شناسهٔ خبر: 6561444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دروغ پردازی های ابومازن در مورد مذاکرات حماس و اسرائیل

ابومازن رئیس انتصابی تشکیلات خودگردان اقدام به فرافکنی در مورد روابط حماس و رژیم صهیونیستی کرد و مذاکرات آتش بس بین غزه و تل آویو را زیر سوال برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا وابسته به تشکیلات خودگردان، روز گذشته ابومازن در نشست جنبش فتح در رام الله اظهار کرد: هدف از مذاکرات آتش ‌بس جدا کردن نوار غزه از لحاظ جغرافیایی از کل سرزمین‌های بخش فلسطینی است.

طی چند هفته اخیر، خبرهایی از تلاش‌ها در عرصه بین المللی برای کمک به حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش‌بس طولانی مدت که به پایان یافتن محاصره نوار غزه و ساخت بندری در غزه کمک کند، منتشر شده است.

مقامات حماس دریافت پیشنهادهایی در این زمینه را از یک میانجی بین المللی تکذیب نکرد اما نامی از این میانجی اعلام نکرده است ولی با این حال همواره برخی از رهبران این جنبش اعلام کرده اند که چنین طرحی بدون موافقت و پذیرش دیگر جناح‌های فلسطینی هرگز نمی تواند تحقق پیدا کند.

ابومازن همچنین گفت:ما برای به شکست کشاندن این طرح مصمم هستیم همانطور که قبلا توطئه‌هایی را که بر ضد آرمان درست ما تدوین شده بود، به شکست کشاندیم و فلسطینی‌ها کشور خود را در تمام سرزمین‌های فلسطینی که از سال 1967 اشغال شدند، تشکیل خواهند داد و بیت المقدس پایتخت آن خواهد بود.

ابومازن در این اظهاراتش از حماس که از ژوئن 2007 کنترل نوار غزه را در دست دارد، به شدت انتقاد کرد و حماس را متهم کرد به عدم اجرای موافقت‌ نامه‌ها و تفاهم ‌نامه‌هایی که با هدف پایان دادن به تقسیم داخلی فلسطین منعقد شده اند.

رئیس تشکیلات خودگردان افزود: تشکیلات خودگردان فلسطینی از تلاش‌هایی که در اروپا برای از سرگیری روند صلح خاورمیانه صورت می گیرد، استقبال می کند و طرح پیشنهادی فرانسه می تواند اساس آغاز مذاکرات قرار گیرد.

از سوی دیگر روز گذشته ابومازن در کنفرانس خبری مشترک با ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا در بیت لحم اعلام کرد: دست ما همچنان از طریق اجرای قوانین بین المللی و طرح صلح عربی،  به سمت صلح با همسایه های اسرائیلی دراز کرده ایم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار افزود: ما به صلح و ضرورت استقرار این مهم در منطقه از طریق تحقق راه حل دو کشور ایمان داریم و تلاش های ما برای پیوستن به نهادها، سازمان ها و معاهدات بین المللی علیه هیچکس نیست بلکه تنها به منظور ایجاد هویت برای فلسطین به عنوان یک نظام سیاسی و عضو تاثیر گذار در جامعه بین الملل است.

 

نظر شما