شناسهٔ خبر: 55476964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کمیته امداد آماده همکاری با همه دستگاه‌ها در بخش محرومیت زدایی است

مدیر کل مسکن کمیته امداد گفت: کمیته امداد برای تامین مسکن مددجویان تفاهم نامه‌های متعددی را با دستگاه‌های مختلف امضا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، توکلی مدیر کل مسکن کمیته امداد در بازدید از نمایشگاه همه باهم گفت: در مسئله محرومیت زدایی در حوزه رفع فقر، مددجویان کمیته امداد از نظر محل سکونت را دنبال می‌کنیم و همچنین در روستا و مناطق آسیب‌پذیر شهری به صورت مجزا، بخش فنی و خدمات مسکن کمیته امداد از سال ۱۳۶۸ شروع به کار کرده است و در این مدت از نظر تعمیر، بهسازی، احداث، تکمیل واحد‌های نیمه تمام و ایجاد فضا‌های جانبی سکونتی مثل اتاق، حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی یا احداث کامل یک منزل را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۶۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲میلیون خدمت به مدد جویان ارائه کرده است، در سال ۱۴۰۱ در قالب تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی قرار بر ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی شد که مقدمات این کار از زمستان سال گذشته شروع شده است و همچنین یک تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان برای احداث ۱۰ هزار واحد در مناطق خاصی که محرومیت بیشتری دارند و مورد توافق دو مجموعه بوده ایجاد شد.

مدیر کل مسکن کمیته امداد گفت: طرح‌های متنوع دیگری هم اجرا شده که گزارش تصویری و آماری آن‌ها در کمیته امداد قابل مشاهده است و تنوع آن‌ها بسیار گسترده است، در سال گذشته قانون جهش تولید کنندگان مسکن را داشتیم و نهضت ملی مسکن هم شکل گرفت که در راستای اجرای این طرح یک تفاهم‌نامه ۶۰۳ هزار واحدی با افق ۴ ساله، کمیته امداد با وزارت مسکن راه و شهرسازی منعقد شد که از رهگذر این تفاهم نامه قرار شد ۲۴۰هزار خانواده شهری و ۱۲۰ هزار خانواده روستایی رفع مشکل مسکن شوند.

* ما تمام امکانات خود را به کار می‌گیریم تا شرمنده مددجویان در حوزه مسکن نباشیم

توکلی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰ هزار واحد مددجویی که کار‌های آن از سال گذشته آغاز شده بود احداث و تکمیل شد؛ در سال‌های گذشته بین ۸۰ تا۱۰۰ هزار واحد تعمیرات انجام دادیم و بین ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد احداث را در سنوات گذشته داشتیم.

وی ادامه داد: در بحث رفع محرومیت زدایی نگاه بالاتر از حوزه مسکن را می‌طلبد و کمیته امداد در مرکز برنامه ریزی در معاونت حمایت سلامت خانواده، معاونت اشتغال و خودکفایی و در مجموعه فنی، کارگروه‌هایی تشکیل دادیم و همچنین بیان داشت: برنامه‌ریزی مناسبی برای مرتفع ساختن مشکلات در بحث مسکن، اشتغال و موضوعات حمایتی اعم از معیشت و درمان انجام دادیم.

این موضوع به این معنا نیست که همه خانواده‌ها مشمول دریافت تمام این برنامه‌ها می‌شوند، بخش حمایت و سلامت خانواده نیاز‌های هر خانواده را که موجب محرومیت شده است شناسایی می‌کند.

* نیاز یک خانواده می‌تواند در زمینه مسکن، اشتغال یا ترکیبی از این‌ها باشد

مدیر کل مسکن کمیته امداد درباره نمایشگاه گفت: اعتراف می‌کنم پیش از اینکه از نمایشگاه بازدید کنم فکر نمیکردم نمایشگاه به این جامعیت باشد اگر می‌دانستم حتما وقت بیشتری را پیش بینی می‌کردم برای بازدید، نمایشگاه نقاط ضعف و قوت را نشان می‌دهد، نقاط قوتی که باعث خوشحالی می‌شود و نقاط ضعفی که باید با تعمق و تامل بیشتری با آن برخورد کرد.

وی گفت: باید اراده بیشتری برای محرومیت‌زدایی داشته باشیم، کمیته امداد آماده همکاری با همه دستگاه‌ها که در این زمینه قدم برمی‌دارند است. در حوزه مسکن و ساختمان ما تفاهم‌نامه‌هایی بابسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و چند شرکت خصوصی که در قالب مسئولیت اجتماعی امضا کردیم و همچنین با خیرین و موسسات خیریه همکاری داریم که می‌تواند توسعه پیدا کند.

توکلی در پایان گفت:ما می‌توانیم با دستگاه‌های مختلف، طرح‌های مشارکتی داشته باشیم که بین ما و آن دستگاه جامعه هدف مشترکی وجود داشته باشد.

کمیته امداد چه در حوزه مسکن و چه در سایر حوزه‌ها بال عاطفی نظام بوده است و در بحث محرومیت زدایی آماده همکاری با کلیه دستگاه‌هایی است که دغدغه‌ای در این زمینه دارند.

نظر شما