شناسهٔ خبر: 56848889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

سید حسن نصرالله: دشمنان مردم ایران بر روی سراب حساب باز کرده‌اند

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه تظاهرات مردم ایران پیام محکمی به دشمنان این مرز و بوم است، گفت که توافق ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی، یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای لبنان است.

صاحب‌خبر -
برترین‌ها پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه تظاهرات مردم ایران پیام محکمی به دشمنان این مرز و بوم است، گفت که توافق ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی، یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای لبنان است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه سخنرانی خود را درباره آخرین تحولات این کشور و رخدادهای منطقه آغاز کرد و گفت که موضوع اصلی این سخنرانی، رخدادهای مربوط به ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی است.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود به جنبش جهاد اسلامی پرداخت و گفت: فتحی الشقاقی فرمانده شهید و مؤسس جهاد اسلامی، روح تازه‌ای به جهاد و افق جدیدی برای مقاومت و امید تازه‌ای برای مردم فلسطین ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه الشقاقی بسیار سریع، انقلاب اسلامی ایران را کشف کرد و بر نقش مهم آن در مسئله فلسطین، حساب باز کرد، افزود: جهاد اسلامی به مسیر و رشد خود ادامه داد و به گروههای پیشرویی بدل شده است که معادلات جدید تحمیل می‌کند و پیروزیهای مهمی در فلسطین حاصل کرده است.

دبیر کل حزب الله سپس به تظاهرات گسترده مردم ایران و تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی شیراز اشاره کرد و گفت: این تظاهرات، پیام محکمی از سوی ملت مجاهد و صبور برای همه توطئه‌کنندگان است، مبنی بر اینکه شما بر روی سراب و توهم حساب باز کرده‌اید. حضور گسترده مردمی و مواضع قاطعی که اتخاذ شد، سرآغاز پاسخ قاطع به کسانی است که در این فتنه و توطئه نقش داشته‌اند.

نصرالله درباره مذاکرات غیر مستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای دریایی تأکید کرد: حزب الله از زمان آزادسازی [خاک لبنان] در سال ۲۰۰۰، می‌گوید که در ترسیم مرزهای جنوبی مداخله نخواهد کرد، بلکه این موضوع، وظیفه دولت است. این مسئله به خاطر مسائل عقیدتی و سیاسی است.

وی در این زمینه ادامه داد: مرزهای زمینی در سال ۱۹۲۳ توسط فرانسه و انگلیس ترسیم شد و اراده مردم لبنان و فلسطین در آن دخیل نبود. مرزهای دریایی اما پس از شکل‌گیری رژیم اشغالگر، مرزهای دریایی تعیین نشد و این منطقه به حال خود رها شد. پس از سال ۲۰۰۰، صحبتهایی مطرح شد مبنی بر اینکه مقادیر زیادی گاز و نفت در سواحل جنوب لبنان وجود دارد و به همین دلیل تعیین مرزها به نیاز مبرم لبنان تبدیل شد.

در حال تکمیل...

 

نظر شما