شناسهٔ خبر: 62915531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حمله زمینی اسرائیل به غزه به تعویق افتاد

جنگ اسرائیل و حماس وارد نهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز بهه نقل از خبرفوری، آکسیوس ادعا کرد که ایران با ارسال پیامی به اسرائیل از طریق سازمان ملل اعلام کرده که خواستار تشدید شرایط در جنگ غزه نیست.

ایران همچنین در این پیام اعلام کرده که در صورت ادامه درگیری ها در جنگ غزه مداخله خواهد کرد.

حمله زمینی اسرائیل به غزه به تعویق افتاد!

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه به سبب شرایط آب و هوایی به تعویق افتاده است.

رسانه آمریکایی: حمله زمینی به غزه عقب افتاد

اسرائیل حمله زمینی به غزه را که قرار بود شب گذشته آغاز شود، به تعویق انداخته است.

رژیم صهیونیستی در داخل و خارج، درباره این حمله هشدارهای جدی صادر کرده بود.

شهادت ۱۴ عضو یک خانواده در غرب رفح

منابع خبری از شهادت ۱۴ عضو یک خانواده در غرب رفح توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از فلسطین الیوم، در پی بمباران منزل «محمود برهوم» توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در غرب رفح ۱۴ عضو این خانواده به شهادت رسیدند.

نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که تصمیم گرفته تا روابط خود را با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای حل و فصل خاورمیانه، تا زمانی که این سازمان ایران را محکوم کند، قطع نماید.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، این اظهارات گلعاد آردان پس از آن است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با تور وینسلند، هماهنگ کننده سازمان ملل برای حل و فصل خاورمیانه در لبنان دیدار کرد. این دیدار خشم نماینده صهیونیست را برانگیخت.

آردان در صفحه خود در پلتفرم ایکس خطاب به هماهنگ کننده سازمان ملل نوشت: «پس از این دست دادن (با وزیر امور خارجه ایران) فراموش نکنید که دستان خود را از خون اسرائیلی‌ها بشویید!»

او کامنت خود را با عکسی که وینسلند و عبداللهیان را در حال دست دادن نشان می‌دهد، منتشر کرد.

نماینده رژیم صهیونیستی گفت: «قوانین تغییر کرده است! ما به مشروعیت اعطا شده توسط سازمان ملل به ایران که آشکارا خواستار نابودی اسرائیل است، ادامه نخواهیم داد. من رسماً قطع روابط خود با وینسلند را تا زمانی که علناً فعالیت ایران را محکوم کند، اعلام می‌کنم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تهدید به انجام حملات جنایتکارانه بیشتر علیه نوار غزه، خواستار تحریم کشورهایی که پناهگاه و حامی حماس هستند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی که از ابتدای دوران حکمرانی‌اش در تل‌آویو این‌چنین از عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی غافلگیر نشده بود، خواستار تحریم حامیان حماس شد.

در حالی که تل‌آویو از حامیان اصلی گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود،‌اما نتانیاهو با یاوه‌گویی و تشبیه حماس به داعش، گفت: «باید تحریم‌هایی علیه کشورهایی که پناهگاه و حامی حماس هستند، اعمال شود».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، نتانیاهو در دیدار با «اورسولا فون در‌لاین» رئیس کمیسیون اروپا ادعا کرد: «این خط مقدم بین تمدن و بربریت است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچگس با وحشی‌ها رو به رو نمی‌شود».

وی همچنین در ادامه حملات جنایتکارانه و بزدلانه به کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، به آنها هشدار داد: «برای آنچه در راه است آماده شوید».

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه قبل که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

سیمور هرش، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی امروز (یکشنبه) به نقل از منابعی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا قطر را متقاعد کند در کنار مصر، راه‌اندازی اردوگاهی برای یک میلیون یا بیشتر آواره از نوار غزه را تامین مالی کند.

سخنگوی ارتش اسرائیل: زمانی که ببینیم غیرنظامیان از نوار غزه خارج شده‌اند عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز خواهیم کرد. به ساکنان غزه هشدارهای کافی را داده‌ایم و زمان آن رسیده است که به مناطق جنوبی بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۲۸۶ نفر رسیده است.

دستکم ۱۲۶ صهیونیست نیز در عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای فلسطینی اسیر شدند.

وزارت بهداشت غزه آخرین آمار شهدا و مجروحان فلسطینی از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» را اعلام کرد، تاکنون دو هزار و ۳۲۹ نفر شهید و ۹ هزار و ۴۲ نفر نیز مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما