شناسهٔ خبر: 6583329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

هشدار جان کری به تمام مخالفان توافق هسته ای

روسیا الیوم: وزیر خارجه آمریکا با هشدار به اسرائیل در خصوص هرگونه حمله نظامی به ایران، تلاش می کند پیام هایی برای همه کسانی که مخالف با توافق هسته ای با ایران هستند بفرستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، وزیر خارجه آمریکا با هشدار به اسرائیل در خصوص هرگونه حمله نظامی به ایران، تلاش می کند پیام هایی برای همه کسانی که مخالف با توافق هسته ای با ایران هستند بفرستد. این مساله بویژه پس از نخستین جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نمایان تر شده است. جان کری در جلسه کمیته روابط خارجی سنا به علت انعقاد توافق هسته ای با ایران با انتقادهای شدید و گزنده ای مواجه شد.

جان کری می خواهد به اسرائیلی ها و همه مخالفان توافق هسته ای بگوید هرگونه حمله نظامی به ایران در برهه آتی اشتباهی بسیار بزرگ محسوب می شود.

هم اکنون کنگره حدود شصت روز فرصت دارد تا به بررسی توافق هسته ای با ایران بپردازد. با توجه به اینکه تمامی گروه های فشار هوادار اسرائیل با این توافق مخالف هستند، جان کری تلاش می کند با بر شمردن مزایای این توافق بر مثبت بودن این توافق تاکید کند.

در جلسه استماع مجلس سنا این سوال مطرح شد که اگر اسرائیل به ایران حمله نظامی کند موضع آمریکا در این خصوص چه خواهد بود، جان کری با هشدار دادن به اسرائیل در خصوص حمله نظامی به ایران، موضع آمریکا را مشخص کرد.

نظر شما