شناسهٔ خبر: 65848574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

طعنه رئیس طالبان به غربی‌ها/ از شیطان نمایندگی می‌کنید

اقتصادنیوز: رئیس طالبان خطاب به غربی‌ها گفت: شما هم ادعای نجات انسانیت را دارید و ما هم دعوای نجات انسانیت را داریم، اما شما از شیطان نمایندگی می‌کنید و ما از خداوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، تلویزیون «ملی» افغانستان امروز نوار صوتی سخنرانی ملا «هبت الله آخند زاده» رئیس طالبان را منتشر کرد که وی در سخنرانی خود بر مبارزه با دموکراسی غرب تاکید کرده است.

ملاهبت الله گفته است: ما به غربی‌ها می‌گوییم که بیست سال با شما جنگیدیم باز هم بیست سال دیگر با شما می‌جنگیم، شاید هم بیشتر. کار ما و شما پایان نیافته است بلکه ما شریعت الهی را در افغانستان اجرا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حدود الهی را در افغانستان اجرا می‌کنیم و می‌دانیم که این خلاف دموکراسی کشور‌های غرب است.

خبر مرتبط
تکرار تراژدی یمن و افغانستان/ سرنوشت تلخ کابل در انتظار هائیتی؟

اقتصادنیوز: هائیتی امروز درگیر بحرانی جدی است؛ تا جایی که برخی ناظران می گویند که این کشور آفریقایی در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است. در همین راستا گروهی می گویند که ایالات متحده نباید اشتباهاتی که در یمن و افغانستان رخ داد را تکرار کند.

ملاهبت الله در این نوار صوتی گفته است: شما هم ادعای نجات انسانیت را دارید و ما هم دعوای نجات انسانیت را داریم، اما شما از شیطان نمایندگی می‌کنید و ما از خداوند.

رئیس طالبان در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است، کشور‌های غربی نمی‌توانند حقوق زنان را بدهند و تامین کنند.

وی تصریح کرد: علما با دموکراسی غرب مقابله می‌کنند، مجاهدین دیروز هم برای مقابله با غربی‌ها قربانی دادند و امروز هم قربانی می‌دهند.

سخنان ملاهبت الله آخند زاده در حالی منتشر شده است که قبل از این سازمان‌های بین المللی و برخی کشور‌های جهان از اقدامات حکومت سرپرست افغانستان در خصوص اجرای حدود و قصاص در ملاء عام و نیز اعمال محدودیت در برابر زنان در افغانستان به شدت انتقاد کرده بودند.

قبل از این نیز مسئولان حکومت سرپرست افغانستان گفته بودند بر سر ارزش‌های اسلامی با هیچ کشوری معامله و سازش نمی‌کنند.

با روی کار آمدن حکومت سرپرست افغانستان ملاهبت الله در قندهار مستقر شد و تاکنون هیچ تصویری از وی منتشر نشده است.

 

 

نظر شما