شناسهٔ خبر: 56355177 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واژگونی مرگبار یک تانکر حامل اسید در برخورد با وانت

اقتصادنیوز: یک تانکر حامل اسید در محور شهرضا-آباده بر اثر برخورد با یک دستگاه وانت واژگون می‌شود و در اثر این حادثه یک مرد 40 ساله فوت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «منصور شیشه‌فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه ظهر امروز یک دستگاه تانکر حامل اسید در محور شهرضا-آباده ورودی شهر منظریه بر اثر برخورد با یک دستگاه وانت که در کنار جاده متوقف بوده، واژگون می‌شود.

هشدار هواشناسی؛ باد شدید و باران در راه این استان ها

وی با اشاره به اعزام ۳ واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه و انتقال یک مصدوم آقا به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا افزود: در این حادثه یک مرد ۴۰ ساله فوت می‌کند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه محموله این تانکر اسید نیتریک بود و خطرناک بود، گفت: بلافاصله آتش‌نشانی، شهرداری و پلیس به محل حادثه اعزام شدند و حادثه کنترل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه برای حمل و نقل هر گونه مواد خطرناک در کشور باید مجوزهای قانونی از واحدهای ذیربط اخذ شود، بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ مدیریت بحران، حمل و نقل مواد خطرناک ویژگی خاصی دارد و در صورت عدم رعایت ایمنی در هنگام، تولید، بارگیری و حمل و نقل سبب آتش‌سوزی و انفجار و آلودگی محیط می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ تانکر از انبار شهید منتظری برای ۱۴ استان سوخت توزیع می‌کند، بیان کرد: در چهار ماهه نخست سال ۱۳۵ هزار تانکر از استان اصفهان به ۱۴ استان دیگر سوخت‌رسانی کرده است.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل سوخت باید رعایت الزامات ایمنی را انجام دهند، عنوان کرد: آیین‌نامه مواد نفتی به شرکت نفت و شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی ابلاغ شده است که بر اساس این آیین‌نامه باید مسیر حرکت مواد سوختی خطرناک با پلیس هماهنگ شود و بدون هماهنگی تردد نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از اول سال تاکنون این دوازدهمین حادثه واژگونی تانکر سوخت در استان اصفهان بوده است، ادامه داد: اصفهان چهارراه ارتباطی در مرکز کشور و مسیر حمل و نقل سوخت است بنابراین رعایت استانداردهای ایمنی توسط شرکت‌هایی که حمل و نقل سوخت را انجام می‌دهند، ضروری است چرا که در صورت بروز حادثه سبب اختلال در تردد و ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و خاک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای ۷۶ شهرک صنعتی با واحدهای تولیدی بزرگ است که از مواد سوختی و بنزین استفاده می‌کنند بنابراین تمام شرکت‌ها موظف هستند آیین‌نامه حمل و نقل مواد خطرناک را اجرایی کنند و واحدهای خود را بیمه کنند و تجهیزات اطفای حریق داشته باشند و به رانندگان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

نظر شما