شناسهٔ خبر: 55597139 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

افشاگری علی درخشی از نقش «نهادهای دولتی» در پایان دادن به «دیرین دیرین»

صاحب‌خبر -

علی درخشی، خالق و کارگردان انیمیشن «دیرین دیرین» که به تازگی از این مجموعه جدا شده توضیحاتی را پیرامون این قطع همکاری ارائه داد و گفت: «بعید است دیرین دیرین ادامه پیدا کند».

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای درخشی می‌گوید: ما واحد بازرگانی حرفه‌ای نداشتیم که اقدام به جذب اسپانسر خصوصی کند و بیشتر نهادهای دولتی سفارش می‌دادند. در نتیجه این سفارش‌ها[ی نهادهای دولتی] متناسب انیمیشن و فضای دیرین دیرین نبود. مثلا اسپانسر می‌خواست دربار‌ه‌ی جداسازی [زنان و مردان] پارک‌ها یا نحوه‌ی پوشش مردم و یا نگهداری از حیوانات خانگی انیمیشن بسازیم. ما هر روز چالش داشتیم که این قبیل موضوعات یا مناسب انیمیشن نیست و یا اینکه به فضای کار ما ارتباطی ندارد. من یک سال و پنج ماه صبر کردم اما متاسفانه دیگر شانسی برای ادامه‌ی کار وجود نداشت.

خالق و کارگردان «دیرین دیرین» در گفت‌وگو با روزنامه‌ی سازندگی گفت: این پروژه‌ای بود که مرحوم ابوالحسنی بنیانگذار آن بودند و قرار بود که وابسته نباشد، به طور مستقل از راه تبلیغات تولید شده و از همه مهمتر حرف مردم را بزند. ما همیشه سعی می‌کردیم، به روز باشیم، پیشرفت کنیم و به تکرار نیفتیم کمااینکه سریال هم ساختیم. اما متاسفانه بعد از فوت ایشان جایگزین مناسبی برایشان وجود نداشت و شرایط آنطور که ایشان هدایت و مدیریت می‌کردند تا این مجموعه استقلالش را حفظ کند پیش نرفت.

درخشی در ادامه گفت: از سال گذشته سفارش‌ها مناسب این مجموعه انیمیشن نبود. چون مجموعه موفق بود اسپانسرها خودشان می‌آمدند و با ما قرارداد می‌بستند. ما واحد بازرگانی حرفه‌ای نداشتیم که اقدام به جذب اسپانسر خصوصی کند و بیشتر نهادهای دولتی سفارش می‌دادند. در نتیجه این سفارش‌ها متناسب انیمیشن و فضای دیرین دیرین نبود. مثلا اسپانسر می‌خواست دربار‌ه‌ی جداسازی [زنان و مردان] پارک‌ها یا نحوه‌ی پوشش مردم و یا نگهداری از حیوانات خانگی انیمیشن بسازیم. ما هر روز چالش داشتیم که این قبیل موضوعات یا مناسب انیمیشن نیست و یا اینکه به فضای کار ما ارتباطی ندارد. من یک سال و پنج ماه صبر کردم اما متاسفانه دیگر شانسی برای ادامه‌ی کار وجود نداشت.

وی درباره‌ی اختلافات خود با مجموعه تولید و تهیه‌ی این انیمیشن گفت: متاسفانه تهیه‌کننده‌ی فعلی به‌خاطر خوشبینی و صداقت ذاتی که دارند بعضی از آقایان را که صلاحیت نداشتند در این مجموعه نگه داشتند و اراده‌ای درباره‌ی اینکه از نظرات کسی که خالق این انیمیشن است استفاده کنند وجود نداشت. من می‌دانستم که مخاطب این مجموعه مردم هستند و ساخت دیرین دیرین صرفاً بیزینس نیست بلکه یک فعالیت فرهنگی است اما متاسفانه آن این را درک نمی‌کردند و کار به اینجا رسید. تولید این انیمیشن یک تیم بازرگانی قوی می‌خواست اما دوستان در این باره سنگ‌اندازی هم کردند و دیگر نمی‌شد ادامه داد.

علی درخشی با بیان اینکه «بعید است دیرین دیرین ادامه پیدا کند»، با اشاره به جدا شدن محمدرضا علیمردانی از این مجموعه گفت: از نظر مردم رفتن کارگردان خیلی عجیب نیست اما محمدرضا گوینده‌ی معمولی نیست و کسی نمی‌تواند جایگزین او شود. چرا که صدا نقش مهمی در این پروژه داشت.

انتهای پیام

نظر شما