شناسهٔ خبر: 6385502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئيس مجلس نمايندگان آمريکا مخالفت خود را با توافق هسته اي اعلام کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با توافق هسته ای امروز در وین اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» جان بینر در این بیانیه اعلام کرد: دولت اوباما از همان ابتدای این مذاکرات گفت که این گفتگوها منجر به دستیابی توافقی خواهد شد که به طور قطع براساس آن ایران حق غنی سازی را نخواهد داشت و برای همیشه زیرساخت برنامه های هسته ای این کشور را برمی چیند.گفته بود که تحریم ها تا زمانی که ایران به استانداردهای قابل راستی آزمایی قوی عمل نکند ، برچیده نخواهد شد.رئیس جمهوری وعده داد اگر این حرف ها محقق نشد،از گفتگوها کنار خواهد رفت.


جان بینر گفت: مردم آمریکا و متحدان ما به باقی ماندن پرزیدنت اوباما بر قول خود حساب کرده بودند اما رئیس جمهور در عوض اهداف خود را رها کرده است.توافق وی میلیاردها دلار به خاطر تخفیف تحریم ها در اختیار ایران خواهد گذاشت و این در حالی است که زمان و فضا را برای رسیدن به آستانه گریز هسته ای برای تولید بمب در اختیار ایران می دهد.این توافق به جای این که از خطر جهانی بکاهد فقط ایران ،بزرگترین حامی تروریسم در جهان را با ثبات تر و گستاخ تر خواهد کرد و در نتیجه موجب خواهد شد این رژیم بر گسترش خشونت و بی ثباتی در منطقه دامن بزند .


این توافق به جای متوقف کردن گسترش تسلیحات هسته ای در خاورمیانه احتمالا موجب دامن زدن به رقابت تسلیحاتی هسته ای در جهان خواهد شد. مجلس نمایندگان تمام جزییات این توافق را از نزیک بررسی خواهد کرد اما من از هر نوع توافقی که امنیت مردم آمریکا را به مخاطره اندازد،حمایت نخواهم کرد. این مسئله مربوط به جمهوری خواه بودن یا دموکرات بودن نیست بلکه موضوع درست یا اشتباه بودن است.


ما با توافق بد که برای امنیت ملی ما و کشور نادرست است، مبارزه خواهیم کرد.

 

نظر شما