شناسهٔ خبر: 54710961 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست خبری مطرح شد

جزئیاتی از آمار شرکت‌کنندگان در کنکور / تغییرات دفترچه‌های کنکور + فیلم

معاون اجرای آزمون‌های سازمان سنجش آمار شرکت کنندگان در کنکور سراسری امسال را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

جزئیاتی از آمار شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری / تغییرات دفترچه‌های کنکور

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مروتی، معاون اجرای آزمون سازمان سنجش در خصوص آمارهای آزمون سراسری امسال گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۱، ۵۲ دومین کنکوری است که در کشور برگزار می‌شود. امسال یک میلیون ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب داریم که در روز‌های ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ تیر در کنکور شرکت می‌کنند، که ۱۲۱ هزار و ۱۲۶ نفر افزایش تعداد نفرات داشتیم.آزمون امسال در ۴۱۷ شهر و شهرستان برگزار می‌شود. ۱۷ حوزه خارج از کشور داریم در مجموع ۶۱۵ حوزه امتحانی داریم و ۲۹۱۱ حوزه فرعی آزمون داریم.

وی افزود:کارت ورود به جلسه از ۵ تیرماه از سایت سنجش داوطلبان می‌توانند دریافت کنند

مروتی گفت: تعداد داوطلبان در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار ۱۱۵ نفر، تجربی ۵۷۴ هزار ۵۱ نفر، انسانی ۴۱۲ هزار ۵۲۵ نفر، هنر ۱۶۱ هزار ۳۸۷ و زبان خارجی ۱۹۴ هزار و ۹۷۱ است که ۶۱ درصد خانم و ۳۹ درصد شرکت کنندگان آقا هستند.

وی افزود: فرآیند آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و داوطلبان باید قبل از ساعت ۷:۳۰ در محل آزمون حضور داشته باشند.

مروتی خاطرنشان کرد: تغییرات در کنکور امسال تعداد دفترچه‌ها است که یک دفترچه عمومی و یک پاسخنامه عمومی است و بعد از اتمام پاسخنامه همراه دفترچه از داوطلب گرفته می‌شود.

 

<div id="video-display-embed-code_1719015" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1017338/1719015?width=400&height=300"></script></div>
 
وی با بیان اینکه داوطلبین می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه ازمون از روز یکشنبه ۵ تیر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند افزود: داوطلبین در هر تعداد گروه آزمایشی که ثبت نام کرده باشند باید کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت اخذ کنند.


مروتی معاون اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش با بیان اینکه از داوطلبین خواهش می‌کنم زمان بندی ورود به ازمون را به درستی هماهنگ کنند چرا که در حوزه‌ها از ساعت ۷:۳۰ بسته می‌شود تصریح کرد: داوطلبین در شهر‌های بزرگ بهتر است که مسیر‌های دسترسی به حوزه‌های امتحانی را شناسایی کنند تا به موقع به محل آزمون برسند.


وی با بیان اینکه تعداد پاسخ نامه مهمترین تغییر آزمون امسال است به گونه‌ای که یک دفترچه عمومی و پاسخ نامه عمومی داریم تصریح کرد: صد سوال عمومی در یک دفترچه عمومی قرار دارد که داوطلبین در گروه‌های آزمایشی باید طی ۷۵ دقیقه به آن‌ها پاسخ بدهند.
مروتی با اشاره به اینکه در آزمون اختصاصی هنر یک دفترچه اختصاصی با ۱۶۰ سوال وجود دارد داوطلبین باید در ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند افزود: در آزمون ریاضی و فنی نیز یک دفترچه عمومی با ۱۰۰ سوال عمومی و یک دفترچه اختصاصی با ۵۰ سوال وجود دارد و داوطلب باید طی ۸۰ دقیقه پاسخ بدهد البته یک دفترچه سوم نیز شامل سوالات فیزیک و شیمی در اختیار این داوطلبین قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه داوطلبین علوم انسانی هم باید به یک دفترچه عمومی و علاوه بر آن به دو دفترچه اختصاصی پاسخ بدهند اظهار کرد: گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد و باید به ۱۰۰ سوال عمومی و علاوه بر آن به سوالات تخصصی پاسخ بدهند.


مروتی بیان کرد: داوطلبان گروه آزمایشی که بهیاری را انتخاب کردند نیز باید به دفترچه شماره ۴ پاسخ بدهند.


وی تصریح کرد: داوطلبان گروه زبان‌های خارجی هم علاوه بر پاسخگویی به صد سوال عمومی باید به دفترچه سوالات تخصصی که شامل ۷۵ سوال مرتبط با زبان خارجه انتخاب شده از سوی داوطلب است پاسخ دهند.

نظر شما