شناسهٔ خبر: 5854732 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ایران۳- آمریکا صفر؛

آمریکا در آزادی تحقیر شد/ نخستین شکست مدعی قهرمانی در خاک ایران

دیدار تیم ملی والیبال ایران و آمریکا در چهارچوب لیگ جهانی والیبال با برتری ۳ بر صفر ایران به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، دیدار تیم ملی والیبال ایران و آمریکا از ساعت ۲۱ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی آغاز شد. در پایان این دیدار شاگردان کواچ موفق شدند تا شگفت انگیز عمل کنند و با نتیجه ۳ بر صفر آمریکا را مغلوب کردند تا نخستین شکست امریکا در این دوره از مسابقات رد خاک ایران رقم بخورد.

 

شعبانی بهار معاون وزیر ورزش، حنیف عمران‌زاده، بازیکن تیم فوتبال استقلال، محسن بنگر بازیکن پرسپولیس، حسین توکلی سرمربی وزنه برداری، بهنام محمودی و مهدی پاکدل، محمد اصفهانی و حمید فرخ‌نژاد بازیگران سینما و تلویزیون نیز در جایگاه ویژه سالن والیبال حضور داشتند.

 

صدای تماشاگران حاضر در سالن دوازده هزار نفری آزادی دلیلی شد تا والیبالیست های آمریکایی از سر کنجکاوی به فضای سالن سر بزنند و این موضوع باعث حیرت آنها شد.


قبل از موقع مقرر بازیکنانی که آماده ورود به سالن بودند از پشت درب های سالن اصلی به فضای سالن سر می زدند که تعداد و صدای تماشاگران آنها را به تعجب وا داشته بود. بعد از اولین برخورد بازیکنانی که به کنار زمین آمده بودند مدام از شرایط داخل سالن به سایر بازیکنان می گفتند.

 

ست نخست؛ ایران کولاک کرد

 

در ست نخست شاگردان کواچ با پشتوانه تماشاگران بازی را مقتدرانه آغاز کردند و در همان ابتدا زا حربف پیش افتادند و در پایان وقت استراحت فنی اول ۸ بر ۵ از آمریکا پیش افتادند. در ادامه نیز این شاگردان کواچ بودند که تیم برتر میدان بودند و با در دست گرفتن بازی اختلاف امتیاز را به عدد ۵ رساندند تا اسپراو ناچار به درخواست وقت استراحت شود اما این موضوع باعث نشد تا در روند ملی پوشان ایران خللی ایجاد شود.

 

وقت استراحت فنی دوم نیز با برتری ۲۶ بر ۱۱ ایران به پایان رسید. برتری ایران همچنان ادامه داشت و زمانیکه امتیاز ۱۹ بر ۱۳ برای ایران به دست آمد سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد اما اختلاف ۵ امتیازی شاگردان کواچ همچنان ادامه داشت.

 

در اواخر ست نخست دافع خوب شاگردان کواچ باعث شد تا ایران ۲۲ بر ۱۵ از پیش بیفتد و اختلاف امیتاز بیش از گذشته باشد. در پایان این ست شاگردان کواچ موفق شدند ۲۵ بر ۱۹ به برتری دست یابند.

 

ست دوم؛ تیم ایران در ماراتنی نفس گیر به پیروزی رسید

 

در ست دوم آمریکایی ها تا حدودی با جو ورزشگاه آشنا شدند و دو تیم تا امتیاز ۵ مساوی پیش رفتند اما در ادامه در پایان وقت استراحت فنی اول، آمریکا با نتیجع ۸ بر ۵ پیش افتاد.

 

سرویس های خوب میلاد عبادی پور امتیازات از دست رفته برای ایران را جبران کرد و دو تیم در امتیاز ۸ مساوی شدند. همین موضوع سرمربی آمریکا را وادار به درخواست وقت استراحت کرد تا جلوی امتیاز گیری ایران را بگیرد.

 

در ادمه بازی دو تیم، آمریکایی ها توانستند با تمرکز بهتر، اختلاف امتیازات را بالا ببرند و با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ پیش بیفتند و سرانجام وقت استراحت دوم با برتری ۱۶ بر ۱۳ آمریکایی ها به پایان رسید.

 

برتری آمریکا در این ست ادامه داشت و در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ کواچ درخواست وقت استراحت داد تا اختلاف امتیاز را کاهش دهد. سرویس های خوب محمودی باعث شد تا اختلاف امتیاز دو تیم به یک برسد و در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ آمریکایی ها درخواست وقت استراحت دهند.

 

در امتیاز ۲۳ بر ۲۱ کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا شاید روند این ست را به سود ایران تغییر دهد.

 

تیم ایران با دو دفاع مناسب بازی را ۲۴-۲۴ برابر کرد و در ادامه تیم ایران با دفاع مناسب توانسیت ۲۹ بر ۲۷ برابر آمریکا به پیروزی برسد و دومین گیم این بازی را از آن خود کند.

 

ست سوم؛ آمریکا تحقیر شد

 

دو تیم این گیم را به صورت برابر آغاز کردند و در امتیاز ۵-۵ بازی ادامه دارد. با دو دفاع خوب توسط ایران، وقت استراحت نخست با برتری ۸ بر ۶ ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

 

تیم ایران برتری خود را ادامه داد و با سرویس ها و دفاع های خوب اختلاف امتیاز را به ۴ رساند و ۱۴ بر ۱۰ از آمریکا پیش افتاد و باعث شد تا آمریکایی ها وقت استراحت بگیرند.

 

برتری ایران همچنان ادامه دارد و تیم ایران توانست نتیجه ۱۶ بر ۱۰ برابر آمریکا در وقت استراحت دوم به پیروزی برسد.

 

برتری ایران همچنان ادامه دارد و آمریکایی های که روحیه خود را ازدست دادند نتوانستند در این ست به بازی برگردند و در پایان این ست، بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به پایان رسید.

 

دو دیدار رفت ایران برابر آمریکا با نتیجه ۳ بر یک به سود آمریکا به پایان رسیده بود.

نظر شما