شناسهٔ خبر: 65892429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نیویورک تایمز: اسرائیل بدون رضایت فلسطینی‌ها در غزه آزمایشی را به راه انداخته است

صاحب‌خبر -

شفقنا- نیویورک تایمز گزارش داد که اسرائیل از دسامبر 2023 سیستم تشخیص چهره آزمایشی را در نوار غزه راه اندازی کرده است تا فلسطینیان را بدون اطلاع یا رضایت آنها تحت نظر داشته باشد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «این روزنامه به نقل از منابع خود نشان می‌دهد که سیستم تشخیص چهره در نوار غزه در دسامبر 2023 شروع به کار کرد. این یک فناوری آزمایشی است که برای نظارت گسترده، جمع آوری و نمایه سازی چهره فلسطینی‌ها که بدون اطلاع یا رضایت آنها استفاده می‌شود.

نیویورک تایمز تأیید می‌کند که این سیستم در ابتدا برای جستجوی گروگان هایی که در هفت اکتبر 2023 ربوده شده بودند استفاده می‌شد، اما پس از آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه، اسرائیل بیشتر از آن برای شناسایی افراد مرتبط با حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی از آن استفاده کرد.

شایان ذکر است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تصمیم خود مبنی بر عدم اعزام هیأت اسرائیلی به آمریکا،  پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش بس در نوار غزه را پیامی به حماس مبنی بر بیهودگی هرگونه فشار بر اسرائیل اعلام کرد و تأکید کرد که برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار و اقدامات شورای امنیت، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

نتانیاهو پیشتر غرب را به از دست دادن وجدان متهم کرده بود.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما