شناسهٔ خبر: 5804798 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

برگزاري المپياد فيلمسازي در جشنواره بين المللي کودکان و نوجوانان

صاحب‌خبر -

 نخستين نشست خبري عليرضا شجاع نوري دبير بيست و نهمين دوره جشنواره بين المللي فيلمهاي کودکان و نوجوانان در سالن همايشهاي بنياد سينمايي فارابي برگزار شد.به گزارش آفرينش ، اين نشست که با حضور اهالي رسانه همراه بود عليرضا شجاع نوري سخنان خود را با اداي احترام به ياد و خاطره شهداء آغاز کرد و در ادامه به ارائه شرحي از برنامه هاي موردنظر ستاد اجرايي براي برپايي جشني معتبر و کيفي براي کودکان ايران زمين پرداخت و بر لزوم رساندن جشنواره به استانداردهاي لازم تاکيد کرد.

شجاع نوري ضمن اشاره به مشکلات بودجه اي که شرايط سختي را براي جشنواره امسال رقم زده است و با تصريح اين نکته که با مخاطبان جشنواره صادقانه مسائل را طرح خواهيم کرد ،گفت: امسال اصراري بر برپايي ضعيف بخش مسابقه سينماي ايران نداريم ،اگر فيلمهاي مناسب و قابل قبول داشته باشيم ،مسابقه سينماي ايران را با قدرت برگزار خواهيم کرد. اما روند فعاليت جشنواره نبايد به گونه اي باشد که توليد فيلمهاي سينماي کودک صرفا براي عرضه در اين جشنواره صورت گيرد و نه براي جذب مخاطب راستين.

وي افزود: متاسفانه شرايط خوبي بر سينماي کودک حاکم نيست و لزومي ندارد با تزئين و صحنه آرايي ؛ شرايطي را فراهم کنيم که وانمود شود سينماي کودک مشکلي ندارد.

در ادامه شجاع نوري به مشخص نبودن ميزبان جشنواره امسال اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه همچنان معتقدم اصفهان مناسب ترين گزينه براي برگزاري جشنواره است ؛ اما با توجه به تغيير شهردار اين شهر متاسفانه هنوز به توافق نهايي با اصفهان دست پيدا نکرده ايم و رايزني ها با مسئولين استان اصفهان ادامه دارد. همچنين چند شهر ديگر نيز اعلام آمادگي کرده اند تا ميزباني جشنواره را عهده دار شوند که گفتگو با مقامات اين شهرها نيز در جريان است و به زودي به تصميمي مناسب دست خواهيم يافت.

شجاع نوري که در فضايي صميمي و با صداقت کامل با اهالي رسانه سخن مي گفت ؛ به برگزاري آيين المپياد فيلمسازي اشاره کرد و گفت : در اين بخش در شهرهاي مختلف و با حمايت انجمن هاي سينماي جوان فيلمهايي کوتاه ساخته خواهد شد ، و از هر استان سه فيلم به جشنواره کودکان و نوجوانان ارسال مي شود و نهايتا استان برگزيده انتخاب و معرفي مي شود.

شجاع نوري افزود : اين روند براي درگير کردن نوجوانان بين 12 تا 19 سال برگزار مي شود و اميدواريم اهدافي مانند تزريق خوني تازه در رگهاي فيلمسازي براي کودک و نوجوانان و نيز درگير کردن گروه هاي تازه از مخاطبين را محقق نمايد.

شجاع نوري در ادامه سخنان خود از برگزاري بخش بين الملل با گزينش برخي فيلمهاي خوب خارجي و نيز حضور مهمانان معتبر و شايسته در جشنواره خبر داد و بار ديگر تاکيد کرد : مهمترين نکته براي برگزارکنندگان جشنواره صرفا دستيابي به کيفيتي قابل اعتنا و استانداردهاي لازم است و براي دستيابي به اين هدف هرگز کيفيت را فداي کميت نخواهيم کرد.

شجاع نوري به لزوم همکاري نهادهاي فرهنگي ديگر نظير آموزش و پرورش ، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و صدا و سيما در راستاي احياي سينماي کودک اشاره کرد و گفت : شوراي سياست گزاري و راهبري سينماي کودک و نوجوان به دبيري خانم فرشته طائرپور تهيه کننده خوشنام سينماي ايران با حضور گروهي از زبده ترين فعالان حوزه سينماي کودک در تلاشند با برنامه ريزي دقيق و هدف گذاري مناسب شرايطي فراهم کنند تا روند توليد و عرضه آثار اين نوع سينما تحقق يابد.

در ادامه جلسه خبرنگاران رسانه هاي مختلف نيز با حضور در تريبون ويژه، سئوالات خود را مطرح نمودند. شجاع نوري و اکبري صحت پاسخ اين سئوالات را ارائه کردند و نهايتا جلسه در فضايي آرام و صميمي به پايان رسيد. بيست و نهمين دوره جشنواره بين الملي فيلم کودکان و نوجوانان از دهم تا پانزدهم مهرماه سال جاري برگزار خواهد شد.

نظر شما