شناسهٔ خبر: 65891231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ماه رمضان؛ شهرداری ها و چند نکته

شهرداری تهران امسال به مناسبت ماه رمضان هر شب در بلوار کشاورز افطاری یک کاسه آش/عدسی به شهروندان می دهد و در پارک لاله برنامه های شاد از جمله کنسرت با حضور خوانندگان مطرح را برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی: شهرداری تهران امسال به مناسبت ماه رمضان هر شب در بلوار کشاورز افطاری یک کاسه آش/عدسی به شهروندان می دهد و در پارک لاله برنامه های شاد از جمله کنسرت با حضور خوانندگان مطرح را برگزار می کند. ( پست اینفلوئنسر مسلمان کره ای از این‌ رویداد را اینجا ببینید  در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز یک کیک تولد ۲۰۰ متری در بلوار کشاورز توزیع کرد!

به گزارش بولتن نیوز به نقل از کانال برندسازی ملی، نمی توان منکر شد که نیت برگزاری این رویداد نیت خوبی است اما نباید چشم پوشید که نباید مالیات و عوارض شهروندان صرف طبخ و توزیع عدسی و آش و کیک دو تنی شود! 

وظیفه نهادهایی مانند شهرداری تهران بر خلاف رویه غلط دو دهه گذشته از دوره شهرداری محمود احمدی نژاد به این طرف نه پیمانکاری در فرهنگ عمومی جامعه بلکه بسترسازی و تسهیل در این حوزه است.

ایرانی ها در ماه های محرم و رمضان میلیون ها پرس غذای نذری وقف و برای ثواب و خیرات آن را بین روزه داران و نیازمندان توزیع می کنند.‌ و وقتی این ظرفیت عظیم بالقوه وجود دارد نیازی به هزینه کرد از بودجه های عمومی شهروندان برای کارهای نمایشی نیست.

نهاد خدمات رسان (و نه متولی) شهرداری بایستی در راستای وظایف ذاتی خود و ترویج و توسعه رسوم حسنه تاریخی متناسب با تحولات اجتماعی و تغییرات فضای کالبدی؛ میادین و گذرگاهای عمومی را مهیای این موضوع کند تا نهادهای مردمی؛ هیئات مذهبی؛ خیرین و شهروندان خود نذورات شان را در فضای عمومی از قبیل پارک ها و میادین و معابر توزیع کنند. و يا اينکه امکان توزیع غذای ارزان افطاری را برای خانواده ها در مکان های عمومی شهری فراهم کنند.

قطعا بسترسازی این موضوع ضمن اینکه موجب ترویج اخوت اسلامی و تالیف قلوب می شود باعث توسعه برند فرهنگی و دینی شهرهای کشور و در نهایت برند ملی ایران خواهد شد و می تواند حتی به عامل جذب گردشگر بدل شود. کاری که امارات؛ ترکیه و مصر آن را بخوبی انجام می دهند.

همه‌ شب های ماه رمضان از جمله ۱۵ رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) که در جنوب ایران و کشورهای عربی خلیج فارس به قرقیعان مشهور است فرصت مناسبی برای برگزاری اجتماعات باشکوه و مردمی و شادی جمعی است. در داخل ایران نیز عرب های ساکن دولت آباد شهر ری بصورت خودجوش و بدون دخالت نهادهای دولتی چند سالی است در شب میلاد امام حسن(ع) سفره افطاری یک کیلومتری با ظرفیت اطعام ۲۰ هزار نفر روزه دار برپا می کنند  این مدل براحتی قابل تکثیر در همه نقاط شهری تهران و شهرهای کشور می باشد.

نظر شما