شناسهٔ خبر: 62081218 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نورچشمی‌های عربستان مشخص شد: اروپا داریم می‌آییم!

بلومبرگ اعلام کرد مذاکرات عربستان و یوفا برای حضور نماینده‌ای از این کشور در لیگ قهرمانان اروپا به مراحل پیشرفته رسیده و عربستانی ها دو باشگاه الهلال و النصر را پیشنهاد کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مطرح شدن شایعاتی درباره تلاش فوتبال عربستان برای به دست آوردن سهمیه‌ای در لیگ قهرمانان اروپا سایت بلومبرگ این ادعاها را تایید کرده و در گزارشی مفصل مدعی شد که مذاکرات به مراحل جدی رسیده و حتی عربستان نامزدهای خود را به یوفا معرفی کرده است.

عربستان امسال تابستان صدها میلیون دلار برای انتقال ستاره‌های نامدار فوتبال اروپا به این کشور هزینه کرده و در فوتبال اروپا زلزله‌ای بزرگ به راه انداخته است. مسئولان فوتبال این کشور از اعتراف صریح به پروژه بلندپروازانه‌شان بیمی ندارند. برای نمونه کارلو نورا، مدیر ارشد اجرایی لیگ روشن در مصاحبه‌ اخیرش گفت: "ما سعی داریم متفاوت باشیم و از هیچ اقدامی برای بالا رفتن اهمیت و سطح لیگ‌مان دریغ نمی‌کنیم. ما به حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا متعهدیم و اگر صحبتی برای حضور در اروپا باشد مذاکرات بین یوفا و فدراسیون فوتبال عربستان خواهد بود".

بلومبرگ می‌گوید عربستانی‌ها علاوه بر پیشنهاد جذاب مالی برای یوفا استدلال می‌کنند که همین حالا نمایندگان کشورهایی در چمپیونزلیگ اروپا حضور دارند که این کشورها عضو یورو نیستند. برای مثال می‌توان به آذربایجان و قزاقستان اشاره کرد.

با اینکه یوفا اخیرا در پاسخ به سوالات خبرنگاران آنها را به صحبت‌های مدیر فوتبالش، زوونمیر بوبان، ارجاع داده بود که در گفت‌وگو با روزنامه جوتارنجی لیست کرواسی گفته بود این ادعاها فیک و ساختگی است. بلومبرگ اما می‌گوید به شواهدی دست یافته که ادعای بوبان را نقض می‌کند.

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد عربستانی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا آنقدر مصر هستند که حتی حاضرند در صورت عدم موافقت یوفا با پیشنهاد مالی‌شان این نهاد را تهدید کنند. عربستان می‌داند که یوفا از ایده سوپرلیگ که چندی پیش توسط چند باشگاه بزرگ اروپایی مطرح شده بود تا چه اندازه می‌ترسد و نسبت به آن حساس است.

حالا که در دنیای فوتبال ولخرجی‌های نجومی عربستان در تابستان امسال سر زبان‌هاست این کشور می‌تواند یوفا را تهدید کند که در صورت عدم موافقت با حضور نماینده‌اش در چمپیونزلیگ رقابت مجزایی شبیه به سوپرلیگ ایجاد کرده و با سرمایه‌گذاری نجومی بزرگترین باشگاه‌های قاره سبز را در آن گرد هم خواهد آورد.

در گزارش بلومبرگ اشاره شده که در روزهای گذشته چند دور مذاکره پشت پرده بین نمایندگانی از عربستان و یوفا برگزار شده و این گفت‌وگوها حالا به مراحل جدی رسیده است. این رسانه مدعی است که عربستانی‌ها نماینده‌های خود را هم انتخاب کرده‌اند. دو باشگاه الهلال و النصر توسط این کشور به یوفا معرفی شده و عربستانی‌ها گفته‌اند یوفا باید با حضور یکی از آنها در چمپیونزلیگ موافقت کند.

فارغ از سود مالی قابل توجه یا نگرانی از تهدید سوپرلیگ عربی، چشم‌انداز حضور دوباره کریستیانو رونالدو یا نیمار در چمپیونزلیگ می‌تواند برای یوفا جذاب باشد. شکی نیست که بازگشت سی‌آرسون به بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا یا بازگشت نیمار با پیراهن آبی الهلال می‌تواند سر و صدای رسانه‌ای بزرگی ایجاد کرده و درآمد یوفا از این تورنمنت را افزایش دهد.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما