شناسهٔ خبر: 65844133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

آخرین اخبار از قتل «حمزه اکرمی» استاد حوزه علمیه ماهشهر/ متهم قتل معاون حوزه علمیه دستگیر شد

آخرین اخبار و جزئیات درباره قتل «حمزه اکرمی» استاد حوزه علمیه ماهشهر اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، حجت‌الاسلام «حمزه اکرمی» از اساتید حوزه علمیه ماهشهر، بامداد روز شنبه «چهارم فروردین ماه ۱۴۰۳» به قتل رسید.

جسد حمزه اکرمی، روی پل شهید رجایی (زنجیر) پیدا شده بود و خودرو و تلفن همراه این استاد حوزه علمیه ماهشهر نیز توسط قاتل به سرقت رفته بود.

مرحوم «حمزه اکرمی» حدود ۱۵ سال در حوزه علمیه مشغول به تدریس و فعالیت بود.

متهم پرونده قتل معاون حوزه علمیه ماهشهر دستگیر شد

رئیس کل دادگستری خوزستان از دستگیری متهم پرونده قتل معاون حوزه علمیه ماهشهر در شهرستان سیراف خبر داد.

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با اطلاع از وقوع قتل و حضور بازپرس در صحنه، دستور مقتضی جهت شناسایی متهم صادر شد که با همکاری ضابطین، متهم شناسایی و به همراه خودرو به سرقت رفته از مقتول در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با قدردانی از تلاش نهادهای قضایی، امنیتی و پلیس آگاهی استان‌های خوزستان و بوشهر و به ویژه شهرستان ماهشهر در شناسایی و دستگیری این متهم، افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دستگیری عامل قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر در عسلویه

جزئیات دستگیری عامل قتل «حمزه اکرمی» استاد حوزه علمیه ماهشهر اعلام شد.

عامل قتل «حمزه اکرمی» استاد حوزه علمیه ماهشهر، در عسلویه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر، از دستگیری فردی که بعد از قتل یک روحانی در شهر ماهشهر و سرقت خودروی مقتول، به استان بوشهر متواری شده بود، خبر داد.

سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان ماهشهر از توابع استان خوزستان و احتمال فرار متهم به استان بوشهر، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارگاهان و ماموران پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: روز جمعه گذشته «سوم فروردین ماه ۱۴۰۳»، متهم در پوشش مسافر، سوار بر خودروی روحانی «حمزه اکرمی» شده بود؛ بعد از طی مسافتی در یکی از روستاهای خرمشهر، با مقتول درگیر می‌شود؛ سپس او را با اسلحه کلت کمری به قتل رسانده و پس از سرقت خودرو از محل متواری می‌شود.

سردار سوسنی افزود: با همکاری اطلاعاتی و میدانی ماموران فرماندهی انتظامی استان خوزستان و بوشهر، مخفیگاه متهم در شهرستان عسلویه شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه قاتل دستگیر و خودروی مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: قاتل از اراذل و اوباش محل است و دارای سوابق متعدد کیفری شامل یک فقره قتل، سرقت، حمل مواد مخدر و ۱۵ سال سابقه زندان است؛ او در اعترافات اولیه، انگیزه خود از قتل را سرقت خودرو اعلام کرده است.

شناسایی عاملان قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر ماهشهر 

دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر از آغاز تحقیقات برای شناسایی عامل یا عوامل قتل یک روحانی در این شهرستان خبر داد.

مهدی محمدی، دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفت: صبح شنبه، به محض کشف جسد معاون حوزه علمیه ماهشهر، در محل روبروی شهرک شهید رجایی این شهرستان، بازپرس این دادسرا در محل حاضر و موضوع در دستورکار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر ادامه داد: در همان ساعات اولیه همراه با بررسی صحنه، دستورات قضائی لازم نیز صادر و تحقیقات اولیه آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر با بیان اینکه در صورت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این قتل، اطلاع رسانی خواهد شد از رسانه‌ها خواست تا برای کمک به کشف حقیقت، از هرگونه گمانه‌زنی خودداری کنند.

قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر باید پیگیری شود

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام «حمزه اکرمی» استاد حوزه علمیه ماهشهر را تسلیت گفت و خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولان امر شد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان در پی درگذشت حجت‌الاسلام حمزه اکرمی، پیام تسلیتی صادر کرد و خواستار پیگیری این حادثه مولمه و اطلاع رسانی مسئولان ذیربط شد.

در این پیام آمده است: «خبر اسفبار ضایعه از دست دادن روحانی خدوم مبلغ و استاد حوزه علمیه ماهشهر که در حادثه‌ای مشکوک به قتل رسید سبب تأثر خاطر همه دلدادگان و محبین اهل بیت علیهم السلام شد.»

در این پیام بیان شده است: «ضمن تسلیت ارتحال ایشان به خانواده و جمیع دوستان و آشنایان ایشان و آرزوی صبر و اجر برای ایشان و رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم، پیگیری سریع و دقیق حادثه و اطلاع رسانی را از همه مسئولان خواستارم.»

منبع: مهر

نظر شما