شناسهٔ خبر: 58644578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هشدار روزنامه اطلاعات نسبت به وقوع زلزله مشابه ترکیه در ایران؛

در تهران زلزله ۷.۸ ریشتری بیاید با چه تلفات انسانی روبرو می‌شویم؟

روزنامه اطلاعات نوشت: تصور کنیم اگر زلزله ۷٫۸ ریشتری دیروز ترکیه و سوریه برای تهران یا یکی از کلانشهرهای پرجمعیت ایران رخد دهد، با چه تعداد تلفات انسانی روبرو خواهیم شد؟ زلزله اخیر ترکیه و سوریه باید زنگ هشدار را به ویژه در ذهن مدیریت اجرایی کشور به صدا درآورد.

صاحب‌خبر -
در تهران زلزله ۷.۸ ریشتری بیاید با چه تلفات انسانی روبرو می‌شویم؟
کد خبر: 595758
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۲۱:۰۰:۳۲

 روزنامه اطلاعات به بهانه زلزله شدید در ترکیه و تلفات گسترده آن، نسبت به وقوع زلزله و تلفات آن در کشور هشدار داده و از مسئولان پرسیده: اگر در ایران زلزله ۷.۸ ریشتری بیاید با چه تلفات انسانی روبرو می‌شویم؟

به گزارش اطلاعات، در شهرهای پرجمعیت کشور تعداد قابل توجهی ساختمان فرسوده و غیر ایمن وجود دارد که هنگام بروز سوانح احتمالی، شدت تلفات انسانی را چند برابر خواهند کرد. تصور کنیم اگر زلزله ۷٫۸ ریشتری دیروز ترکیه و سوریه برای تهران یا یکی از کلانشهرهای پرجمعیت ایران رخد دهد، با چه تعداد تلفات انسانی روبرو خواهیم شد؟ ظرفیت تجهیزات امداد رسانی، آواربرداری و اسکان اولیه بازماندگان زلزله در ایران تا چه اندازه کفاف نیاز مناطق آسیب دیده پرجمعیت را خواهد داد و معابر تنگ و درهم تنیده بافت فرسوده شهری و روستایی تا چه اندازه اجازه فعالیت این تجهیزات را فراهم می‌کند؟ ساختار مدیریت بحران ملی برای کاهش تلفات سوانح احتمالی و جلوگیری از تشدید تبعات آن چقدر آمادگی دارد؟

این روزنامه بعد از طرح این سوالات نوشت: توجه به این سئوالات (به ویژه در روزهای اخیر که با چند زلزله بزرگ در منطقه روبرو بوده‌ایم) باید ما را به خود آورد تا برنامه‌های مقاوم سازی و ایمن سازی ابنیه کشور را در اولویت کارهای اجرایی قرار دهیم. زلزله اخیر ترکیه و سوریه باید زنگ هشدار را به ویژه در ذهن مدیریت اجرایی کشور به صدا درآورد تا از هم اینک آمادگی لازم برای مواجهه با سوانح آینده را در نقاط مختلف کشور ایجاد کنیم. ‌

 

برچسب‌ها:

نظر شما