شناسهٔ خبر: 55509217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

قتل‌های هدفمند مردان مسلمان در نیومکزیکو

صاحب‌خبر -

پلیس ایالت نیومکزیکو واقع در جنوب غربی آمریکا به همراه چند نهاد فدرال مشغول تحقیق در قبال پرونده قتل چهار مرد مسلمان هستند تا مشخص کنند آیا این قتل‌ها، که آخرین موردش در عصر جمعه رخ داد، با یکدیگر مرتبط هستند یا خیر؛ قتلهایی که فرماندار این ایالت آنها را “قتل‌های هدفمند” توصیف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هارولد مدینا، رئیس پلیس شهر آلباکرکی این ایالت روز شنبه به خبرنگاران گفت “مرد جوانی از اعضای جامعه مسلمانان به قتل رسیده است.”

نام این قربانی و شرایط پیرامون قتلش فاش نشده است. پلیس اعلام کرد که در سه مورد قتل قبلی، قربانیان هدف تیراندازی در جریان یک کمین غافلگیرانه قرار گرفتند.

مدینا اظهار کرد که این قتل احتمالاً با سه قتل قبلی مرتبط بوده است.

سه مرد مسلمان دیگر در فاصله ۹ ماه گذشته در آلباکرکی که بزرگترین شهر این ایالت است به قتل رسیده‌اند در حالی که پلیس نیومکزیکو پیشتر اعلام کرد، ظاهراً به دلیل مذهب و نژادشان هدف قرار گرفته‌اند.

میشل لوجان گریشام، فرماندار نیومکزیکو در توییتی نوشت: “قتلهای هدفمند ساکنان مسلمان آلباکرکی عمیقاً منزجر کننده و کاملاً غیرقابل تحمل است.”

او همچنین گفت که در حال اعزام تعداد بیشتری از افسران پلیس ایالتی به آلباکرکی برای کمک به تحقیقات است.

بر اساس این گزارش، دو تن از این مردان مسلمان به قتل رسیده از اعضای یک مسجد بودند که در اواخر ژوئیه و اوایل اوت در آلباکرکی به ضرب گلوله کشته شدند. پلیس گفت “احتمال زیادی” هست که قتل آنها با قتل یک مهاجر افغان در نوامبر مرتبط بوده باشد.

محمد افضل حسین، ۲۷ ساله و مدیر برنامه ریزی در منطقه اسپانولا که از پاکستان به آمریکا آمده بود، روز دوشنبه در نزدیکی خانه‌اش در آلباکرکی به ضرب گلوله کشته شد. در ۲۶ ژوئیه جسد آفتاب حسین، ۴۱ ساله، در نزدیکی منطقه بین‌المللی آلباکرکی بعد از به قتل رسیدن بر اثر شلیک گلوله پیدا شد.

طبق اعلام پلیس این قتل‌ها احتمالاً به پرونده شلیک به محمد احمدی ۶۲ ساله، یک مرد مسلمان دیگر در محل پارکینگ یک سوپرمارکت و کافه مخصوص فروش محصولات حلال در هفتم نوامبر سال گذشته میلادی مرتبط است.

پلیس ایالت نیومکزیکو، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) و سرویس مارشالز آمریکا از جمله چندین نهادی هستند که در تحقیقات درباره این قتل ها مشارکت دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما