شناسهٔ خبر: 65875613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دولت ترکیه: با اسرائیل هیچ گونه فعالیت نظامی و تجارت اسلحه نداریم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارتخانه های دفاع و بازرگانی ترکیه تاکید دارند که این کشور دارای هیچ گونه فعالیت نظامی و تجارت اسلحه با رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت دفاع این کشور با صدور بیانیه ای، داشتن هر گونه فعالیت با رژیم صهیونیستی از جمله آموزش، تمرین نظامی و یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی را تکذیب کرد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه خود عنوان کرد که فعالیت های خشونت آمیز رژیم صهیونیستی که به صورت کورکورانه درمانگاه ها، مدارس، پرستشگاه ها، اردوگاه های آوارگان و غیر نظامیان در نوار غزه را هدف قرار می دهد، همچنان ادامه دارد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه همچنین تاکید شده که ترکیه همواره در کنار فلسطین ایستاده و امکان ندارد هیچ گونه فعالیتی که به فلسطینیان آسیب برساند را انجام دهد یا در آن دخیل باشد.

به دنبال آن نیز، وزارت بازرگانی ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی، به اقدام برخی وبسایت های خارجی در انتشار اخباری مبنی بر ادامه صادرات مهمات و اسلحه از این کشور به سرزمین های اشغالی تا ماه ژانویه سال جاری میلادی واکنش نشان داد.

این وزارتخانه تاکید کرد که در اخبار مذکور، از عناوین «بندهای لایحه گمرکی شماره 36 و 93» در رابطه با مواد منفجره، محصولات آتش بازی، مواد قابل اشتعال، تجهیزات ماهی گیری، قطعات یدکی و لوازم جانبی به عنوان «صادرات سلاح» استفاده شده است.

وزارت بازرگانی ترکیه همچنین خاطر نشان ساخت که ادعاهای منتشر شده توسط وبسایت های خارجی درباره تجارت اسلحه با رژیم صهیونیستی هیچ گونه ارتباطی با واقعیت ندارد و هدف از این کار نیز، گمراه ساختن افکار عمومی بوده است.

شایان ذکر است که با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی که برای نخستین بار از زمان برپایی آن در سال 1948 میلادی، در دیوان کیفری بین المللی (ICC) به اتهام ارتکاب جنایت های نسل کشی علیه فلسطینیان در جریان تجاوز نظامی خود به نوار غزه محاکمه می شود، همچنان برای صد و هفتاد و دومین روز به جنگ مرگبار و ویرانگر در این نوار تحت محاصره ادامه می دهد که بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، تاکنون دست کم 32 هزار و 414 شهید و 74 هزار و 787 زخمی بر جای گذاشته در حالی که بیشتر قربانیان کودکان و زنان هستند.

خبر اصلی را در خبرگزاری آناتولی ببینید

نظر شما