شناسهٔ خبر: 54749624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

آتش به درختان رونیز در سکوت مسئولان

صاحب‌خبر -

یک دوستدار محیط زیست، در خبری ارسالی به انصاف نیوز نوشت: درختان چند صد ساله تفرجگاه مرغک در استان فارس را آتش زدند، پارک کوهپایه شهرداری را تخریب و تصرف کردند، مسئولین شهر رونیز و شهرستان استهبان فقط و فقط نظاره می‌کنند!

درختان چنار چند صد ساله مرغک که چند سال پیش توسط عده ای منفعت طلب قطع شده بودند، این بار در سایه بی تفاوتی مسئولین آتش زده شدند تا دیگر امکان رویش دوباره نیابند و برای همیشه از عرصه وجود حذف شوند!

مرغک تفرجگاهی زیبا و دل انگیز است که در شهر رونیز از توابع شهرستان استهبان واقع شده است. آب چشمه‌ای دائمی در آن جاری است، درختان چند صد ساله چنار حاشیه جوی آب یادگار پیشینیان نیک اندیش و طبیعت دوست این ‌شهر است و آسیاب‌های آبی هفتگانه – که ثبت میراث فرهنگی شده است- همه و همه چشم‌های بازدید کنندگان را می‌نوازد.

اما چند سال پیش عده ای منفعت طلب با اره برقی به جان چنارهای تنومند مرغک افتادند و تعداد زیادی از آنها را قلع و قمع کردند.
این موضوع اعتراضات بسیاری را در میان دوست داران مرغک و فعالان طرفدار محیط زیست رونیز، فسا و دیگر شهرهای اطراف برانگیخت. افراد خاطی برای چند روز بازداشت شدند، اما متاسفانه برخورد خاصی با آنها صورت نگرفت.

ظرف این چند سال شاخه‌های جوان از ریشه‌ها و تنه‌های کهن و تنومند درختان دوباره شروع به رویش کردند و امید آن می‌رفت که ظرف چندین سال دوباره جای خالی درختان پیشین را پر کنند.

ولی از آنجا که برخورد خاصی با خاطیان و منفعت طلبان صورت نگرفته و احساس حاشیه امن می‌کنند، این بار جری‌تر شده و آتش به جان تنه‌های به جا مانده و شاخه‌های جوان انداختند تا این درختان تناور برای همیشه از بین بروند.

همزمان در قسمتی دیگر، عده‌ای منفعت طلب به پارک کوهپایه مرغک- که چند سال پیش برای استفاده عموم مردم توسط شهرداری از مالک آن خریداری شده و دارای سند ثبتی است – تعرض و قسمتی از آن را تصرف نموده و تمامی درختان و حتی بوته‌های واقع در این قسمت را قلع و قمع کرده‌اند.

با همه این اتفاقات مسئولین رونیز و استهبان کوچکترین اقدامی جهت مواخذه متعرضین و خاطیان انجام نداده‌اند و گویی این سکوت تایید آمیز خبر از آینده دهشتناکی می‌دهد که در انتظار مرغک و درختان و زیبایی‌های آن است.

خبری مربوط به سال ۱۳۹۶

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما