شناسهٔ خبر: 65507729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اعتراف یک مقام اسرائیلی درباره کابینه نتانیاهو/ تل آویو دروغ می‌گوید

اقتصادنیوز: یک مقام امنیتی صهیونیست با اذعان به دروغگو بودن دولتش به شکست کابینه رژیم اشغالگر در مدیریت جنگ و ناکارآمدی راه حل نظامی در جبهه لبنان و غزه اعتراف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ «عیران عتسیون»، معاون سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دروغ می‌گوید؛ چراکه هیچ راه حل نظامی برای مشکلات نه در جبهه شمال (حزب‌الله) و نه در جنوب (غزه) وجود ندارد.

عتسیون در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «تصادفی نیست که دولت مشکل حماس در نوار غزه را پس از پنج ماه جنگ حل نکرده است و در ابتدا انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای برای نبرد در غزه ایجاد کرد و اکنون درباره جبهه شمال این کار را ادامه می‌دهد.

وی گفت: دلیل این ناکامی مدیریت اشتباه کابینه و همکاری نکردن با آمریکایی‌ها است.

خبر مرتبط
۴ عملیات جدید حزب‌الله علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

اقتصادنیوز: حزب‌الله لبنان اعلام کرد ۴ موضع دیگر ارتش اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد.

عتسیون ادامه داد: حتی اگر یک سال به همین منوال جنگ ادامه پیدا کند، حتی در خوشبینانه‌ترین حالت نیز تغییری ایجاد نمی‌شود و کابینه هم این را می‌داند.

وی افزود: هیچ راه حل صرفاً نظامی برای مشکلات ما نه در شمال و نه در جنوب وجود ندارد. اسرائیلی‌ها نیز باید این را بدانند و توقعاتشان را پایین بیاورند و کابینه نیز باید دست از دروغ گفتن به اسرائیلی‌ها بردارد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

خبر مرتبط
یمن: ناو آمریکایی، کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادیم

اقتصادنیوز: سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب تأیید کرد که نیروهای ارتش ما امروز یک ناو آمریکایی، یک کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

 

نظر شما