شناسهٔ خبر: 6207092 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

وزرای خارجه ایران، 1+5 در وین با یکدیگر دیدار کردند

صاحب‌خبر -

وزرای خارجه ایران و گروه1+5 در وین با یکدیگر دیدار کردند و به مرور آخرین وضعیت مذاکرات پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پرس تی وی به وین، در این دیدار طرفین همچنین درباره برخی از مهم‌ترین موضوعاتی که محل اختلاف است به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

قرار است معاونین و سایر اعضای تیم های مذاکره کننده به ادامه کار بر روی متون بپردازند. احتمال می رود امشب جلسه عمومی دیگری نیز برگزار شود. 

در همین حال، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه (15 تیر) برای دومین بار با جان کری همتای آمریکایی خود در وین دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش خبرنگار اعزامی پرس تی‌وی، این دیدار از ساعت 15 به وقت وین آغاز شد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، صبح دوشنبه  نیز در وین با یکدیگر دیدار کردند.

همچنین ظریف امروز با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

دیدار با فدریکا موگرینی مسئولی سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز یکی دیگر از برنامه های امروز محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است. 

قرار بود ظریف با فیلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس نیز دیدار کند که به علت طولانی شدن نشست داخلی وزیران خارجه کشورهای 1+5 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این دیدار به تعویق افتاد.

این اولین نشست داخلی وزیران خارجه 1+5 در این دور از مذاکرات است.

تا این زمان هنوز مشخص نیست که نشست عمومی ایران و 1+5 برگزار می‌شود یا خیر، اما به گفته یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران، برنامه‌ریزی‌‍‌هایی برای نشست عمومی ایران و 1+5 در حال انجام است.

محمد دریایی، از مقامات وزارت خارجه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما به مذاکرات حتی بعد از 9 جولای (18 تیر) ادامه می‌دهیم.»

یک دیپلمات ایرانی همچنین دوشنبه شب به خبرنگاران گفت مذاکرات به احتمال قوی تا چهارشنبه شب یا بامداد پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 در حالی در وین ادامه دارد که ضرب‌الاجل 9 تیر بدون نهایی شدن توافق به پایان رسید اما دو طرف مهلت دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را تا ۱۶ تیرماه تمدید کرده‌اند.

با نزدیک شدن به زمان پایان مذاکرت، وزیران خارجه ایران و آمریکا از پیشرفت جدی در مذاکرات خبر داده‌اند، اما در عین حال تاکید کرده‌اند که همچنان اختلاف‌های جدی بین دو طرف وجود دارد.

ظریف روز گذشته پس از پایان مراسم شب قدر در وین در جمع خبرنگاران گفت: «در تلاش هستیم برخی از اختلافات باقی‌مانده را حل کنیم اما در برخی موارد هنوز اختلاف‌ها باقی است.»

وی افزود: «نتیجه هنوز معلوم نیست.»

م ف/م ع/س م ح

نظر شما