شناسهٔ خبر: 63090852 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

بهترین شغل دوم برای کارمندان در سال 2023

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

چکیده : تورم روزافزون و درآمد ناکافی بسیاری از مشاغل در ایران، بسیاری را به فکر شغل دوم انداخته است. برخلاف چیزی که تصور می‌کنید، شغل دوم نباید درآمدی کمتر از شغل اول داشته باشد و این انتخاب شما است که این تصور را ایجاد کرده باشید.

به گزارش سایت آکادمی شامی، تورم روزافزون و درآمد ناکافی بسیاری از مشاغل در ایران، بسیاری را به فکر شغل دوم انداخته است. برخلاف چیزی که تصور می‌کنید، شغل دوم نباید درآمدی کمتر از شغل اول داشته باشد و این انتخاب شما است که این تصور را ایجاد کرده باشید. آموزش معامله گری می‌تواند شما را به سمت حرفه‌ای پردرآمد هدایت کند که درآمد قابل توجهی دارد اما از نظر زمانی می‌تواند به عنوان شغل دوم محسوب شود. در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید با مزیت‌های یکی از بهترین کسب و کارهای حال حاضر آشنا بشوید.

images_1698047324_6536255ce4dab.png

چرا ترید بهترین شغل دوم برای کارمندان است؟

فاکتورهای زیادی وجود دارند که ترید را به عنوان شغل دوم مطمئن معرفی کرده است. برای فعالیت به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای، نیازی به ترک شغل خود ندارید و می‌توانید به عنوان شغل دوم به آن نگاه کنید. البته ترید پتانسیل درآمدزایی بالایی دارد و می‌تواند از این نظر، شغل اصلی شما باشد. در شرایط فعلی اقتصاد ایران که ارزش پول ملی روز به روز ارزش خود را از دست می‌دهد، مشغول شدن به شغلی با درآمد ریالی بی فایده است. تنها کسب و کار دلاری است که می‌تواند شما را از تورم فعلی نجات داده و به سمت زندگی با رفاه بیشتر سوق بدهد. ترید شغلی است که می‌توانید آن را با هر سرمایه‌ای شروع کنید و به درآمد دلاری برسید. البته باید انتظارات خود را متناسب با سرمایه اولیه خود مشخص کنید.

برای کارمندان که روزانه چندین ساعت مشغول به کار هستند، دستیابی به یک شغل پاره وقت اما پردرآمد بسیار اهمیت دارد. علاوه بر درآمد، از نظر زمانی هم ترید می‌تواند انتخابی فوق العاده باشد. در بازارهای مالی، زمان انجام معاملات کاملا در اختیار خود شما است، بنابراین می‌توانید بر اساس برنامه خود به تحلیل بازار و ترید بپردازید. در حقیقت ترید انعطاف‌‌پذیری زیادی به شما می‌دهد که این ویژگی یک مزیت بزرگ است. این انعطاف‌پذیری تنها شامل زمان نبوده و در مورد سرمایه اولیه هم صدق می‌کند. می‌توانید برای شروع با مبالغ کم شروع کنید و در صورت موفقیت استراتژی، سرمایه اولیه خود را افزایش بدهید.

images_1698047351_65362577e1d57.png

درآمد‌های چند هزار دلاری از ترید چقدر واقعیت دارد؟

حتما تا به حال تبلیغات زیادی که درباره ترید و درآمدهای آن می‌شود را دیده‌اید و برایتان سوال شده است که این ادعاها تا چه حد صحت دارد؟
تجارت همیشه یکی از پرسودترین حرفه‌ها بوده است که در آن فرصت‌های زیادی برای کسب سود وجود دارد. اما تجارت به شکل سنتی نیاز به تجربه و سرمایه زیادی دارد، این در حالی است که در بازارهای مالی می‌توانید با سرمایه‌ای بسیار کمتر، صدها نوع دارایی را معامله کنید و از آن‌ها سودهای قابل توجه کسب کنید، پس با آموزش معامله گری فرصت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته این سود برای همه فعالان بازار نیست و در چنین بازاری عده‌ای سرمایه خود را از دست داده و عده‌ای دیگر سرمایه خود را چندین برابر می‌کنند.

بر اساس آمار‌ها، چیزی نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ درصد از معامله‌گران تجارت سوددهی خواهند داشت و در نقطه مقابل حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد معامله‌گران دچار ضرر و زیان خواهند شد. این آمار شاید کمی نگران‌کننده باشد اما واقعیت این است که اکثر تریدر‌های آموزش دیده و حرفه‌ای بازار جزو همان سرمایه‌گذارانی هستند که به سودهای قابل توجه می‌رسند. پس زیان گروهی از تریدرهای بازار نشانه‌ای برای ضعف بازارهای مالی نیست و این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی خود آن‌ها با شرایط بازار ایجاد می‌شود.
هر چند که گاهی در بازارهای مالی فرصت‌های طلایی برای کسب سود ایجاد می‌شود، اما نباید به دنبال ادعاهای فریبنده عده‌ای سودجو در این بازارها باشید.

باید دید منطقی نسبت به معامله داشته باشید تا بتوانید موفق باشید. تصور کنید که بتوانید هر ماه سودی بین ۸ تا ۱۰ درصد کسب کنید. در این شرایط پس از یک سال سرمایه اولیه شما حداقل دو برابر خواهد شد که در شرایط تورمی امروز بسیار قابل توجه است. این درآمد به صورت دلاری هم است که شما را از نوسانات ارزی هم حفظ خواهد کرد. پس در شرایطی که میزان تورم سالانه به رقم‌های ۵۰ درصدی هم می‌رسد، شما نه تنها ارزش سرمایه خود را حفظ کرده که جلوتر از آن هم حرکت کرده‌اید. اگر دانش و تجربه زیادی در بازار دارید، بهتر است به سود ۸ تا ۱۰ درصدی در ماه اکتفا کنید اما اگر فردی تازه‌کار و محتاط‌تر هستید، می‌توانید اهداف ۳ تا ۵ درصدی در ماه را دنبال کنید.

images_1698047379_65362593dc3e2.png

البته صحبت از درآمد ثابت در ترید بیشتر یک انتظار غیر واقعی است. اوضاع بازار همیشه به گونه‌ای نیست که بتوانید به فکر درآمد ثابت برای خود باشید و حتی در ماه‌هایی ممکن است وارد ضرر هم بشوید. این موضوع کاملا طبیعی است اما در نهایت بازدهی شما باید مثبت و به گونه‌ای باشد که سود هر ماه به ارقام گفته شده برسد.

چگونه می‌توان به معامله‌گری در بازارهای مالی اعتماد کرد؟

با وجود فرصت‌های بسیار مناسب برای کسب سود اما همچنان عده‌ای وجود دارند که این حرفه را نوعی دروغ و قمار می‌دانند که می‌توانند سرمایه آن‌ها را نابود کند. اما حقیقت بازارهای مالی این گونه نبوده و در صورت داشتن دانش کافی می‌توان به درآمدهای قابل توجه از این بازار رسید. گردش مالی بزرگ و حضور سهام‌ و دارایی‌های معتبر از مواردی هستند که می‌توانند شما را نسبت به این بازار مطمئن‌تر کنند. حجم گردش مالی روزانه فارکس چیزی نزدیک بر ۶ میلیارد دلار است که این رقم در ماه به عدد قابل توجهی می‌رسد. پس شما با یک استراتژی درست و صحیح می‌توانید سهم قابل توجهی از این گردش مالی داشته باشید.

حتی بخش کوچکی از این حجم معاملاتی هم می‌تواند سرمایه اولیه شما را متحول کند. البته نمی‌توان ریسک ترید در بازارهایی مانند فارکس را انکار کرد. در کنار فرصت‌های طلایی، این بازار دارای خطرات زیادی هم است که برای مبتدیان به قیمت از دست رفتن سرمایه آن‌ها تمام می‌شود. اما چه راهکاری برای کاهش ریسک‌های ترید وجود دارد؟
اولین راهکار آموزش معامله گری و کسب دانش لازم برای معامله است. باید بتوانید استراتژی مناسبی بر اساس اهداف خود انتخاب کرده و در شرایط مختلف بازار، تصمیم درست بگیرید. کنترل طمع از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند شما را به موفقیت برساند. نمی‌توان منکر کسب سودهای کلان در فارکس و یا کریپتو شد اما چنین اهدافی برای یک تریدر تازه‌کار بیشتر شبیه به یک رویا است. رسیدن به سودهای ۴۰ و یا ۵۰ درصدی در ماه کار بسیار دشواری است که تنها از تریدرهای بزرگ بازار مانند Randy mckay، Ed seykota  و غیره برمی‌آید. به همین دلیل بهتر است در شروع کار دید منطقی به شرایط بازار داشته باشید، در این صورت پس از گذشت مدتی به سود مناسبی خواهید رسید و در مورد حقیقت ترید مطمئن‌تر می‌شوید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آکادمی شامی مراجعه نمایید.

نظر شما