شناسهٔ خبر: 58776058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مهر ۱۴۰۲؛

سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود

دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد و با مشارکت شهرداری مشهد در ۲۵ و ۲۶ مهر ۱۴۰۲۱ برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

الهه سادات ذوقی حسینی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با محوریت مسکن شهری و بازآفرینی، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود.

ذوقی افزود: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مبتنی بر شبکه مسائل شهر و سیاست‌های ابلاغی کمیسیون‌های تخصصی شورا در ادوار گذشته، نه دوره کنفرانس ملی و دو دوره کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری را در مشهد برگزار نمود و درصدد است دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی را با حضور اساتید دانشگاه، پژوهشگران، نخبگان و متخصصین حوزه برنامه ریزی و مدیریت شهری از سراسر کشور برپا کند.

دبیرکل دهمین دوره کنفرانس ملی و سومین دوره کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری کنفرانس مذکور، گفتگوی نخبگانی پیرامون «مسکن شهری و بازآفرینی»، علل پیدایش مسائل مرتبط با آن حوزه و تبیین آن‌ها و ارائه راهکار‌های نوآورانه با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و متخصصین شهری می‌باشد.

وی افزود: در این کنفرانس پیرامون محور‌های «توسعه اقتصادی و مسکن»، «توسعه اجتماعی و مسکن»، «توسعه نهادی_مدیریتی و مسکن»، «توسعه زیست محیطی و مسکن»، «توسعه کالبدی_فضایی و مسکن»، «مسائل ویژه کلان شهر مشهد»، «آینده‌نگاری و بازآفرینی مسکن شهری در ایران» و «مسکن ایرانی_اسلامی» بررسی و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

ذوقی حسینی در پایان با اعلام اینکه مقالات برتر در مجلات علمی «جغرافیا و توسعه فضای شهری» و «جغرافیا و توسعه ناحیه‌ای» به چاپ می‌رسد، گفت: مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ خرداد ماه بوده و اعلام نتایج نهایی در یکم شهریور ماه صورت می‌پذیرد؛ متقاضیان شرکت در این کنفرانس می‌توانند تا ۳۰ مرداد ماه با مراجعه به سایت دبیرخانه کنفرانس به آدرس «upmc۱۰.um.ac.ir» اقدام به ثبت نام کنند.

آماده// سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود

نظر شما