شناسهٔ خبر: 54698638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برگزاری همه پرسی پیوستن خرسون به روسیه در فصل پاییز

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام محلی منطقه خرسون اوکراین از برگزاری همه پرسی پیوستن این منطقه به روسیه در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از راشاتودی، یک مسئول محلی منطقه خرسون در جنوب اوکراین امروز اعلام کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا در فصل پاییز، همه پرسی پیوستن منطقه خرسون به روسیه برگزار شود.

وی با بیان این مطلب افزود: ما همان مسیری که منطقه کریمه طی کرد را پشت سرخواهیم گذاشت و اطمینان داریم ساکنان منطقه خرسون از پیوستن به روسیه حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین پیش از این در این رابطه گفته بود:  تصمیم گیری درخصوص پیوستن خرسون به خاک روسیه به ساکنان این استان مربوط می شود و تنها اهالی این استان می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند.

پسکوف همچنین در ادامه بر ضرورت بررسی و ارزیابی دقیق و قانونی این موضوع تاکید و اعلام کرده بود: بهتر است چنین تصمیمات سرنوشت سازی به یک اصل قانونی واضح و روشن استناد کند و همچون مسئله کریمه از مسیر کاملا قانونی صورت گیرد.

نیروهای روسیه در جریان جنگ اوکراین و حمله نظامی به این کشور، منطقه خرسون و بخش هایی از زاپاروژیا تا دریای آزوف را به کنترل خود درآوردند. روس ها پس از به دست گرفتن کنترل این مناطق، ادارات نظامی و غیر نظامی تاسیس کردند و مسئولان روس گرا را به کار گماردند. همچنین رادیو و تلویزیون این مناطق نیز برنامه های روسیه را پخش می کنند. علاوه بر این روابط تجاری میان مناطق تحت کنترل گرفته شده با شبه جزیره کریمه برقرار شده است.

اصل خبر را اینجا ببینید.

نظر شما