شناسهٔ خبر: 65873615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

معرفی چند کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز در سال گذشته معرفی چند کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز در سال گذشته

ویترینی که نشان می‌دهد مردم به چه عناوینی علاقه نشان می‌دهند. این لیست به بخش‌های مختلفی همچون عناوین داستانی، غیرداستانی، فانتزی و کودک تقسیم می‌شود که نشان می‌دهد هر عنوان چه مدت موردتوجه خوانندگان بوده. بدون درنظرگرفتن بخش‌بندی، چند عنوان گل درشت از بین آنها انتخاب شده. کتاب‌هایی که اغلب ساده

صاحب‌خبر -

 ویترینی که نشان می‌دهد مردم به چه عناوینی علاقه نشان می‌دهند. این لیست به بخش‌های مختلفی همچون عناوین داستانی، غیرداستانی، فانتزی و کودک تقسیم می‌شود که نشان می‌دهد هر عنوان چه مدت موردتوجه خوانندگان بوده. بدون درنظرگرفتن بخش‌بندی، چند عنوان گل درشت از بین آنها انتخاب شده. کتاب‌هایی که اغلب ساده خوان هستند و درعین‌حال می‌توانند دید تازه‌ای نسبت به جهان اطراف و همین‌طور دنیای ناشناخته‌ها ارائه دهند.

 

بال چهارم

بال چهارم یک رمان تخیلی بزرگسالانه اثر نویسنده آمریکایی ربکا یاروس است که در ۲ مه ۲۰۲۳ منتشر شد و توانست در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به رتبه اول برسد. این کتاب نخستین قسمت از مجموعه امپراتوری است. اثر با استقبال چشمگیری توسط تیک‌تاکرها و بلاگرهای اینستاگرام روبه‌رو شد که روی سرعت گرفتن میزان فروش آن بسیار تاثیر داشتند. شخصیت اصلی رمان، ویولت سورنگیل، بیست ساله گرفتار نوعی بیماری است که با علائم درد مفاصل و سفید شدن مو همراه هستند. گویا نویسنده خودش هم این شرایط را دارد. او از تجربیاتش در نوشتن کتاب بهره برده. داستان این رمان در کشور خیالی ناوارا اتفاق می‌افتد. سال گذشته واریتی اعلام کرد، یک اقتباس تلویزیونی از این سریال در استودیو آمازون در حال ساخت است.

دوستان و عاشقان

مرگ متیو پری بازیگر معروف سریال فرندز، یکی از مهم‌ترین اتفاقات سینمایی سال ۲۰۲۳ بود که بر فروش کتاب زندگینامه او تاثیر بسیار زیادی گذاشت. این کتاب توسط متیو پری نوشته شده که در آن به شرح دوران کودکی و جوانی‌اش پرداخته. و همچنین از تجربیات متفاوتش در هالیوود و بازی در سریال محبوب «فرندز » می‌گوید. پری در این کتاب به چالش‌هایی که در زندگی با آن روبه‌رو بوده است، از جمله مصرف مواد مخدر و الکل می‌پردازد. متیو پری به خاطر بازی در نقش چندلر بینگ در سریال دوستان به شهرت جهانی رسید. او در سال‌های آخر زندگی‌اش به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه شهرت داشت. کتاب دوستان و عاشقان نوعی تجدید خاطره با معروفترین هنرپیشه هالیوود در سال‌های ساخت فرندز است.

کتاب قاتلان ماه گل

برخی کتاب‌ها سال‌ها در قفسه‌ها می‌مانند و تنها برای مخاطبان همیشگی جذاب‌اند اما وقتی کارگردانی تصمیم به اقتباس از کتاب می‌کند، خواهان کتاب زیاد می‌شود و توجه به اثر اصلی بیشتر می‌شود. قاتلان ماه گل پس از اینکه موضوع فیلم آخر مارتین اسکورسیزی شد، در لیست پرفروش‌های سال قرار گرفت. کتاب قاتلان ماه گل، سومین اثر غیرداستانی دیوید گرن روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی است. داستانی واقعی درباره کشف نفت در منطقه‌ی اوکلاهما است که ثروتی فراوان برای سرخپوستان رقم زد اما طولی نکشید که نحسی آن خود را نشان داد. این اثر روایتی مستند از حل پرونده‌های جنایی و شکل‌گیری اف بی‌آی است که به تراژیک‌ترین مقاطع تاریخی آمریکا مربوط می‌شوذ.

پرومته آمریکایی

پرومته آمریکایی به شرح زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان می‌پردازد که نخستین بمب اتمی را تولید کرد. کتاب در سال ۲۰۰۵ است توسط کای برد و مارتین جی شروین نوشته شده است و جوایز متعددی از جمله جایزه پولیتزر سال ۲۰۰۶ برای بخش بیوگرافی یا زندگی نامه را به‌دست آورد. این کتاب به شهرت اوپنهایمر به‌عنوان «پدر بمب اتمی» و مدیر پروژه منهتن و همچنین سقوط غم‌انگیز او در دوران مک‌کارتی می‌پردازد. اثر بعدها الهام بخش کریستوفر نولان شد که بر فروشش در سال گذشته تاثیر فراوان گذاشت. این اثر شامل پنج بخش از مراحل مختلف زندگی اوپنهایمر و همچنین یک مقدمه و پایان است. مقدمه کتاب، مراسم تشییع جنازه اوپنهایمر را توصیف می‌کند و توضیح می‌دهد و تلاشی است برای روشن کردن ابعاد پنهان زندگی این دانشمند بزرگ.

تمام نورهایی که نمی‌توانیم ببینیم

تمام نورهایی که نمی‌توانیم ببینیم، برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۵ توسط آنتونی دوئر نویسنده امریکایی با الهام از وقایع وحشتناک جنگ جهانی نوشته شده است. رمان آنتونی دوئر بعد از انتشار خود با نقدهای بسیار مثبتی در رسانه‌های دنیا همراه شده. داستانی که نوشتنش ۱۰ سال طول کشید. یک رمان پرفروش فوق‌العاده بلندپروازانه و زیبا در مورد یک دختر نابینای فرانسوی و پسری آلمانی، که در فرانسه اشغال شده هنگامی که هر دو برای زنده ماندن از ویرانی جنگ جهانی دوم تلاش می‌کنند با یکدیگر برخورد می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی نثر دائر در تمام نورهایی که نمی‌توانیم ببینیم پرداخت دقیق و موشکافانه به جزییات است که متن را بسیار قابل توجه و ملموس کرده است.

ایلان ماسک

کتاب زندگینامه ایلان ماسک هم در لیست پرفروش‌های قرار دارد که به هیچ وجه عجیب نیست. زندگینامه این چهره جنجالی توسط والتر آیزاکسون، استاد تاریخ و سردبیر پیشین تایمز نوشته شده که نویسنده زندگینامه استیو جابز، بنجامین فرانکلین و کیسینجر هم هست. ایزاکسون برای دو سال زندگی ماسک را دنبال کرد و از کارخانه‌های اسپیس ایکس و تسلا بازدید کرد. در جلسات هیات مدیره شرکت کرد. این کتاب حاصل ساعت‌ها مصاحبه با ماسک و خانواده، دوستان، همکاران و مخالفانش است. زمانی که ماسک تصمیم گرفت توییتر را بخرد و شرکت هوش مصنوعی جدید خود را اداره کند، ایزاکسون حضور داشت.

 

 

منبع: sharghdaily-923912

نظر شما