شناسهٔ خبر: 6096901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

یواشکی روزنامه ها

دکل نفتی واقعا گم شده است

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

صاحب‌خبر -

رای سه کلیسای آمریکایی در حمایت از فلسطین

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سه کلیسای آمریکایی در رای گیری های جداگانه به قطعنامه سازمان های حامی فلسطین مبنی بر اعمال محرومیت هایی علیه شرکت هایی که با اسرائیل رابطه داشته و همچنین حمایت از اقدامات تحریمی بر ضد این رژیم رای دادند. رای گیری در این سه کلیسا که در سالت لیک سیتی و کانزاس سیتی قرار دارند، از میلیونها آمریکایی انجام گرفته اما نتیجه رای گیری آن می تواند در عرصه بین المللی نیز مثمرثمر واقع شود.

واقعا دکل نفتی گم شده است

جمهوری اسلامی آورده:رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه اصل موضوع گم شدن 87 میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد، گفت: امروز آخرین گزارش سازمان بازرسی درخصوص این موضوع به مراجع قضایی ارسال شد. به گزارش مهر، قاضی ناصر سراج درباره سرنوشت دکل نفتی گمشده ایرانی افزود: افرادی که این پول را هزینه کرده اند تاکنون نتوانسته اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتما به شرکت فروشنده تحویل شده است. وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور تاکنون 8 گزارش مفصل در این خصوص از شرکت نفت تهیه کرده که آخرین گزارش آن امروز به مراجع قضایی ارسال شد.

حمله به سفیر آمریکا تحت تاثیر تبلیغات کره شمالی

روزنامه جمهوری اسلامی آورده:پلیس کره جنوبی اعلام کرد: کیم جونگ کی، شهروند این کشور، که در اسفند ماه گذشته با چاقو به سفیر ویژه آمریکا در یکی از مراکز فرهنگی سئول حمله کرده بود، تحت تاثیر تبلیغات کره شمالی علیه آمریکا دست به این اقدام زد. پلیس کره می گوید: قانونی تصویب شده که بر اساس آن هیچ یک از اتباع کره جنوبی حق ندارند به هیچ روشی از کره شمالی حمایت و یا از آن تقدیر نمایند. حمله «کی» به فرستاده آمریکایی در سئول موجب ایجاد جراحاتی سخت در دست و صورت این دیپلمات شد و وی را با 80 بخیه راهی واشنگتن کرد.

اختلاف به سران داعش رسید

جمهوری اسلامی نوشت: پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:اختلاف و درگیری خونین بین سرکردگان گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق افزایش یافته است. به گزارش العالم، «عبدالامیر الزیدی» فرمانده عملیات دجله روز یکشنبه گفت: داعش از اختلاف و درگیری خونین بین سرکردگان خود رنج می برد به نحوی که برخی از سرکردگان این گروه تروریستی تاکنون به دست همدیگر اعدام شده اند. سومریه نیوز به نقل از الزیدی گفت: اعترافات اعضای دستگیر شده داعش در استان صلاح الدین نشان می دهد که سرکردگان این گروه تروریستی به ویژه سرکردگان خارجی دچار اختلافات شدید هستند و همدیگر را اعدام می کنند. الزیدی گفت: داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی متوسل به بمب گذاری اراضی و خودروها شده است و اکثراً از مقابله رو در رو با نیروهای عراقی امتناع می کند. وی افزود: داعش در چند هفته گذشته بیش از 15 فرمانده برجسته خود را در شهر بیجی و اطراف آن از دست داده است.

سیل استعفای مدیران دولتی برای رفتن به مجلس

روزنامه کیهان در ستون ویژه خود نوشت:یک روزنامه اصلاح طلب از «سیل استعفای مدیران دولتی برای رسیدن به مجلس» خبر داد.

آفتاب یزد نوشت: در میان مردم عادی، کسانی هستند که عزم شان را جزم می کنند تا پا به عرصه رقابت بگذارند... اما در این بین اشخاصی هم وجود دارند که خیلی ها از خود می پرسند دیگر آنها برای چه به دنبال کاندیداتوری مجلس هستند؛ این سوال مردم به واسطه پست و مقام سازمانی بالایی است که این اشخاص دارند چرا که آنها مسئولین فعلی کشور هستند که برای نامزدی در مجلس هم تلاش می کنند و البته قانون هم در قبال این مسئولین متفاوت عمل می کند.

چرا که با استناد به ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی هستند که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن در انتخابات مجلس محروم اند و برای نامزدی در مجلس باید شش ماه قبل از انتخابات استعفا بدهند.

آفتاب یزد افزود: این روزها خبرهای استعفای مختلفی از مسئولین را هر از گاهی می شنویم، استاندار قم برای شرکت در انتخابات مجلس دهم استعفا داد! ... مدیر کل بازرسی وزارت علوم برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داد!... یک سایت استانی کرمان از استعفای 11 نفر در استان کرمان برای شرکت در انتخابات مجلس دهم خبر داد؛ توضیح اینکه در این لیست کسانی چون مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل تعاون، کار و تامین اجتماعی این استان هم به چشم می خورد... محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در تاریخ بیست و چهارم خردادماه خبر از استعفای 22 نفر از مدیران وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس داد؛ 2 معاون استاندار، 6 مدیر کل، 2 معاون مدیرکل، 1 سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری، 5 فرماندار، 4 بخشدار و 1 شهردار از جمله کسانی بودند که از سمت خود استعفا دادند... برخی اخبار حتی از استعفای اشخاص در رده های دیگر هم خبر می دهد. این در حالی است که باید در آینده منتظر شنیدن اخبار بیشتری از استعفای رسمی افراد دیگری هم باشیم.

در همین حال مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، 9 نفر از مدیران و مسئولان این استان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا دادند.

سید یحیی هاشمی در گفت وگو با ایرنا افزود: یدالله حسینی فرماندار مرودشت، علی دهقان فارسی رئیس جهاد کشاورزی شیراز، حسن زارع شیبانی مدیرکل تعاون روستایی فارس، سید علاالدین کراماتی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از جمله مسئولانی هستند که استعفا دادند.

وی اظهار کرد: سیدعلی نقی لقمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، بهرام پارسایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز، عبدالله حسینی مشاور استاندار فارس، داریوش احمدی شهردار مرودشت و مجید رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید دیگر مسئولانی هستند که برای شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی استعفا دادند.

جیمز کلاپر: ایران تهدید جدی برای آمریکاست

کیهان نوشت:رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران را تهدیدی جدی و مستقیم برای کشورش معرفی کرد.

جیمز کلاپر رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در مصاحبه با روزنامه «تایمز اسرائیل» گفت: ایران مهمترین و تنها عامل حفظ بشار اسد در سوریه است.

کلاپر افزود: ایران و گروه تحت فرمانش حزب الله به طور مستقیم منافع آمریکا و متحدانش را تهدید می کنند. این همیشه نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا در بیش از سه دهه بوده است.

کلاپر درباره تحولات و درگیری های جاری در سوریه نیز گفت: نقش ایران و حزب الله در جلوگیری از سقوط رژیم بشار اسد بسیار کلیدی بوده، زیرا آنها رژیم اسد را برای حفظ محور مقاومت علیه اسرائیل و غرب حیاتی می دانند.

کلاپر اظهار داشت: شبه نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در عراق که علیه داعش می جنگند، همان شبه نظامیانی هستند که آمریکا را برای مداخله در عراق به حملات تروریستی تهدید می کردند.

عطریانفر: روحانی از انتخاب برخی وزرا پشیمان است

روزنامه کیهان نوشت:عضو مرکزیت کارگزاران سازندگی می گوید روحانی اکنون پشیمان است که چرا برخی افراد با صلاحیت تر را برای وزارت انتخاب نکرده است.

محمد عطریانفر در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سؤال که چرا آقای روحانی نتوانست بهترین افراد را برای کابینه خود انتخاب کند؟ گفت: این مسئله ممکن است ناشی از عدم شناخت شخص رئیس جمهور باشد یا ممکن است آقای رئیس جمهور اشراف کافی داشته اند اما شخص موردنظر آمادگی حضور در کابینه را نداشته و اعلام آمادگی نکرده است. البته بنده مطلع هستم که آقای رئیس جمهور پس از اینکه کابینه را انتخاب کرده به افراد باصلاحیت و قوی تری نیز رسیده است. ایشان بعدا پشیمان شده اند که چرا از ابتدا آن فرد باصلاحیت تر را معرفی نکرده است.

عطریانفر اضافه کرد: برخی از مدیران که در بخش خصوصی مشغول به کار بودند نیز در پاسخ به دعوت آقای روحانی عنوان کرده بودند که ما در گذشته به شدت از بخش دولتی و مضرات کار در آن آسیب دیده ایم و دیگر علاقه مند نیستیم در بخش دولتی فعالیت کنیم. به عنوان نمونه بنده آگاهی دارم که مهندس زنگنه برای تکمیل تیم مدیریتی خود در وزارت نفت افرادی را به کار دعوت کرده است اما این عده مقاومت کرده اند و درخواست ایشان را نپذیرفته اند. ایشان بیشتر اصرار کرده و وعده حقوق های بالایی داده است اما این عده عنوان کرده اند بیشتر از پولی که دولت قرار است به ما بدهد ما در بخش خصوصی و با زحمت و دردسر کمتری به دست خواهیم آورد. این عده عنوان کرده اند چرا ما باید به طور مداوم دلهره داشته باشیم که برای مسائل عادی و معمولی دولتی از سوی برخی که دخالت های غیرکارشناسی انجام می دهند تحت فشار قرار بگیریم.

وی همچنین گفته است: برخی از انتخاب های آقای روحانی هم درست بوده اما در عمل اینگونه مدیران کارآمدی خود را نشان نداده اند. البته حالت عکس این مسئله هم وجود داشته و انتخاب رئیس جمهور با وزرا که در مرحله اول زیاد مورد رضایت نبوده است با عملکرد بسیار بالا و قابل قبولی همراه شده است.

شعبده بازی تازه غرب برای پیچاندن وظیفه لغو فوری تحریم ها

روزنامه کیهان نوشت:خبرگزاری فرانسه از اختلافات کلیدی ایران و غرب در مذاکرات خبر داد و نوشت: انتظارات دو طرف مخالف یکدیگر است.

فرانس پرس در گزارشی نوشت: مهم ترین هدف ایران از مذاکرات کاهش فشار تحریم هاست اما یک دیپلمات ارشد غربی در این باره گفت: «انتظارات یک طرف، با تمایلات طرف های دیگر موافق نیست.» تهران خواستار لغو فوری همه تحریم های اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا به محض امضای توافق است، اما کشورهای 5+1 همچنان بر این موضوع پافشاری می کنند که تحریم ها تنها به صورت تدریجی و زمانی لغو خواهد شد که ایران، ظرفیت های برنامه هسته ای مشکوک خود را کاهش دهد.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به مخالفت ایران با درخواست بازرسی از مراکز نظامی افزود: کشورهای غربی خواستار محدودیت برنامه هسته ای ایران دست کم به مدت 10 سال هستند. آنها همچنین خواستار محدود شدن بخش هایی از این برنامه برای مدتی طولانی تر هستند. اما رهبر عالی ایران که تصمیمات وی در مسائل ایران فصل الخطاب شمرده می شود هفته گذشته گفت: «برخلاف پافشاری آمریکایی ها، ما محدودیت های 10 و 12 ساله را نخواهیم پذیرفت. ما به آنها اعلام کرده ایم حاضریم چند سال محدودیت را بپذیریم.» آیت الله خامنه ای همچنین بر این موضوع پافشاری می کند که ایران باید بتواند در مدت زمان توافق، فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای خود را ادامه دهد.

در همین حال وبسایت رجا نیوز با بررسی شعبده بازی جدید غرب برای 3 مرحله ای کردن توافق و موکول برداشتن تحریم ها به مرحله سوم نوشت: آنچه از جمع بندی خروجی جلسه غیر رسمی یک مذاکره کننده ارشد با خبرنگاران حاضر در وین برمی آید، مذاکرات در حال حرکت به سمت یک چارچوب در قبال تحریم هاست که به جای لغو کامل تحریم ها در روز امضاء توافق، لغو آنها را سه مرحله ای و موکول به اجرای برخی اقدامات از سوی ایران می کند که در خوشبینانه ترین حالت نزدیک به یکسال به طول خواهد انجامید.

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست درباره این مدل می نویسد: مقامات ایرانی به شدت بر روی این مسئله پافشاری می کنند که همه تحریم ها باید در روز امضای توافق هسته ای، برداشته شوند این مسئله دقیقاً برعکس انتظاری است که تیم آمریکایی درباره لغو تدریجی تحریم ها دارد.

برطبق اطلاعات منبع ایرانی، توافق به سه بخش و مرحله تقسیم شده است؛ فاز ابتدایی، «پذیرش توافق» است که زمانی که طرفین به توافق برسند، به وقوع خواهد پیوست و احتمالاً در یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد. فاز بعدی، «عملیاتی کردن توافق» است که بسته به طی کردن مراحل داخلی در کشورهای درگیر مذاکرات است (مانند کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی ایران). این مرحله به طور خاص بعد از تصویب طرح نظارت بر توافق کنگره ایالات متحده، طراحی شده است.

آغاز اجرایی شدن تعهدات ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی هم فاز سوم این توافق است که پس از تأیید آژانس، تحریم های آمریکا و سازمان ملل و اتحادیه اروپا شروع به برداشته شدن خواهند شد.

براساس این گزارش، لغو عملی تحریم ها منوط به اجرای تعهدات از سوی ایران و تأیید آژانس شده است که البته این موضوع دست ایران را از برگ های برنده ای همچون ذخایر سوخت، تأسیسات نطنز و فردو قلب رآکتور اراک خالی کرده و زمینه را برای نقض عهد طرف مقابل فراهم خواهد کرد. این در حالی است که اجرایی شدن این مدل عملاً یکسال به طول خواهد انجامید و نسبتی با لغو تحریم ها در روز امضاء توافق نخواهد داشت. تجربه نشان داده بی توجهی به خطوط قرمز مذاکراتی همچون پرهیز از دو مرحله ای شدن توافق نهایی و مواردی شبیه به این ضررهای جبران ناپذیری برای ایران به دنبال داشته است و در این مورد یعنی لغو همه تحریم ها در روز توافق نیز، بازی با کلمات برای نادیده گرفته شدن این خط قرمز حیاتی می تواند کشور را با زیان های جبران ناپذیری روبرو کند.

ارزیابی وزیر سابق از برخی آمار و ارقام اقتصادی

کیهان نوشت:وزیر سابق اقتصاد می گوید میزان نقدینگی در دولت های نهم و دهم 460 هزار میلیارد تومان بود اما این رقم در دو ساله دولت یازدهم به مرز 800 هزار میلیارد تومان رسیده است.

سید شمس الدین حسینی در مهمانی افطار جمعی از خبرنگاران حامی دولت سابق گفته است: باید به دور از هیاهوها و طرح پرسش های دقیق نقد درست را فراموش نکنیم تا مردم بدانند چه اقداماتی شده و چه در حال انجام است.

به گزارش عصر ایران، وزیر سابق اقتصاد گفت: امروزه هر گزارشی را می خوانیم یا با افراد اقتصادی صحبت می کنید عنوان می شود که منابع دولت یازدهم از دولت دهم کمتر بوده است، در حالی که بر اساس گزارش های رسمی منابع مالی و پولی در دولت یازدهم 70 درصد رشد داشته است.

حسینی با اشاره به اینکه منتقدان دولت های نهم و دهم همواره می گویند رشد نقدینگی از حضرت آدم تا دولت دکتر احمدی نژاد در ایران 460 هزار میلیارد تومان بوده است افزود: این در حالی است که نقدینگی در همین دو سال دولت یازدهم به مرز 800 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور روحانی که گفته بود خزانه خالی است ادامه داد: کسانی که ادعای خالی بودن خزانه را می کنند چگونه بر اساس اظهارات رسمی سخنگوی دولت افزایش پرداختی 42 درصدی را در سال 93 نسبت به سال 92 داشته اند؟ مگر می شود با خزانه خالی چنین پرداختی داشت؟

حسینی از برداشت بدون مجوز دولت از خزانه بانک مرکزی در اسفند ماه سال 92 خبر داد و گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان در اسفندماه سال 92 از خزانه بانک مرکزی به بهانه پول نفت برداشت کرده و هنوز برگشت نداده اند! این در حالی است که در 2 سال گذشته بدهی بانک ها به بانک مرکزی بالغ بر 75 درصد افزایش پیدا کرده و البته مسکن مهر هم تعطیل است!!

وی با بیان اینکه اگر این آمار واکاوی نشود می شود آب خوردن مردم را هم به تحریم ها ربط داد گفت: پس از سیاست تخریب دولت سابق هم اکنون که زمان پاسخگویی دولتمردان به این پرسش که شما چه کرده اید فرا رسیده است سیاست «شبح تحریم» را راه انداخته اند تا ناکارآمدی خود را به همه چیز ربط دهند!

حسینی افزود: در دولت قبل وقتی قیمت هر کیلو مرغ 100 تومان رشد داشت باید به همه جا از جمله مجلس پاسخگو می بودیم اما الان می بینید قیمت ها به راحتی بالا می رود و هیچ نهادی سوال نمی کند که چرا؟!

وی با تشریح اقدامات اقتصادی دولت های نهم و دهم گفت: دولت احمدی نژاد ذخایر خوبی برای دولت روحانی به جا گذاشت از جمله اینکه فحش افزایش نرخ دلار را ما خوردیم و الان آقایان دارند لذتش را می برند!

عضو سابق شورای پول و اعتبار افزود: افزایش قیمت دلار و درآمد حاصله از این موضوع به همراه واگذاری هایی که در دولت قبل انجام شده بود سبب شد تا دولت یازدهم سرمایه 64 هزار میلیارد تومانی آماده داشته باشد این در حالی است که اعلام می کنند واگذاری ها را قبول نداریم، جالب آنکه از قبل همین واگذاری ها ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان درآمد نقد دارند!

حسینی با اشاره به سختی های اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: من برای اجرای این قانون دچار مشکلات قلبی و در بیمارستان بستری شدم اما درآمد آن الان به این دولت می رسد.

حمایت رهبری از مذاکره کنندگان ایران در «توئیتر»

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبرنوشت:رهبر معظم انقلاب طی پیامی در صفحه رسمی توئیتر خود بار دیگر حمایت خود را از تیم مذاکره کننده ایران ابراز کردند. به گزارش «انتخاب» در این توئیت آمده است: «من مذاکره کنندگان مان را افرادی امین، متعهد، شجاع و متدین می دانم. آنها در حال پیگیری منافع و غرور ملی در مذاکرات هسته ای هستند».

ناگفته استعفای رئیس بانک مرکزی احمدی نژاد

ایران نوشت:رئیس کل بانک مرکزی دولت اول احمدی نژاد گفت: « من در دوره دوسال و نیم حضورم در دوران آقای احمدی نژاد، سه بار به طور مکتوب از ریاست بانک مرکزی استعفا کردم. گاهی بحث هایی در زمینه اعتبارات و نقدینگی و تناقضاتی که در افکار داشتیم پیش می آمد که قابل تحمل و چشم پوشی نبود». ابراهیم شیبانی پس از 8 سال سکوت، در گفت و گویی مفصل با «ایسنا» افزود:« بار سوم که استعفا کردم بحث شورای پول و اعتبار پیش آمد. آقای احمدی نژاد تصمیم گرفته بود حدود 27 شورا مثل شورای مناطق آزاد، اشتغال، عالی بانک ها و حتی شورای پول و اعتبار را با هم منحل کنند که ظاهراً عنوان می شد به دلیل نظر حقوقی که دریافت کرده بودند چنین تصمیمی گرفته اند، اما من فکر می کنم چون شوراها را مانع یکسری تصمیم های یگانه و یکطرفه می دیدند، برای انحلال آن وارد عمل شدند. البته باید یادآوری کنم که حتی پیش از انحلال شورای پول و اعتبار هم توجه خاصی به تصمیمات این شورا نمی شد. گاهی طرحی در این شورا به تصویب می رسید اما رئیس جمهوری آن را امضا نمی کرد».

اعتراض ایرانی -امریکایی ها به «کلیشه سازی»

روزنامه ایران نوشت:گروهی از ایرانی ـ امریکایی های سرشناس، سیاستمداران، نویسندگان یا محققان ایرانی تبار، در نامه ای سرگشاده به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، از آنها خواسته اند از «تعمیم» گفته های خود به کل مردم ایران خودداری کرده و به «کلیشه سازی» دامن نزنند. به گزارش «تابنـــــاک»، سی و هفت ایرانی ـ امریکایی که این نامه سرگشاده را امضا کرده اند از نامزدهای انتخابات سال ۲۰۱۶ خواسته اند وقتی در مورد مذاکرات اتمی میان تهران و قدرت های جهانی، برای نمونه در مخالفت با آن صحبت می کنند، گفته های خود را به کل مردم ایران تعمیم ندهند. « روابط عمومی اتحادیه امریکایی های ایرانی تبار» می گوید گفته های اخیر سناتور لیندسی گراهام، از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات پیش رو که ایرانیان را درغگو خطاب کرده بود، دلیلی بر نگاشته شدن این نامه سرگشاده است.

پاسخ هواداران عارف به «کیهان»

ایران نوشت:پس از اعتراض روزنامه «کیهان» به حضور برخی اعضای نهضت آزادی در میهمانی افطار محمدرضا عارف، «امید» از سایت های نزدیک به عارف در پاسخ نوشت:«شاید اگر حافظه تاریخی مدیران کیهان یاری کند در همایش «خلیج فارس؛ طرح تدوین دانشنامه» که در اردیبهشت ماه سال 88 در مرکز دایرئ المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد از رئیس دفتر رهبر انقلاب و سردار صفوی در آن همایش شرکت داشتند تا دکتر ابراهیم یزدی و دکتر غلامعباس توسلی.هم عبدالله نوری حضور داشت و هم نبی حبیبی و همه در کنار هم نشستند.در آن زمان کیهان به حضور چهره هایی همچون دکتر ابراهیم یزدی و دکتر توسلی در همایش مزبور و نشستن آنها در کنار شخصیت هایی مانند حجت الاسلام محمدی گلپایگانی و سردار صفوی معترض نشد حتی رسانه ها در آن مقطع زمانی این همایش را باعث همگرایی جریان های مختلف سیاسی دانستند ولی انگار مدیران روزنامه «کیهان» از برگزاری ضیافت افطاری دکتر عارف نگران شدند و حضور برخی از چهره های سیاسی در این ضیافت معنوی را بهانه ای برای تحت الشعاع قرار دادن ابتکار عمل دکتر عارف قرار دادند.چه آنکه اصولاً کیهان میانه ای برای آشتی جریان های مختلف سیاسی ندارد و حیات و ممات آن در ستیزه های بیهوده سیاسی است».

محسن بیگلربیگی آزاد شد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که یکی از اعضای حزب ندای ایرانیان، پس از هفت ماه از زندان آزاد شد. ایلنانوشت؛ محسن بیگلربیگی که هشت روز پس از اخذ مجوز حزب ندای ایرانیان به همراه «جاوید فخریان» و «سینا رحیم پور» به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود، با تشکیل دادگاه تجدیدنظر و بررسی پرونده، پس از هفت ماه آزاد شد.

استاندار فارس استعفا داد

آرمان آورده:شنیده شد که استاندار فارس در نامه ای خطاب به وزیر کشور از سمت خود استعفا کرد. ایلنا نوشت؛ سید محمد احمدی گفت: برای حضور در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا دادم. وی درباره اینکه آیا این استعفای شما مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: من استعفای خود را اعلام و از پذیرش یا رد آن اطلاعی ندارم. احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای کدخداپور که گفته می شود برای سرپرستی موقت استانداری معرفی شده، در محل استانداری حاضر شده اند، گفت: بحث آقای کدخداپور برای سرپرستی استانداری منتفی شده است.

دیدار عارف با میردامادی

آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس بنیاد امید ایرانیان با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ششم دیدار کرد. محمدرضا عارف روز گذشته با محسن میردامادی که به تازگی دوران محکومیتش به پایان رسید دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار عارف با خشنودی از روحیه بالای میردامادی٬ برای او آرزوی موفقیت و سلامتی کرد. میردامادی نیز با اظهار خشنودی از ملاقات با عارف از تلاش های وی برای بهبود وضعیت سیاسی کشور قدردانی کرد. میردامادی فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ششم بود.

تعارف نان بربری به سخنگوی کاخ سفید

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که هنگامی که سخنگوی وزارت خارجه با حضور در جمع خبرنگاران ایرانی حضور یافت، خبرنگاران به وی نان بربری تعارف کردند و با جواب جالبی نیز همراه شدند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وی در پاسخ به این تعارف گفت: مفت خوری نمی کنم. روز گذشته نیز وی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر از مذاکرات داغ است هدف ما این است که مذاکرات به نتیجه برسد اما اختلافات و شکاف ها میان مواضع وجود دارد.بیشتر گفتنی است اکنون نشست ها برای نگارش برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با فشردگی بیشتری و در سطوح مختلف به جریان افتاده است و تلاش طرفین بر این است تا هرچه می توانند از تعداد اختلافات و پرانتزهای موجود در متن به منظور دستیابی به یک توافق خوب، کم کنند.

بازداشت سرکرده گروهک انصارالفرقان

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری معدوم هشام عزیزی، سرکرده گروهک انصارالفرقان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: ایران خواهان تحویل عبدالستار ریگی از پاکستان است. فارس نوشت؛ علی اصغر میرشکاری اظهار کرد: امسال توفیقات بسیار خوبی در مباحث امنیتی در سیستان و بلوچستان کسب شده که از جمله آن دستگیری سرکرده گروهک انصارالفرقان، معدوم هشام عزیزی با اسم مستعار ابوحفص البلوشی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) بود که به همراه تعدادی دیگر به درک واصل شد. معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مقادیر زیادی سلاح، مهمات و موادمنفجره از آنها کشف و ضبط شده، این افراد قصد ایجاد رعب و وحشت، ترور و راهبندی در سیستان و بلوچستان را داشته اند.

انتقاد کامرون از لفظ «دولت اسلامی» برای داعش

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه ضمن درخواست از شبکه «بی بی سی» برای عدم استفاده از واژه «دولت اسلامی» در اشاره به گروه تروریستی داعش، گفت: تاکنون هیچ نشانه ای از هماهنگی بین حملات تروریستی تونس، کویت و فرانسه دیده نشده است. ایرنا نوشت؛ دیوید کامرون ضمن ابراز ناراحتی در استفاده ازعبارت «دولت اسلامی» برای اشاره به گروه تروریستی داعش، گفت که این مساله سبب می شود که به این فرقه سمی اعتبار زیادی داده شود و جوانان انگلیسی نیز از راه به در شوند و بهتر است از مخفف انگلیسی آن یعنی «ای اس ای اس» (ISIS) استفاده گردد. وی ابراز کرد: امیدوارم «بی بی سی» از عبارت «دولت اسلامی» استفاده نکند، چون آنها حقیقتا یک دولت اسلامی نیستند.

انتقاد تند از نوازندگی زنان مقابل چشم جوانان

آرمان نوشت:شنیده شد که امام جمعه مشهد در ارتباط با برگزاری کنسرت ها گفت: «بنده نه ضد موسیقی دان و نه دشمن هنر و هنرمند هستم. انتخاب نوشت؛ آیت ا... علم الهدی اظهار کرد: ما با حرام خدا و براندازی حدود و ارزش های الهی مشکل داریم. او با اشاره به اینکه برخی می گویند موسیقی حلال یا حرام است، ادامه داد: بنده به حلال و حرام آن کار ندارم، اما می گویم کنسرتی که در یک جا اجرا می شود و دختر و پسر هنگام برگزاری آن کف می زنند و هورا می کشند و سپس در خیابان به دنبال هرزگی می روند، حدود الهی را از بین می برند». او افزود: بنده به حرمت موسیقی کار ندارم، زیرا هرکسی مرجع تقلیدی دارد؛ اما اینکه زنی با موی پریشان مقابل چشم یک عده جوان و آن هم در کنار حرم امام رضا (ع) بنوازد و مرد نامحرم بخواند، منکرترین منکرات است. او با انتقاد از حمایت کنندگان برگزاری کنسرت گفت: آیا این درست است شمایی که در دفاع مقدس بوده اید و در جنگ شرکت کرده اید و شهید دادید، با حمایت از یک عده مطرب و خوش گذران و عیاش خود را در مقابل خون شهدا مسئول کنید.

مجوز کار به 305 ایرانی در تاجیکستان

آرمان نوشت:شنیده شد که دولت تاجیکستان مجوز جذب حدود پنج هزار کارگر خارجی از جمله 305 ایرانی را برای سال جاری میلادی صادر کرد. عبدا... قادری سخنگوی خدمات مهاجرت تاجیکستان گفت: بیشتر مجوزهای جذب کارگران خارجی برای اتباع چینی است. وی افزود: همچنین 305 ایرانی، 200 ترک، 160 ازبک، 170 هندی و 150 پاکستانی برای کار در تاجیکستان مجوز رسمی دریافت کرده اند. حدود 150 شرکت ایرانی در زمینه های مختلف اقتصادی و خدماتی در تاجیکستان فعالند. بر اساس این گزارش به دستور «امامعلی رحمان » رئیس جمهوری تاجیکستان شرکت های خارجی فعال در تاجیکستان مکلف شدند از سال جاری، 90 درصد نیروی کار خود را از افراد بومی تامین کنند، این میزان قبلا 70 درصد بود. نرخ بالای بیکاری یکی از معضلات اقتصادی کشور هشت میلیونی تاجیکستان است بطوری که بر اساس آمارها حدود دومیلیون نفر از تاجیکان برای کار در خارج از این کشور بویژه روسیه به سر می برند و ارز انتقال یافته از محل درآمد این نیروهای کار حدود 50 درصد درآمد خالص این کشور را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما