شناسهٔ خبر: 62805742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آکسیوس: ناکامی آمریکا در متقاعد کردن عادی‌سازان روابط با اسرائیل برای محکومیت «طوفان الاقصی»

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مسئول آمریکایی تایید کرد که درخواست وزیر امور خارجه این کشور از همتایان خود در کشورهای عربی دارای روابط دیپلماتیک با اسرائیل برای محکومیت عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی، رد شده است.

به گزارش شفقنا، وبسایت خبری «آکسیوس» آمریکا روز یک شنبه از یک مقام مسئول در این کشور نقل کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه کشورش با همتایان خود در کشورهای عرب امضاکننده قراردادهای صلح با رژیم صهیونیستی تماس گرفته تا از آنها بخواهد عملیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» را محکوم کنند.

بنا بر گزارش شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه به نقل از خبرگزاری «نووستی» این کشور، مقام مذکور در گفت و گو با آکسیوس همچنین تاکید کرده که وزرای امور خارجه کشورهای عربی دارای روابط دیپلماتیک با اسرائیل زیر بار درخواست بلینکن برای محکومیت عملیات طوفان الاقصی نرفتند.

به نوشته این وبسایت آمریکایی، وزیر امور خارجه این کشور همچنین با همتای سعودی خود شاهزاده «فیصل بن فرحان» درباره عملیات جنبش حماس در سرزمین های اشغالی گفت و گو کرده با این حال پس از این تماس تلفنی نیز، عربستان همچنان عملیات طوفان الاقصی را محکوم نکرده است.

آکسیوس در ادامه گزارش داد که عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی همچنین باعث شده، ضربه سختی به کارزار «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا برای دستیابی به یک «توافقنامه صلح تاریخی میان عربستان و اسرائیل» وارد شود.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما