شناسهٔ خبر: 6543494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تعامل | لینک خبر

رئيس جمهور: وقتي مي‌گوييم برنده شديم يعني۳ گل زده‌ايم و ۲ گل خورده‌ايم

صاحب‌خبر -

رئيس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته اي با بيان اينکه هم نقد منصفانه و هم بيان نقاط مثبت امري حائز اهميت است، گفت: ما در ميداني حضور داشتيم که يک طرف ايران و يک طرف ديپلمات‌هاي شش قدرت جهاني حضور داشتند. در اين رقابت داور هم همفکر و هم‌سو با تيم رقيب بود و اگر مي‌خواست سوت بزند به نفع آنها اقدام مي‌کرد. در چنين مسابقه‌اي، تيم ايران پيروز شد. حتي در يک مسابقه و بازي فوتبال وقتي مي‌گوييم برنده يا موفق شديم، معنايش اين است که سه گل زده و دو گل خورده‌ايم، حالا عده‌اي بگويند که مي‌شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل‌هاي بيشتري زد، بايد ديد که در مقابل چه تيمي بازي کرده‌ايم و الا اگر در کنار گود نشسته و تماشاچي باشيم، مي‌توانيم درخواست‌هاي بيشتري هم مطرح کنيم.

قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت يک رويداد کم‌نظير در تاريخ جمهوري اسلامي ايران است

به گزارش  پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز گذشته در جلسه هيأت دولت  با تأکيد بر اينکه تصويب قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل متحد يک رويداد کم‌نظير در تاريخ جمهوري اسلامي ايران است، گفت: ايران به دنبال اثبات حق غني‌سازي بود و امروز سازمان ملل شوراي امنيت به صراحت حق غني‌سازي کشور ما را پذيرفته است. وي افزود: «تا پيش از اين سازمان ملل و شوراي امنيت براساس نظر برخي منابع غيرموثق اعلام مي کرد که جمهوري اسلامي ايران تخلف کرده و نمي‌تواند غني سازي داشته باشد». وي اظهار داشت: اگر چه توافق ايران با کشورهاي 1+5 براي مدت زماني مشخص محدوديت هايي ايجاد مي کند، اما بنا به اظهار نظر متخصصان لطمه‌اي به ادامه و پيشرفت اين فناوري در کشور ما نخواهد زد.

کنايه روحاني به طرف غربي

رييس شوراي عالي امنيت ملي افزود: طرف مقابل مدعي است که براساس اين توافق ايران نخواهد توانست در کمتر از يک سال به بمب اتمي دست يابد، اما اين ادعايي مضحک است زيرا در دکترين امنيتي ايران ساخت چنين سلاحي در دستور کار نيست و اگر تکرار اين ادعا براي آنها موفقيت محسوب مي شود، اشکال ندارد که از اين موفقيت خوشحال باشند.وي با يادآوري اين که شوراي امنيت سازمان ملل متحد امروز تحريم هاي ظالمانه را لغو کرده است، گفت: اکنون پرونده ادعايي عليه ايران از ذيل فصل هفتم شوراي امنيت سازمان ملل متحد خارج شده است، به اين ترتيب سازمان ملل و شوراي امنيت خودشان قطعنامه داده اند که ديگر ايران را مخل صلح و امنيت جهاني نمي دانند و اين موفقيت بزرگي است.

روحاني تصريح کرد: مردم ايران بزرگي و عظمت اتفاق رخ داده را مي دانند و اين پيروزي ملي متعلق به همه مردم است. بايد در چنين جايي که مسئله اي مربوط به منافع ملي است، منافع جناحي و گروهي را کنار بگذاريم و از موفقيت به دست آمده حمايت کنيم.رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين که در دنياي پيچيده امروز روشن است که نبايد در عرصه هاي مختلف به هيچ طرفي 100 درصد اعتماد کرد، يادآور شد: کساني که به قدرتمند شدن کشور در حوزه نظامي و دفاعي فکر مي کنند، بايد اميد را پيش رو ببينند. چون بدون ترديد موضع ايران در منطقه تقويت خواهد شد.

 رييس قوه مجريه ادامه داد: اما اين رخداد به ضرر هيچ يک از همسايگان و کشورهاي مسلمان نخواهد بود اين توهمي است که اگر ايران قدرتمند شود، پس در امور داخلي ديگران دخالت مي کند، ما مداخله را ناصحيح و غلط مي دانيم و معتقديم امور هر کشور بايد به دست مردم آن کشور سپرده شود. البته ما از مظلوم و ستمديده دفاع خواهيم کرد و در مبارزه با تروريسم که خطري براي منطقه و جهان است تمام توان خود را به کار خواهيم گرفت. رئيس جمهور افزود: کساني که دنبال گشايش سياسي و فرهنگي هستند، بايد اميدوارتر باشند و آنهايي که به دنبال رابطه بهتر کشور با همسايگان و مسلمانان منطقه هستند نشانه هاي آن را مي توانند ببينند. اکنون فصل تحول، نشاط و اميدآفريني در عرصه کار و اقتصاد فرا رسيده است.

حمايت ها و هدايت رهبر معظم انقلاب بزرگترين سرمايه براي موفقيت بود

رئيس جمهور مذاکرات هسته اي و دستاورد آن را کاري پيچيده و بزرگ در تاريخ کشور دانست و اظهار داشت: تيم هسته اي ايران در اين مذاکرات در برابر همه قدرتها ايستاد و موفق شد از حقوق ملت ايران قدرتمندانه دفاع و پاسداري کند. به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام دکترروحاني اين مطلب را در ديدار ديروزاعضاي تيم مذاکره کننده هسته اي و خانواده هاي آنان بيان کرد.وي اظهار داشت: کار تيم هسته اي و دستاورد آن، نه تنها باعث غرور و افتخار ملت ايران، بلکه همه مومنين و دوستداران انقلاب اسلامي شد.رييس جمهور با اشاره به اينکه اعضاي تيم هسته اي صرفا براساس وظيفه ديني وملي در مسيري بزرگ گام نهادند، گفت: کار بزرگي انجام گرفت که باعث شادماني ملت ايران شد و بي ترديد ملت پشتيبان تيم هسته اي و فرزندان خود مي باشد.روحاني با تقدير از صبر و همراهي خانواده اعضاي تيم هسته اي در روند طولاني مذاکرات گفت: روزهاي بسيار سختي سپري شد، اما اعضاي تيم هسته اي ما با تسلط بر فن مذاکره و اتکا به علم و دانش، شهامت، اعتماد به نفس بالا و توکل به خدا، دستاورد بزرگي را براي کشور رقم زدند.وي همچنين تاکيد کرد: حمايت ها و هدايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي از تيم مذاکره کننده هسته اي، سرمايه براي موفقيت بود و موجب شد تا مذاکره کنندگان با قدرت بيشتري پاي ميز مذاکره از حقوق ملت بزرگ ايران دفاع کنند.پيش از سخنان رييس جمهور، محمد نهاونديان رييس دفتر رييس جمهوري، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه، علي اکبر صالحي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي و سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه و عضو ارشد تيم هسته اي ايران سخنراني کردند.

تقدير ظريف از نقش ممتاز رهبر انقلاب در هدايت مذاکرات

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه نيز در اين نشست با قدرداني از نقش ممتاز رهبر معظم انقلاب اسلامي در هدايت مذاکرات در مسير درست و تأمين منافع ملي، تصريح کرد: صبر، ريزبيني و دقت ، آينده نگري و کلان نگري رييس جمهوري زمينه ساز پيشرفت هاي راهبردي در اين حوزه بود.در ادامه رييس جمهور به پاس قدرداني از زحمات اعضاي تيم هسته اي، هدايايي معنوي را به آنان اهدا کرد و در پايان نيز اعضاي تيم هسته اي و خانواده هاي آنان با دکتر روحاني عکس دسته جمعي گرفتند.

برچسب‌ها:

نظر شما