شناسهٔ خبر: 6567060 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي:

کارت هوشمند از شهريور جايگزين همه دفترچه هاي بيمه مي شود

صاحب‌خبر -

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي اعلام کرد: بنابر تصويب شوراي عالي بيمه از تير امسال دو سازمان بيمه خدمات سلامت و تامين اجتماعي با وحدت رويه عمل مي کنند و از شهريور امسال نيز تمام دفترچه هاي بيمه حذف و کارت هوشمند الکترونيک بيمه جايگزين آن مي شود.

به گزارش ايرنا، تقي نوربخش در همايش ملي سازمانهاي مردم نهاد حوزه سلامت در سالن همايش هاي برج ميلاد با اعلام اين خبر افزود: سازمان تامين اجتماعي يک سازمان مردم نهاد است که تقريباً هيچ وابستگي مالي و بودجه اي به دولت ندارد و همه اعتبارات آن از طريق مردم تامين مي شود.

وي ادامه داد: سازمان تامين اجتماعي حدود 40 ميليون بيمه شده دارد که 20 درصد منابع آن از سهم کارفرمايان براي بيمه کارگرانشان تامين مي شود، 7 درصد را کارگران با پرداخت حق بيمه پرداخت مي کنند و 3 درصد سهم دولت است که در عمل تامين نمي شود.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اضافه کرد: درآمد اين سازمان از ابتداي سال 94 حدود 11 هزار و 500 ميليارد تومان بوده است که تقريبا همه آن از طريق مردم و بدون اتکا به دولت تامين شده است.

وي گفت: اقدامات دولت در حوزه سلامت به خصوص در يکسال گذشته و بعد از اجراي طرح تحول سلامت چشمگير بوده و توانسته است سهم مردم از هزينه هاي درماني را به شدت کاهش دهد و تعداد افرادي را به خاطر هزينه هاي درماني دچار هزينه هاي خانمانسوز مي شدند و از دهک هاي مياني به دهک هاي فقير مي رفتند به حداقل ممکن رسانده است.

نوربخش در ادامه خاطرنشان کرد که يکي از مشکلات قديمي کشور در حوزه بيمه تفاوت سطح پوشش دو بيمه پايه خدمات سلامت و تامين اجتماعي بود که با مصوبه جديد شوراي عالي بيمه اين مشکل از تير امسال بر طرف شد و از اين پس پوشش اين دو بيمه پايه اصلي کشور مانند يکديگر و با وحدت رويه صورت مي گيرد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي افزود: اقدام بسيار مهم و اساسي ديگر که به عنوان يک خبر خوش در اين همايش اعلام مي کنم اين است که براي يکسان شدن خدمات بيمه پايه در کشور و رفع امکان هر گونه سوءاستفاده از شهريور امسال تمام دفترچه هاي بيمه پايه حذف مي شود و کارتهاي هوشمند الکترونيک سلامت جاي آن را مي گيرد.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در پاسخ به پرسش هاي مطرح شده از سوي نمايندگان سازمانهاي مردمي درباره پوشش بيمه خدمات بيماري هاي MS و هموفيلي نيز توضيح داد: تا جايي که من مي دانم بيماري هموفيلي جزو بيماريهاي خاص است و تمام خدمات آن رايگان است اما اگر مشکلي در تامين هزينه داروي اين بيماران به خصوص فاکتور 8 و 9 باشد، بررسي
مي کنم و حتما قول مي دهم که مشکلات خيلي زود حل شود.

نوربخش ادامه داد: بيماري ام اس هنوز جزو بيماري‌هاي خاص نيست اما خدمات دارويي و درماني مورد نياز اين بيماران شبيه بيماران خاص ارايه مي شود البته هنوز مشکلاتي در حوزه خدمات توانبخشي اين بيماران وجود دارد که بايد حل شود.

به گفته وي مشکلاتي نيز در زمينه تردد و حمل و نقل اين بيماران وجود دارد که سازمان تامين اجتماعي درصدد است در اين حوزه نيز تسهيلاتي برقرار کند.

برچسب‌ها:

نظر شما