شناسهٔ خبر: 61541018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

345 میلیون دلار؛ کمک جدید آمریکا به تایوان

صاحب‌خبر -

شفقنا- آمریکا یک بسته حمایتی جدید از تایوان معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، ایالات متحده کمک نظامی 345 میلیون دلاری به تایوان را اعلام کرده که حمایت از این جزیره خودگردان را که چین مدعی آن است، افزایش می دهد. آخرین بسته کمک های نظامی در حالی ارائه می شود که چین موضع تهاجمی فزاینده ای در قبال این جزیره خودگردان اتخاذ می کند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این بسته شامل «اقلامدفاعی» و آموزش نظامی خواهد بود. در بیانیه کاخ سفید جزئیاتی در مورد تسلیحات یا تجهیزاتی که قرار است ارائه شود، ذکر نشده است، اما رسانه ها به نقل از مقامات ناشناس گفتند که این تجهیزات شامل سیستم های دفاع هوایی قابل حمل، مهمات سلاح های کوچک و تجهیزات شناسایی خواهد بود.

این تصمیم آمریکا بلافاصله مورد محکومیت شدید چین قرار گرفت. چین جزیره تایوان را جزیی از خاک خود دانسته و بر بازگشت آن به خاک اصلی تاکید دارد. چین اعلام کرده در این راه از توسل به زور ابایی ندارد. لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای گفت: آمریکا باید فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند و از ایجاد عوامل جدیدی که می‌تواند منجر به تنش در تنگه تایوان شود، دست بردارد.

گفتنی است تایوان به طور کلی در جهان 13 متحد دارد. آمریکا بعنوان اصلی‌ترین متحد این کشور، آن را به رسمیت نشناخته اما قول داده در برابر هرگونه تهاجم چین، از این جزیره حمایت کند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما