شناسهٔ خبر: 59141675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سخنگوی دولت عراق: سفر وزیر دفاع امریکا به بغداد از پیش اعلام شده و با موافقت دولت بوده است

صاحب‌خبر -

شفقنا-«باسم العوادی»، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد سفر «لوید آستین»، وزیر دفاع امریکا به بغداد اعلام شده و با اطلاع و موافقت دولت بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، العوادی افزود: طرف امریکا طبق پروتوکل‌های معمول، یک هفته قبل از سفر آستین به بغداد، این موضوع را به اطلاع ما رساند.

وی گفت: در دیدار «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع امریکا درباره گسترش چشم‌اندازهای همکاری راهبردی میان دو کشور رایزنی شد.

سخنگوی دولت عراق اظهار داشت: آستین در این سفر پیام «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا به سران عراق را انتقال داد و در این پیام ابراز امیدواری کرد که عراق باثبات، آرام و به دور از تنش‌ها باشد.

وی گفت: اصل اساسی که السودانی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق چندین بار بدان اشاره کرد، این بود که عراق نیازمند هیچ نیروی رزمی خارجی نیست و همکاری دو طرف باید در زمینه آموزش و همکاری اطلاعاتی در مبارزه با هسته‌های باقی مانده گروه تروریستی داعش متمرکز شود.

العوادی در پایان گفت: السودانی در این دیدار تاکید کرد که رویکرد دولت، سیاست اعتدال و توازن میان محورهای مختلف بر اساس اصل احترام متقابل به حاکمیت و همکاری برای تقویت منافع مشترک است.

پیش از این، «ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به سفر وزیر دفاع امریکا گفته بود: «ما به تفاهمات گروه‌های سیاسی با نیروهای اشغالگر پایبند نیستیم.»

«جواد الطلیباوی»، سخنگوی نظامی عصائب اهل حق عراق هم اعلام کرده است: «سفر ناگهانی و اعلام نشده وزیر دفاع امریکا به عراق نشانگر ضعف و ترسی است که نیروهای اشغالگر امریکایی در کشور ما دچار آن هستند، این سفر تلاشی برای مشروعیت‌بخشی به حضور غیر قانونی‌شان در اراضی عراق به بهانه مبارزه با داعش است.»

وزیر دفاع امریکا همچنین در دیدار با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان تأکید کرده بود «نیروهای امریکایی به درخواست دولت عراق در این کشور می‌مانند.»

این خبر را در واع ببینید.

نظر شما