شناسهٔ خبر: 6246967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

پيام خليفه ارامنه تهران به مناسبت سال جديد ميلادي

اسقف اعظم «سيبوه سركيسيان»، خليفه ارامنه تهران به مناسبت فرا رسيدن سال جديد ميلادي در پيامي آورده است: جهان امروز بيشتر از هر زماني ديگر به صلح و محبت و احترام متقابل نياز دارد.

صاحب‌خبر -
پيام خليفه ارامنه تهران به مناسبت سال جديد ميلادي
به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا):
اسقف اعظم «سيبوه سركيسيان»، خليفه ارامنه تهران به مناسبت فرا رسيدن سال نوي ميلادي، پيامي صادر كرد كه متن آن در زير مي‌آيد:

در اين ايام خجسته، كه جهان مسيحيت تولد پرجلال عيسي مسيح و ظهور الهي و سال نو را جشن مي‌گيرد. ما نيز هم‌صدا با ديگر مسيحيان و مسلمين و ديگر ملت‌هاي جهان تبريكات خالصانه و بهترين آرزوهاي خود را تقديم كرده و براي همه از خدا صلح، بهروزي و خوشبختي و طول عمر تمنا مي‌نمائيم.

مي‌خواهيم به اين مناسبت به برادران مسيحي ساكن در ايران، يك‌بار ديگر تولد عيسي مسيح را تبريك گفته و با فرشتگان هم‌صدا شده و خداوند را جلال داده و بخوانيم: «در اعلي اعليين بر خداوند جلال باد و در زمين صلح و در ميان مردم رضايتمندي باد».

به همين مناسبت دعا مي‌كنيم كه در دنيا تمامي اقدامات تروريستي كه انسانيت را هدف قرار داده متوقف شوند. همه اديان جهان، به خصوص اديان توحيدي بر اساس صلح، محبت و احترام متقابل و حفظ حقوق بشر بنا شده‌اند و مخالف هر نوع اقدامات تروريستي هستند.

دعا مي‌كنيم مردم مظلوم دنيا به حقوق خاصه خود نائل شوند. براي فلسطين و مردمش دعا مي‌كنيم، براي سرزميني دعا مي‌كنيم كه مهد صلح بوده و از فرازش ستاره بشارت‌دهنده و حيات‌بخش تولد مسيح نورافشاني كرد. از خداوند مي‌خواهيم هر چه زودتر اين سرزمين صلح خود را باز يافته و مردمش به حقوق بر حق برسند.

به همين مناسبت از همه رهبران مذهبي و سياسي جهان دعوت مي‌كنيم، كه در محيطي آكنده از مهر و محبت، برادري و احترام متقابل متحد شوند، تا بتوانند صلح و محبت واقعي را در ميان مردمان جهان برقرار نمايند.

براي كشور عزيزمان جمهوري اسلامي ايران و رهبران مذهبي و ديگر دولتمردان نظام، دست دعا به درگاه خداوند بلند مي‌كنيم و براي آنها توفيق مسئلت مي‌نمائيم تا مردم شريف سرزمين‌مان را به سوي زندگي‌اي آرام و سعادت راهنمائي نمايند.

نظر شما