شناسهٔ خبر: 54847694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آخرین گروه از زائران ایرانی مدینه قبل، امروز ‌وارد مدینه منوره شدند

همزمان با برگزاری نشست شورای برنامه ریزی بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت در مدینه اعلام شد که آخرین گروه از زائران ایرانی مدینه قبل؛ امروز ‌وارد شهر پیامبر اکرم (ص) شدند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، در این نشست که امروز چهارشنبه ۸ تیرماه، با حضور حجت الاسلام سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمد آزاد رئیس ستاد مدینه برگزار شد وی با اشاره به جزئیات این نشست، افزود: با احتساب پروازهای امروز در مجموع با ۸۸ پرواز ۲۲۴۲۴ نفر از زائران مدینه قبل و عوامل حج ۱۴۰۱ به شهر پیامبر منتقل شده اند.

وی با بیان اینکه باقیمانده زائران کشورمان با پروازهای جده وارد عربستان خواهند شد، اظهار داشت: با احتساب پروازهای امروز ۱۲۶۴۴ زائر با ۵۳ پرواز وارد جده شده و پس از محرم شدن در میقات جحفه به مکه مکرمه انتقال یافته اند و امشب مجموع زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام به ۳۵۰۶۸ نفر خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت  با بیان اینکه تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره هم امشب حدود ۵۷۰۰ نفر خواهد بود، افزود: کاروان های زائران ایرانی بتدریج تا روز دوشنبه آینده از شهر پیامبر به سمت مکه رهسپار خواهند شد.

وی در ادامه ازخدمات ارائه شده در بخش های اسکان، تغذیه و بهداشت و درمان به زائران مدینه قبل گزارش داد و جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار استفاده از راهکارهای مناسب برای فراهم کردن امکانات بیشتر در بخش اسکان برای زائران مدینه بعد و ارائه مطلوب ترخدمات پزشکی شد.

وی افزود: زائرانی که از جده به مکه رفته اند بعد از مناسک وارد شهر پیامبر خواهند شد و هرچه دغدغه های حجاج  کاهش یابد مایه آرامش خاطر زائران و دست اندرکاران خواهد بود.

بر پایه این گزارش، درپایان این نشست دکتر حجت الله روستا نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت از وضعیت درمانگاه ها و مطب های  راه اندازی شده در مدینه برای ارائه خدمات به زائران گزارش داد و رکن الدینی تاکید کرد که با تدابیرمناسب پزشک به تعداد کافی و داروی مورد نیاز زائران برای روزهای آینده و بعد از موسم در مدینه تامین شود.  

رئیس ستاد مدینه منوره هم درپایان اضافه کرد: در روزهای اول اعزام  زائران به سرزمین وحی دغدغه ها و مشکلاتی وجود داشت اما اکنون بحمدالله عملیات حج خوب و روان درحال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما