شناسهٔ خبر: 6227533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

سرقت مواد منفجره و چاشنی‌های انفجاری از پایگاه نظامی فرانسه

صاحب‌خبر -

مقادیری مواد منفجره، 180 چاشنی انفجاری و حدود 40 نارنجک از پایگاه نظامی میراماس فرانسه واقع در جنوب این کشور به سرقت رفت.

به گزارش سایت خبری فرانس 24 ، یک منبع نزدیک به تیم تحقیقات در این زمینه، روز سه شنبه ضمن اعلام این خبر گفت، کشور همچنان در وضعیت آماده باش حملات تروریستی اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، تحقیق در این باره توسط دفتر دادستانی شهر مارسِی واقع در نزدیک این پایگاه آغاز شده است. کارآگاهان بر روی این موضوع متمرکز هستند که آیا این سرقت از سوی «گروهی سازمان یافته» انجام شده است یا خبر.

به گفته دادستان مارسی، نیروهای ژاندارمری و مقامات اجرای قانون در منطقه برای کمک به پیشبرد تحقیقات بسیج شده اند.

یک منبع اطلاعاتی به خبرگزاری فرانسه گفت سارقان شامگاه یکشنبه با بریدن حصار سیمی موفق شدند به داخل پایگاه نفوذ کنند.

به گزارش رادیو فرانسوی اروپا 1، پایگاه میراماس برای پشتیبانی لجستیکی در عملیات خارجی ارتش فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد. این پایگاه 250 هکتاری توسط دو ردیف حصار سیمی محافظت می شود اما هیچ دوربین مدار بسته ای ندارد.

این سرقت وزارت دفاع فرانسه را مجبور کرد که دستور دهد همه سایت های نظامی ذخیره سازی مهمات را برای اطمینان از امنیت داخلی «طی دو هفته» همگردانی کند.

این سرقت در حالی انجام شده که تدابیر امنیتی در فرانسه در پی حادثه تروریستی کارخانۀ تولید گاز در حومه شهر لیون، افزایش یافته است.

در این حادثه که 26 ژوئن رخ داد، مردی سر کارفرمایش را بریده و تلاش کرده بود کارخانۀ گاز را منفجر کند. (بیشتر بخوانید)

شش ماه پیش از آن نیز در 17 دیِ دو مهاجم مسلح با حمله به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس 17 تن را کشتند و فرانسوی‌ها را در بهت و هراس فرو بردند.

ع م /م ح 

 

نظر شما