شناسهٔ خبر: 56440592 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

دربی حساس منچستر امروز در اتحاد برگزار می‌شود

تن‌هاگ به‌دنبال راهی برای مهار هالند

صاحب‌خبر -
تن‌هاگ به‌دنبال راهی  برای مهار هالند

امروز و در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر جزیره دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم می‌روند. یونایتد با وجود دو شکست عجیب ابتدای فصل موفق شد با تغییراتی که اریک تن‌هاگ در ترکیب تیمش ایجاد کرد 4 برد پیاپی از جمله برتری برابر لیورپول و آرسنال کسب کنند و حالا در یکی از دیدارهای حساس و مهم این فصل خود باید به مصاف شاگردان پپ گواردیولا بروند. شاگردان این مربی هلندی با توجه به مرگ ملکه انگلیس دیدار هفته هفتم خود را برگزار نکردند و الان با توجه به تعطیلات فیفادی حدود سه هفته است که در دیدارهای رسمی به میدان نرفته‌اند و این می‌تواند به ضرر این تیم باشد که باید دربی حساس منچستر را در زمین حریف برگزار کند. 
آخرین دیدار دو تیم در لیگ جزیره مربوط به بازی برگشت فصل پیش بود که در زمین سیتی برگزار شد و تیم پپ با نتیجه پرگل 4 بر یک حریفش را به نوعی تحقیر کرد اما از آن زمان تاکنون دو تیم تغییرات زیادی داشته‌اند که این می‌تواند بازی امروز را بسیار جذاب و تماشایی کند. یونایتد در تابستان با خریدهای خود تغییرات نسبتا زیادی در ترکیب خود ایجاد کرد و با اضافه کردن کاسیمیرو، آنتونی، کریستین اریکسن، لیساندرو مارتینز و مالاسیا چهره این تیم را کاملا عوض کرده است. او پس از دو شکستی که تیمش در دو هفته ابتدایی داشت با نیمکت‌نشین‌کردن کریس رونالدو و هری مگوایر روند نتیجه‌گیری تیمش را تغییر داد و حالا حتی امیدوار است که بتواند با توجه به لغزشی که رقبای این تیم از جمله چلسی و لیورپول در هفته‌های اخیر داشته‌اند حتی به صدر جدول نیز نزدیک شود. در مقایسه با بازی فصل قبل دو تیم یونایتد بازیکنانی چون پوگبا، الکس تلس، آرون فن‌بیساکا، هری مگوایر، ویکتور لیندلوف و فرد را در ترکیب خود ندارد و تن‌‌هاگ تلاش دارد تا تیمی جدید و باانگیزه را روانه دیدار با حریف کند. 
سیتی هم با فروش گابریل ژسوس و رحیم استرلینگ برای نخستین بار در سال‌های اخیر بیشتر به‌دنبال درآمدزایی از فروش بازیکنان بود و مهم‌ترین خریدش در این فصل هم ارلینگ هالند بود که فصلی عالی را با این تیم سپری کرده و در گلزنی درخشان کار کرده است. در بازی امروز مصاف او با لیساندرو مارتینز آرژانتینی می‌تواند یکی از نکات جذاب این بازی باشد. این دو بازیکن فصل قبل در ترکیب دو تیم آژاکس و دورتموند برابر هم بازی کرده‌اند و شناخت نسبتا خوبی از هم دارند. هالند در این فصل با زدن 11 گل در 7 مسابقه تیمش در لیگ آماری فوق‌العاده داشته و زهردارترین بازیکن سیتیزن‌ها به شمار می‌رود. یکی از نکاتی که مورد توجه رسانه‌های انگلیسی قرار گرفته تفاوت قد این دو بازیکن است که به عقیده آنها هالند با قد بلندتر می‌تواند در نبردهای هوایی موفق‌تر مدافع یونایتد باشد و در این شرایط تن‌هاگ باید فکری برای مهار هالند داشته باشد. در بازی رفت آژاکس و دورتموند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، مارتینز به‌خوبی ستاره نروژی حریف را مهار کرد و درنهایت تیم هلندی با 4 گل به برتری رسید و در مسابقه برگشت هم آژاکس در غیاب هالند مصدوم 3 بر یک بازی را برد. تن‌هاگ که در آن زمان سرمربی تیم قهرمان هلند بود با پرسی که روی بازیکنان دورتموند گذشته بود اجازه هنرنمایی به خط حمله حریف نداد و شاید در بازی امروز هم از همین روش برای مهار ستاره‌های سیتی استفاده کند. تن‌هاگ در این بازی اگر چه تصمیم نداشت از مگوایر در ترکیب تیمش استفاده کند اما مصدومیت این مدافع ملی‌پوش در دیدار انگلیس برابر آلمان باعث شد تا او این مسابقه را از دست بدهد. 
پپ گواردیولا فصل قبل تیمش را باز هم قهرمان انگلیس کرد اما امسال برای تکرار این عنوان رقیبی جدید به نام آرسنال را پیش رو خود می‌بیند و برای اینکه فاصله یک‌امتیازی‌اش از این تیم بیشتر نشود باید در دربی حساس منچستر برنده باشد. 

نظر شما