شناسهٔ خبر: 54629846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

کشف زباله در سطح مریخ توسط کاوشگر ناسا

حانیه شریف حانیه شریف

صاحب‌خبر -

این روزها زباله و آشغال همه جا وجود دارد. حتی در عمیق‌ترین نقاط اقیانوس مثلا ۱۰کلیومتر زیر سطح آب. اما  حالا حتی روی سیاره مریخ هم زباله یافت شده است.

اخیرا مریخ نورد ناسا که روی این سیاره مشغول گشت زنی بوده تا اثری از زندگی میکروبی مریخی پیدا کند، بین صخره‌ها با توده‌ی عجیبی برخورد کرد. بعد از اکتشاف مشخص شد که این توده، ماده‌ای است که آژانس فضایی برای محافظت از فضاپیماها در برابر دمای شدید مریخ، به روی مریخ نوردهای خود تعبیه می‌کند و ظاهرا در حین سفر به مریخ، این ماده از یک مریخ پیما که چندی پیش داخل یک کویر روی سطح مریخ سقوط کرد، جدا شده و حالا در این محل پیدا شده است.

شرکت ناسا روز چهارشنبه هفته پیش در توییتی اعلام کرد: «تیم ما با اتفاقی نادر و شگفت انگیز روبرو شده: تکه‌ای از یک ماده محافظتی حرارتی که چندی پیش در طی سقوط یک فضا پیما روی سطح مریخ، از فضا پیما جدا شده، حالا لا به لای صخره‌های مریخی و با فاصله‌ای عجیب از محل سقوط، پیدا شد.»

این تکه براق فویل مانند، قسمتی از پتوی حرارتی فضاپیماست که در واقع نوعی ماده است که برای کنترل دمای مریخ نورد استفاده می‌شود. پیدا شدن این تکه برای تیم ناسا بسیار حیرت آور بود زیرا نقطه فرود (در واقع تصادف و سقوط) فضاپیما، حدود ۲ کیلومتر دورتر از مکانی بود که این تکه پیدا شده است. آیا این تکه از اول روی همین نقطه سقوط کرده یا توسط نیرویی مانند باد به این محل آورده شده است؟ فعلا جوابی برای اتفاق قابل ارائه نیست.

منبع: toptrendnewz 

 

نظر شما