شناسهٔ خبر: 5671038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ادامه واکنش‌ها به پوشش نامتعارف نمایندگان اروپایی در دیدار با لاریجانی

پوشش نامناسب و غیرمتعارف برخی نمایندگان اتحادیه اروپا در دیدار رسمی با رئیس مجلس موجب انتقاد رسانه‌ها و برخی نمایندگان مجلس شد اما در کمال تعجب رسانه‌هایی که حاشیه‌های این دیدار را پوشش دادند دیروز پشت درهای بهارستان ماندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پیک بامدادی، سفر جمعی از نمایندگان اتحادیه اروپا به تهران که در سفر قبلی شان دیدارهای یواشکی با تعدادی از آشوبگران در سفارتخانه های خارجی حاشیه ساز شده بود برخی نمایندگان را از سفر دوباره هیات اروپایی به کشورمان نگران کرده بود.

کاظم جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دعوت کننده این هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و شنیدیم هماهنگی ها صورت گرفته است تا اتفاقات گذشته رخ ندهد.

اما در نخستین دیدار پارلمان نشینان اروپایی این حاشیه ها کلید خورد.

پوشش نامناسب و زننده و همچنین رفتارهای غیردیپلماتیک برخی نمایندگان اتحادیه اروپا در نخستین دیدار رسمی با رئیس و برخی نمایندگان مجلس به سرعت تعجب و انتقاد بسیاری را در پی داشت؛ انتقاداتی که از همان نمایندگان مجلس آغاز شد.

نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه وادادگی و بی دقتی جدی در رفت و آمدهای رسمی و غیررسمی صورت می گیرد که این نشان دهنده ضعف ما در دیپلماسی خارجی ماست.

وی افزود: در این سفر با مظاهر کاملا بی حجابی ، بدحجابی و با لباس های کاملا زننده در جلسات حضور پیدا کردند که اگر گاهی مسئولان، مردم و ماموران امنیتی فردی را با این وضع در خیابان ببینند تذکر می دهند و به نظر می رسد اینها می خواهند از قوانین ما عبور و بی احترامی کنند.

نماینده زن پارلمان اروپا البته در بازگشت از سفر خود به ایران علت تغییر ناگهانی پوشش و ساپورت پوش شدنش را که به گفته مسئولان مجلس در سرویس بهداشتی انجام شده القای آزادی پوشش به زنان ایرانی عنوان کرده است.

پوشش نامناسب این عضو هیات اروپایی در رسانه ها و تذکر نمایندگان از یک طرف، موجب اصلاح پوشش مهمان خارجی در دیدارهای بعدی شان شد و از طرف دیگر موجب شد این خبرنگاران دیروز با کارت قرمز مجلس برای ورود به خانه ملت روبرو شوند.

این موضوع به صحن مجلس هم کشیده شد و ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس گفت: وظیفه رسانه ها اطلاع رسانی است و متاسفانه از ورود خبرنگاران پارلمانی خبرگزاری های ارزشی فارس، تسنیم و ایسنا به مجلس شورای اسلامی جلوگیری شده است که علت آن انعکاس خبر حضور نامناسب هیات پارلمانی اروپا بود.

وی افزود: این هیات آداب دیپلماتیک و آداب عرفی و قانونی کشورمان را رعایت نکرده اند که لازم است به تشریفات مجلس تذکر داده شود که نه تنها تذکرات لازم را نداده بلکه با خبرنگاران ارزشی ما برخورد کرده و لازم  است هرچه سریع تر از این عزیزان دلجویی شود.

تعدادی از این خبرنگاران و عکاسان هم در مصاحبه ای اعلام کردند که به ما گفته شده است به خاطر عکس هایی که دیروز گرفتید اجازه ورود به مجلس ندارید.

یکی از این خبرنگاران هم گفت: صلاح نمی دانم در این باره صحبت کنم.

همه این اتفاقات در حالی در مجلس رخ داد که دیروز در خانه ملت از نمایندگان ملت تا اهالی دولت از آزادی بیان و مطبوعات سخن می گفتند.

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی دیدار پارلمان اروپا اعلام کرد که رعایت آداب، پروتکل ها و قوانین مربوطه باید به صورت جدی به این فرد یادآوری می شد که در این زمینه تذکرات لازم به مسئولان اجرایی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه داده شد اما در این بین مدشدن برخوردهای سلبی برخی مسئولان با خبرنگارانی که قرار است همگام با مردم و همراه با مسئولان باشند جای تامل و تجدیدنظر دارد.

نظر شما