شناسهٔ خبر: 62892438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حسین سیاه نوری

شکاف ترمیم‌ناپذیر درون اصلاحات بر سر پرچمداری

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دو طیف درون اصلاحات در رقابت بر سر قدرت و پرچمداری با هم به اختلاف خوردند، به طوریکه می شنویم گروهی از اصلاح طلبان، انتخاب خانم منصوری به ریاست جبهه اصلاحات را کودتا توصیف می کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: اصلاح طلبان رادیکال از رویکردها و شعارهای این جریان عبور کردند و کاملا در خط اپوزیسیون خارج کشور قرار گرفته اند و این موضوع نارضایتی اصلاح طلبان دلسوز کشور و نظام را در پی داشته است.

حسین سیاه نوری در گفتگو با نامه نیوز درباره عمیق تر شدن اختلافات درون جبهه اصلاحات گفت: جناح اصلاح طلبی از مدت ها پیش دچار تشتت آرا داخلی شده است. از زمانی که رادیکال های این جریان به عنوان اپوزیسیون داخلی عمل کردند و در فتنه های گذشته با اپوزیسیون خارجی هم داستانی نشان دادند، شکاف درون اردوگاهی اصلاحات هر روز عمیق و عمیق تر شد.

وی این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تصمیمات جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری 1392 اظهار کرد: در آن انتخابات آقای عارف به فرمان آقای خاتمی از صحنه انتخابات کنار رفت تا کل جریان اصلاحات پشت سر آقای روحانی قرار بگیرد و مانع از پیروزی نامزد جریان اصولگرا در آن رقابت سیاسی شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تفاوت 180 درجه ای رویکرد رادیکال های اصلاح طلب با جبهه اصلاحات 1376 افزود: نگاه اصلاح طلبی آقای مصطفی تاجزاده با نگاه اصلاح طلبان همسو با حسن روحانی در یک راستا تعریف نمی شود، این مسئله در طول دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی بیش از پیش خود را نمایان کرد، به طوریکه در سال پایانی دولت دوازدهم صراحتا خط جریان اصلاحات را جدا از رویکرد حسن روحانی می خواندند و عملا پشت او را خالی کردند.

وی با بیان اینکه رادیکال های اصلاح طلب روزی سوپرانقلابی های اول انقلاب بودند، افزود: کسانی که آمریکا را امپریالیسم می خواندند، امروز شعارهای دهه شصت خود را کار گذاشتند و می گویند آمریکا دشمن نیست و باید با او ارتباط داشته باشیم. این گروه ادعای حرکت در خط امام را داشت و خود را ملاک و معیار عمل در این مسیر می دانست اما امروز مواضع و رویکردهای شان ذره ای با اندیشه ها و آرمان های امام مطابقت ندارد.

سیاه نوری گفت: دو طیف درون جبهه اصلاحات بغض و دندان فشردگی نسبت به هم را از سال ها پیش داشته اند و امروز فاصله آنها به دره ای عمیق و وسیع تبدیل شده است. امروز این دو طیف در رقابت بر سر قدرت و پرچمداری با هم به اختلاف خوردند، به طوریکه می شنویم گروهی از اصلاح طلبان، انتخاب خانم منصوری به ریاست جبهه اصلاحات را کودتا توصیف می کنند.

 

نظر شما