شناسهٔ خبر: 65650519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

واکنش الکس نوری به پیشنهاد استقلال و پرسپولیس؛ پروژه مناسبی باشد آماده همکاری هستم/ در باشگاه یونانی قرار بود مدیر باشم

الکس نوری مربی ایرانی به پیشنهاد استقلال‌ و پرسپولیس واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

همچنان تنها مربی ایرانی است که در یکی از ۵ لیگ معتبر دنیا مربیگری کرده. الکساندر نوری صاحب این رکورد است. مربی جوانی که هر چقدر پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد اما طی سال های اخیر کمتر در بخش مربیگری فعالیت کرده و اغلب پیشنهادها را رد کرده. نمونه‌اش دو سال قبل و پیشنهادی که از استقلال به دست او رسید اما در نهایت توافقی میان طرفین حاصل نشد. حالا نوری مشغول تجربه‌اندوزی است تا بتواند فعالیتی جدید را آغاز کند. فعالیتی که می‌تواند به منطله بازگشت او به سطح اول مربیگری باشد.

 الکس نوری چند سال قبل در بوندس‌لیگا کار می‌کرد و همه می‌گفتند به تیم‌های بهتری هم می‌رود و پیشرفت می‌کند. چرا این اتفاق رخ نداد؟
 
در فوتبال تغییر و تحولات مثبت و منفی در هر دو جهت می‌تواند سریع اتفاق بیفتد. من خوشحالم که از سن جوانی توانستم تجارب متفاوت و ارزشمند بسیاری را در بالاترین سطح کسب کنم.

 شما کماکان تنها مربی ایرانی‌الاصلی هستید که در یکی از ۵ لیگ معتبر اروپایی به عنوان سرمربی فعالیت داشته است. فکر می‌کنید سایر مربیان ایرانی هم این توانایی را داشته باشند؟
 
بله، درست است و به این مسأله افتخار می‌کنم. البته همچنان از پروژه‌های جذاب در آینده استقبال می‌کنم. مطمئن هستم مربیان ایرانی دیگر نیز این توان را دارند، چرا که نه. ما مربیان ایرانی فوق‌العاده‌ای داریم با توانایی‌های بسیار بالا.

 چه برنامه‌هایی دارید؟ در حال حاضر چه کار می‌کنید؟
 
در سال گذشته در باشگاه‌های اروپایی درجه یک زیادی به عنوان میهمان حضور داشتم. از جمله بنفیکا لیسبون، رئال سوسیه‌داد و پی اس وی آیندهوون. اگر پروژه مناسبی باشد من آماده فعالیت هستم.

 مدتی قبل در یونان حضور داشتید. چرا؟
 
آن پروژه برای من جذابیت داشت، چون قرار بود به عنوان یک مدیر، شبکه‌ای از چند باشگاه را ایجاد کنم. مشابه اتفاقی که برای Red bull افتاد. در درجه اول قرار بود به عنوان مشاور ورزشی پروژه را همراهی کنم. ما در نیم فصل در تعطیلات زمستانی باشگاه کاوالا را با صفر امتیاز، صفر گل زده و ۴۵ گل خورده تحویل گرفتیم. بیش از ۲۵ بازیکن جدید به خدمت گرفتیم و با در نظر گرفتن میانگین امتیازات، اگر تیم را از ابتدای فصل در اختیار داشتیم، در یک سوم بالای جدول قرار می‌گرفت.

دلیل جدایی چه بود؟
 
 بعد از ۴ ماه از پروژه جدا شدم، چون سلایق من با سرمایه‌گذار همخوانی نداشت.

بارها اسم شما به عنوان گزینه مربیگری استقلال مطرح شد. فکر می کنید چرا این اتفاق رقم نخورد؟
 
صحبت‌هایی انجام شد اما در موارد زیادی قطعیت حاصل نشد و سؤال‌های مهمی بی‌پاسخ ماند. در نهایت به نتیجه‌گیری کامل نرسیدیم.

 چند هفته پیش شایعه‌هایی درباره مذاکرات شما با پرسپولیس مطرح شد. آیا پیشنهاد رسمی وجود داشت؟
 
خیر، در این زمینه تماسی وجود نداشت.

آخرین بار شما یک دوره همکاری با آقای کلینزمن در هرتابرلین داشتید. چرا همراه او به کره‌جنوبی نرفتید؟
 
برای من همکاری با یورگن ارزش زیادی داشت. چیزهای زیادی از آن زمان یاد گرفتم. در ارتباط با پروژه کره، یورگن از من درخواستی نکرد.

فکر می‌کنید جدایی کلینزمن از کره‌جنوبی درست بود؟
 
دلایل جدایی یورگن از کره‌جنوبی را از بیرون و راه دور نمی‌توانم قضاوت کنم. بنابراین بهتر است جوابی به این سؤال ندهم.

نظر شما