شناسهٔ خبر: 56435643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سیدحسن نصرالله: امروز چیزی بدتر از قانون جنگل بر جهان حاکم است

صاحب‌خبر -

شفقنا- دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز ارزش ها و قانون برجهان حاکم نیستند بلکه چیزی بدتر از قانون جنگل برجهان حاکم است.

به گزارش شفقنا از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت علامه سید محمد علی الامین در شهرک شقرا در جنوب لبنان بیان کرد: باید با قدرت از نعمت مقاومت پاسداری کرد و تحت تاثیر سخنان کسانی که جایگزینی برای مقاومت ندارند قرار نگیریم زیرا سخن آن ها سراب و توهم است.

وی افزود: امروز ارزش ها و قانون برجهان حاکم نیستند بلکه چیزی بدتر از قانون جنگل برجهان حاکم است.

وی اضافه کرد: لبنانی ها کرامت و عزت لبنانی خود را به دست آورده اند و شورای امنیت و یا سازمان ملل و یا هیچ طرف دیگری این عزت را به آن ها نداده است.

وی گفت: یک مسئول آمریکایی آشکارا اعلام کرد که هدف جنگ و تجاوز به سوریه و منطقه سرقت نفت و منابع آن است.

وی با اشاره به رسیدن متن پیشنهاد مکتوب میانجی آمریکایی درباره ترسیم مرزهای دریایی به مسئولان لبنانی گفت: ما در مقابل روزهای حساسی درباره ترسیم مرزها هستیم و به زودی موضع مسئولان کشور درباره این پیشنهاد مشخص می شود.

آقای نصرالله بیان کرد: اگر پرونده ترسیم مرزها به سرانجام مطلوب برسد این نتیجه اتحاد، همکاری و همبستگی ملی است.

وی افزود: اگر این پرونده به نتایج مثبتی ختم شودریال افق های درخشانی برای ملت لبنان باز خواهد شد.

وی درباره جسله پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری نیز گفت: جلسه گذشته پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری، نشان داد که هیچ گروهی در پارلمان دارای اکثریت نیست.

وی اضافه کرد: این جلسه ثابت کرد کسانی که می خواهند رئیس جمهوری انتخاب کنند باید منطق مشورت و همفکری را جایگزین منطق به مبارزه طلبیدن کنند.  وقت زیادی برای تشکیل دولت نداریم.

وی گفت: مهاجرت غیرقانونی با قایق های مرگ یک جنایت است و خواستار تحقیق قضایی درباره غرق شدن قایق مهاجران هستیم.

آقای نصرالله بیان کرد: حوادث روسیه و اوکراین یک موضوع منطقه ای نیست بلکه یک تحول بین المللی است که ممکن است چهره جهان را تغییر دهد.

وی افزود: دولت داعش سقوط کرد ولی داعش به عنوان یک پروژه و ابزار همچنان وجود دارد. داعش را آمریکا ایجاد کرد و دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا همچنان از آن دفاع و پیوستن نیروهای بیشتر به آن را تسهیل می کند.

وی با اشاره به برخی اغتشاشات روزهای اخیر در ایران ، گفت که از هر حادثه ای در ایران برای تحریک علیه نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده می شود.

وی افزود: دولت های مختلف آمریکا درک کرده اند که ایران قدرتمند است به همین خاطر نتواستند به آن حمله کنند و براین اساس آمریکایی ها بر حوادث داخلی ایران امید بسته اند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که کافی است که تشییع میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی را دیده باشند.

نظر شما