شناسهٔ خبر: 5991965 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

یک مجسمه ماندگار هم کافی است

بانی فیلم آنلاین: مهم‌ترین جنبه برگزاری سمپوزیوم، فرهنگ‌سازی آن است و اگر یک اثر ماندگار هم از این رویداد باقی بماند، سمپوزیوم وظیفه‌اش را انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا: قدرت‌الله عاقلی، درباره برپایی هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، اظهار کرد:‌ ما در زمینه برگزاری این نوع سمپوزیوم‌ها و برنامه‌های هنری، خیلی جوان هستیم و تجربه کمی داریم. راهی وجود ندارد به‌جز همین آزمون و خطا و استمرار در برگزاری درست این برنامه‌ها تا یک روز، ارزش و جایگاه واقعی هنر در این اتفاقات پیدا شود و سیر تکمیلی درستی را طی کند.
او ادامه داد: این سیر تکمیلی تا کنون روند درستی نداشته و در دوره‌های مختلف، مدیران با سلیقه‌های خودشان کارهایی را انجام داده‌اند. برای رسیدن به یک مسیر درست باید یک تیم هماهنگ برای برگزاری سمپوزیوم و نگهداری آثار آن تشکیل شود. علاوه بر مسوولان شهرداری و هنرمندان، خود مردم هم می‌توانند در جدی‌تر و بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها موثر باشند.
این مجسمه‌ساز همچنین بیان کرد: سالانه در دنیا هزاران سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شهرهای مختلف اروپا و آسیا برگزار می‌شود. علاوه بر شهرداری‌ها، بنیاد‌های خصوصی غیرانتفاعی هم در برگزاری این رویدادها مشارکت می‌کنند. در بیشتر شهرهای ترکیه، سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی برگزار می‌شود. برگزاری سمپوزیوم در تهران می‌تواند فرهنگ‌سازی ایجاد کند و شهرهای دیگر هم به فکر برگزاری آن باشند به‌طوری که الان شاهد هستیم که شهرهایی مانند تبریز و کیش این برنامه را اجرا می‌کنند.
عاقلی درباره اهمیت فرهنگ‌سازی توسط سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی، گفت: نگهداری و رفتار مناسب با آثار بیرون آمده از این سمپوزیوم‌ها به فرهنگ جاری در اجتماع و رده‌های مدیریتی آن بستگی دارد. آنچه در برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی اهمیت دارد، جدا از نتایج آن و آثاری که ارائه می‌شود، فرهنگ‌سازی این اتفاق است.
این هنرمند همچنین اظهار کرد: اگر از این سمپوزیوم یک اثر ماندگار هم باقی بماند، وظیفه‌اش را انجام داده است. برگزارکنندگان نباید فقط به فکر خروجی باشند، بلکه موضوع مهم همین اتفاقی است که می‌افتد و روی فرهنگ، ارتباطات و زندگی اجتماعی مردم تأثیرگذار است و بازتاب‌هایی را در جامعه به همراه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با دو متریال سنگ و آهن از اول تا 24 مهرماه 94 برگزار می‌شود.

نظر شما