شناسهٔ خبر: 60459376 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رابطه مستقیم این بیماری‌های مرگبار با فست فود

اقتصادنیوز: مصرف زیاد فست فود خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد و ممکن است فرد را در معرض حمله قلبی یا سکته قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، تحقیقات نشان می دهد که مردم دنیا بیش از هر زمان دیگری فست فود مصرف می کنند. طبق اطلاعات موجود در سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تقریباً ۴۰ درصد مردم دنیا هر روز فست فود می خورند. همین باعث چاقی و اضافه وزن در اکثر مردم دنیا شده است و باعث می شود که شما دیگر به تناسب اندام نرسید و مهم تر از همه این که بیماری های مزمنی هم هستند که رابطه مستقیم با فست فود دارند و بعضی از آن ها هم مرگبار و خطرناک هستند که در این قسمت آن ها را به شما معرفی می کنیم.

سرطان

مطالعات نشان می دهد که مصرف گوشت فرآوری شده و قند اضافه در فست فود و نوشابه ها خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسیده است که ۱۰ درصد افزایش در غذا های فرآوری شده و کارخانه ای، عاملی حدود ۱۲ درصد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. نوشیدنی ها محصولات قند دار، چربی و سس، همگی عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان است و با سرطان سینه هم رابطه مستقیم دارد.

بیماری قلبی

رژیم غذایی حاوی چربی اشباع و غذاهای فرآوری شده مخصوصاً فست فود، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. متخصصان بر این عقیده هستند که محدود کردن چربی اشباع برای همه افراد لازم است و میزان این چربی نباید بیشتر از ۱۳ گرم در روز باشد زیرا خطر دیابت و چاقی را افزایش می دهد. سدیم موجود در آن نیز فشار خون را بالا می برد.

سندروم متابولیک

فست فود و نوشابه سلامت شما را نشانه می گیرد و هیچ مشتقات سالمی در آن وجود ندارد. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم نوشابه های شکردار یا رژیم غذایی که در آن فست فود و این نوشابه ها به کار رفته شده باشد، باعث سندروم متابولیک می شود؛ وضعیتی که در آن فشار خون، قند خون، و تری گلیسیرید بالا می رود و کلسترول خوب و مفید افت می کند و باعث افزایش سایز دور کمر افراد می شود. در نتیجه منجر به آلزایمر، دیابت و بیماری قلبی خواهد بود.

دیابت نوع ۲

چاقی، مصرف زیاد قند و شکر و مصرف غذا های فرآوری شده باعث خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود که در چنین حالتی بدن قادر نخواهد بود قند خون را به خوبی تجزیه و گوارش کند. به همین دلیل بدن در برابر انسولین مقاومت می کند؛ هورمونی که نقش مهمی دارد. اگر شما بیش از ۲ بار در هفته فست فود بخورید، این وضعیت به شدت وخیم خواهد شد.

فشار خون بالا

فست فود به دلیل چربی، کالری و سدیم بالا اثر منفی روی فشار خون خواهد گذاشت. مصرف زیاد فست فود خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد و ممکن است فرد را در معرض حمله قلبی یا سکته قرار دهد. در نتیجه مصرف زیاد آن به شدت برای شما خطرناک است.

نظر شما