شناسهٔ خبر: 65771806 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جوانان فرانسوی به پاسگاه پلیس پاریس حمله کردند

اقتصادنیوز: جوانان خشمگین فرانسوی با نارنجک به یک پاسگاه پلیس در منطقه لاکورنو پاریس حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این حملات به دنبال مرگ «وانیس» جوان ۱۸ ساله‌ای که شامگاه چهارشنبه پس از برخورد با خودروی پلیس کشته شد، رخ داده است.

به نقل از فیگارو، یکشنبه شب ده‌ها جوان به سمت پاسگاه پلیس لاکورنو نارنجک پرتاب کردند و در اطراف ساختمان آتش به پا کردند.

رضا بلحاج، سخنگوی واحد پلیس می‌گوید: این حمله از قبل برنامه‌ریزی شده بود و تمام واحدهای ضدجنایت پاریس و «سن سن دنی» بسیج شدند.

خبر مرتبط
سقوط آزاد محبوبیت ماکرون در فرانسه

اقتصادنیوز: بر اساس مطالعه موسسه افکار عمومی فرانسه، نارضایتی‌ها از رئیس جمهور فرانسه اوج گرفته و این مساله به طور عمده بر اوکراین و مسئله اعزام نیرو متمرکز است. نخست‌وزیر فرانسه هم چندان محبوب نیست.

پس از مرگ وانیس، دو تحقیق آغاز شد، یکی به دلیل امتناع از ایست پلیس به رسیدگی قضایی اداره تصادفات و دیگری به دلیل قتل غیرعمد و جراحات غیر عمد به بازرسی کل پلیس کشور محول شد.

خبر مرتبط
خبر بد ماکرون درباره صنایع دفاعی فرانسه

اقتصادنیوز : ماکرون گفت که صنایع دفاعی فرانسه آماده یک درگیری شدید نیست، اما این کشور آماده است تا به تشدید تنش احتمالی توسط روسیه پاسخ دهد و تصمیماتی اتخاذ کند تا مطمئن شود که مسکو پیروز نمی‌شود.

وقایع این یکشنبه یادآور شورش‌های اخیر است که در آغاز تابستان در سراسر فرانسه در واکنش به مرگ «نائل» که او هم به دست پلیس کشته شد، رخ داد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما