شناسهٔ خبر: 58633600 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کارگردان انیمیشن در جشنواره فجر؛

سرمایه گذاری روی آثار کودک در دنیا به صورت مجموعه ای است / فضای رقابتی با انیمیشن های خارجی وجود دارد + فیلم

بهنود نکویی ، کارگردان انیمیشن بچه زرنگ گفت : در همه جای دنیا چندین مجموعه در کنار هم سرمایه گذاری کاری را به عهده می‌گیرند ولی در اینجا یک سرمایه گذار داریم و در مقام مقایسه با بهترین های دنیا قرار می‌گیریم که البته بد نیست فقط همه ابعاد دیده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، انیمیشن بچه زرنگ به عنوان تنها انیمیشن حاضر در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و با استقبال اهالی رسانه مواجه شد. از این رو با بهنود نکویی کارگردان این انیمیشن به گفت‌و‌گو نشستیم. 

دانشجو : بچه زرنگ از نظر فضای رقابتی چطور ارزیابی می‌شود؟

نکویی: در اکران تعداد پارامترها در کنار هم سبب اکران موفقی می‌شود. آن چیزی که به ما مربوط می‌شود ایجاد یک کار خوب تصویری است که مخاطب بپسندد و با ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کند. ما در بحث داستان سراغ داستان‌هایی رفتیم که از لحاظ فانتزی برای کودک جذاب باشد. مثلا همین ارتباط ببر با کودک . ما از لحاظ فانتزی توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم . از لحاظ طراحی نیز سعی کردیم ویژگی های جذابیت را داشته باشیم؛ البته همین صحنه‌های ابر قهرمان بودن و صحنه های اکشن خیلی کمک به جذب مخاطب بیشتر کرده است.
نهایت تلاش این بود که این کار با وسواس ویژگی‌های جذابیت را رعایت کرده تا بتواند مخاطب را راضی نگه دارد. خصوصا با این فضای رقابتی انیمیشن های خارجی سعی کردیم نقاط ضعف را پوشش بدهیم‌.
در تولید انیمیشن های خارجی یک روندی وجود دارد که می‌توانند کمپانی‌های مختلف از تجربیات هم استفاده کنند. اما‌در ایران روند کند تولید متاسفانه باعث شده این تجربیات کمترشود.

دانشجو : روند کند تولید انیمیشن در ایران چه چالش هایی را برای ساخت آن به وجود آورده ؟

نکویی : مسائل فنی در انیمیشن ریزه کاری دارد و زمان بر است. از موی کاراکتر تا بقیه ابعاد همگی نیازمندان طراحی و توجه به همه نکات را می‌یابد. ما در مسیر نیازمند آزمون و خطا هستیم . چون این مسیر کاملا ارائه نشده و ما مجبوریم با آزمون و خطا و ریسرچ‌های طولانی به دستاورد برسیم.
برای مخاطب کیفیت مهم است و البته زمان تولید خیلی اهمیت ندارد.


دانشجو : درباره سرمایه گذاری کانون پرورش فکری و نقش آن در فیلم بفرمایید

نکویی : کانون جریانی بود که در عرصه کودک خیلی موثر بود اما خب این کانون برای پوشش همه حوزه های کودک کمی محدود است و هزینه های اصلی آن ها برای کتاب می‌رود.‌
قاعدتا در همه جای دنیا چندین مجموعه در کنار هم سرمایه گذاری کاری را به عهده می‌گیرند ولی در اینجا یک سرمایه گذار داریم و در مقام مقایسه با بهترین های دنیا قرار می‌گیریم که البته بد نیست فقط همه ابعاد دیده نمی‌شود.

دانشجو: آیا هدف قهرمان ساختن برای کودکان بود؟ آیا این کاراکتر ویژگی های قهرمان را دارد؟

نکویی : قهرمان ساختن یک پروسه بلند مدت است. در دنیا هم این آثار تداوم دارند و با یک اثر ابر قهرمان نشدند ولی ما تمام سعی‌مان بر این بود که تمام ابعاد قهرمان را در کاراکتر رعایت کنیم و البته این اثر گذاری در بلند مدت مشخص می‌شود.

دانشجو : چشم انداز بچه زرنگ را چطور می‌بینید؟
نکویی: امیدواریم این کار در اندازه‌ی خودش بتواند تاثیری درستی بر روی جشنواره بگذارد و در انتها شاهد برخور درستی با این صنعت باشیم.

<div id="video-display-embed-code_1895429" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1059388/1895429?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما