شناسهٔ خبر: 59353431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گلستان:

خشکی خلیج گرگان ۶۵ هزار هکتار کانون ریزگرد ایجاد خواهد کرد

گرگان- استاندار گلستان با تاکید بر علاج بخشی خلیج گرگان، گفت: در صورت خشک شدن این پهنه آبی ۶۵ هزار هکتار کانون ریزگرد در گلستان ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه در بازدید از اداره کل هواشناسی گلستان، اظهار کرد: گلستان باید از تک منبعی تأمین آب شرب و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی خارج شود، شیرین سازی آب دریای خزر، احداث سد با کاربری تأمین آب شرب و بهره‌مندی از آب‌های سطحی و جاری مهمترین برنامه‌های پیش رو برای رفع این چالش است.

استاندار گلستان افزود: گلستان دارای کانون ریزگرد است و در صورت خشک شدن خلیج گرگان ۶۵ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد خواهد شد، در همین راستا تلاش‌ها و اعتبارات دولت سبب شده عملیات احیا خلیج گرگان بیش از ۶۵ درصد پیشرفت داشته باشد.

وی گفت: مصوبه‌های خوبی که در سفر رئیس جمهور به گلستان رقم خورد، اکنون پروژه‌های مختلف و مهمی در استان به نتیجه رسیده یا در دست پیگیری و اجرا است که نقش تحولی در استان دارند.

زنگانه ادامه داد: در استان عهد بستیم که با مشارکت مردم، گلستان را از انتهای کشور به عنوان یکی از استان‌های فقیر از لحاظ سرانه درآمد به رده‌های برتر برسانیم.

نظر شما