شناسهٔ خبر: 5648150 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

كوتاه از تلويزيون

بانی فیلم آنلاین:

صاحب‌خبر -

حق پخش واقعي 280 ميليارد تومان است
نامزد نايب رييسي فدراسيون فوتبال مي‌گويد حق پخش واقعي که صدا و سيما بايد بپردازد، حداقل 280 ميليارد تومان است.
به‌ گزارش ‌ايسنا‌، محمود اسلاميان در نطق پيش از راي گيري، اظها‌ر کرد: فو‌تبا‌ل در همه جاي دنيا يک ورزش محبوب محسوب مي‌شود. هيچ پديده‌اي را نمي‌توان با اين ورزش مقايسه کرد. مهم اين است که ببينيم از اين ورزش محبوب چه تصويري به مخاطبان مي‌رسانيم. البته ما از مسئولان هم انتظار همراهي داريم.
وي افزود: همه مسئولان فو‌تبا‌ل را دوست دارند و در مقاطعي حساس اين ورزش را با جديت پيگيري مي‌کنند اما بايد دست به دست هم دهيم تا يک تصوير خوب از ورزش به مردم بدهيم.
اسلاميان به خصوصي سازي ورزش اشاره کرد و گفت: 70 درصد اقتصاد ما دولتي است. اگر بخواهيم فوتبال را خصوصي کنيم بايد اصل 44 را به طور کامل اجرايي کنيم. به طور مثال در مسئله حق پخش مبلغ واقعي پرداخت نمي‌شود. مبلغ 2 – 3 ميلياردي که تا به حال پرداخت شده حق پخش واقعي نيست و در همين کشورهاي منطقه حداقل مبلغي که بابت حق پخش پرداخت مي‌شود حدود 280 ميليارد تومان است. البته ما مي‌دانيم صداوسيما در پرداخت اين پول مشکل دارد اما اين حق ماست که بخواهيم اين مبلغ را پرداخت کنيم.

آغاز ضبط «ثانيه‌ها» با حضور خمسه
ضبط مسابقه «ثانيه‌ها» با اجراي عليرضا خمسه از اواخر هفته جاري آغاز مي‌شود.
سهيل سليماني - کارگردان و طراح برنامه «ثانيه‌ها» - که سري دوم مسابقه‌اش در ماه رمضان روي آنتن مي‌رود، به ايسنا گفت: «ثانيه‌ها» از روز سه‌شنبه - 19 خرداد - در استوديو تکتا واقع در ملاصدرا با اجراي عليرضا خمسه ضبط مي‌شود و ضبط آن تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
اين مسابقه در ايام رمضان هر شب ساعت 21 از شبکه دو پخش مي‌شود و تا روز عيد فطر پخشش ادامه دارد ولي با پايان ماه مبارک رمضان «ثانيه‌ها» سه روز در هفته روي آنتن مي‌رود؛ ضمن اينکه روز عيد سعيد فطر هم فينال مسابقه پخش خواهد شد.
وي در ادامه در پاسخ به اينکه چهره‌هايي که قرار است در سري دوم از مسابقه «ثانيه‌ها» حضور داشته باشند، مشخص شده‌اند؟ اعلام کرد: به دليل اينکه در يکي - دو قسمت از «ثانيه‌ها» قرار است از حضور چهره‌ها استفاده کنيم هنوز حضورشان در برنامه مشخص نشده است. سري دوم از «ثانيه‌ها» بيشتر با حضور مردم عادي همراه است.

«يادگاري» به شهرستان‌ها مي‌رود
مسعود فروتن گفت: استقبال مردم و خواست مديران بزرگترين دليل ما براي ادامه دادن «يادگاري» بود. اغلب مردم مرا مي‌بينند، حتي افرادي که در دهه شصت حضور نداشتند نيز از يادگاري صحبت مي‌کنند و سراغش را مي‌گيرند.
مسعود فروتن در گفت‌وگو با فارس گفت: مدتي است تصميم گرفتيم تا بخش‌هايي را به برنامه «يادگاري» اضافه کنيم و در همين راستا نيز دوربين اين برنامه را به شهرستان‌ها ببريم.
وي ادامه داد: بعد از حدود دو سال توليد برنامه يادگاري و پخش هفتگي آن از شبکه سه مدتي است که تصميم گرفتيم دوربين برنامه را به شهرستان‌ها برده و فضاهاي ديدني و تفريحي مردم و همچنين يادگاري‌هايشان در دهه شصت را به مخاطبانمان معرفي کنيم. براي شروع نيز به محلات و آمل رفتيم.
وي درباره تغييراتي که قرار است در سري جديد اين برنامه رخ دهد، گفت: در سري قبل محل ضبط پلاتو که من به عنوان مجري صحبت مي‌کردم اتاق کار شخصي من در منزلم بود، اما در سري جديد عوامل توليد تصميم گرفتند تا دکوري شبيه به همان اتاق کار من در دفتر توليد برنامه نصب کنند.
فروتن در اين باره ادامه داد: در سري جديد نويسنده و کارگردان برنامه تغيير کرد و من و تهيه کننده از سري قبل در گروه مانديم.

روايت دختر حسين‌ پناهي از جمله‌هاي منتسب به پدرش
آنا پناهي گردآورنده‌ کتاب «خداحافظ روزهاي اناري»، مدير مسئول انتشارات «آناپنا» و دختر حسين پناهي  با اشاره به انتشارات جملات نامرتبط با حسين پناهي و با نام اين بازيگر و شاعر کشورمان در شبکه‌هاي اجتماعي و مجازي، افزود 99 درصد اين جملات نوشته‌هاي حسين پناهي نيستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي گفت: البته من در آستانه‌ برگزاري بيست‌ و‌ هشتمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران عزمم را براي انتشار کتابي با موضوع جملاتي که از حسين پناهي نيستند جزم کرده بودم، ولي اين کتاب منتشر نشد. علاقه‌ زيادي به اين دارم که بالاخره بتوانم مخاطبان شبکه‌هاي مجازي را از نادرستي برخي از اين انتصاب‌هاي ادبي مطلع کنم.
گردآورنده‌ کتاب «خداحافظ روزهاي اناري» ادامه داد: کتاب «خداحافظ روزهاي اناري» يا به تعبيري حسين پناهي از نگاه ديگران که من فقط عهده‌ دارد جمع‌آوري مطالب آن بوده‌ام، دلنوشته‌ها و احساسات دوستان و دوستداران حسين پناهي است.
پناهي اظهار داشت: اين کتاب از آن جهت که حسين پناهي براي خيلي‌ها داراي شخصيتي گنگ و خاص است مي‌تواند جالب باشد و وجه شاعرانه‌ي شخصيت او را بيش از پيش معرفي مي‌کند.
وي افزود: وجه شاعرانه‌ي شخصيت پناهي در زمان زندگي وي کمرنگ بوده و بيشتر او را بعد از مرگش به عنوان شاعر شناختند.

قدرداني ستاد اقامه نماز كشور از سريال «ميكائيل»
دوشنبه 18 خرداد ماه، در مراسمي با حضور مديرشبكه يك سيما، ستاد اقامه نماز كشور و ستاد اقامه نماز رسانه ملي از تعدادي از عوامل و بازيگران مجموعه تلويزيوني ميكائيل قدرداني كردند.
به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، در اين مراسم ستاد اقامه نماز با اهداء لوح سپاس به خاطر توجه ويژه به نماز و ترويج فرهنگ نماز از سيروس مقدم كارگردان، سعيد نعمت ا... نويسنده و كامبيز ديرباز و بهنوش طباطبايي بازيگران سريال ميكائيل قدرداني كرد.
ستاد اقامه نماز همچنين ضمن تشكر ويژه از محمد احساني مدير شبكه يك سيما براي اهتمام به توليد و پخش برنامه‌هايي مانند مناظره و سريال‌هايي چون مدينه، پايتخت و ميكائيل؛ كه روح نماز در آن ساري و جاري بود ، از شبكه يك سيما قدرداني كرد.
مرتضي ميقاني ادامه داد: در آثار نمايشي هم ترويج فرهنگ نماز به وضوح مشهود بود. مجموعه‌هاي تلويزيوني پايتخت، مدينه و ميكائيل از آن دست سريال‌هايي بود كه با روشي هنرمندانه سكانس‌هايي از اقامه نماز را به نمايش گذاشت كه اين نشان دهنده توجه مديران شبكه يك سيما به فرهنگ نماز و نمازخواني است.
كامبيز ديرباز هم در اين مراسم گفت: قطعا آقاي سيروس مقدم و سعيد نعمت ا... هنرمندانه به اداي امر واجب نماز در قصه سريال توجه داشتند، ولي من اصلا انتظار نداشتم كه سريال صرفا پليسي و اكشن ميكائيل علاوه بر نيروي انتظامي، توجه ستاد اقامه نماز را هم به‌همراه داشته باشد.
بهنوش طباطبايي نيز با اشاره به تاثير روحي و احساسي سكانس تيمم كردن و خواندن نماز با دستان بسته در اين سريال گفت: اين صحنه روي من تاثير زيادي گذاشت . به نظر من جا گذاري سكانس نماز خواندن من در قصه هنرمندانه بود و اگر اين سكانس در وقت به غير از زمان طلوع آفتاب در كنار ساحل بود، تاثير خودش را از دست مي داد؛ اين هم از هوش و درايت كارگردان و نويسنده سريال است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما