شناسهٔ خبر: 54554866 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

تبعات باخت به تیم دوم الجزایر؛ اسکوچیچ سوژه شد

صاحب‌خبر -

باخت تیم ملی مقابل الجزایر با واکنش منفی کارشناسان، منتقدان و اهالی فوتبال مواجه شده است. امید نمازی مربی اسبق تیم ملی دراین باره گفته است: نمایش ایران خیلی ناامید کننده بود. البته این اولین بازی تدارکاتی ایران بود و نباید خیلی زود نتیجه گیری کنیم. با این حال این نمایشی نبود که انتظار داشتم. به این فکر هستم که این بهترین نسل ما است و باید به هر صورت تیم به یک هارمونی و هماهنگی بهتری برسد چون واقعا دیدیم که الجزایر خیلی بهتر از ما بود. به نظرم هر سه تیمی که در جام جهانی مقابل آن‌ها بازی می‌کنیم، از هر لحاظ که بگوییم بهتر از الجزایر هستند.

«حفیظ دراجی» کارشناس و خبرنگار الجزایری پس از این بازی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تیم دوم الجزایر ۲ – ایران صعود کرده به جام جهانی ۱. الجزایر مثل یک کشتی است که باد و امواج آن را تکان می‌دهند اما غرق نمی‌شود.» وی سپس با طعنه نوشت: «برنده شدیم شاید به این دلیل که تیم ملی ایران خیلی ضعیف (با تاکید بر این صفت) است.» پیش از این «علی بن شیخ» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال الجزایر بعد از دو برد این تیم برابر اوگاندا و تانزانیا گفته بود که پیروزی الجزایر به خاطر ضعیف بودن حریفانشان بوده است.

البته درست است که باخت تیم ملی به الجزایر، از بعد نتیجه، اهمیت خاصی ندارد اما نمایش شاگردان اسکوچیچ جلوی تیم دوم الجزایر به خصوص در نیمه اول، باعث شد که انتقادها از مربی کروات در فضای مجازی اوج بگیرد. از دید منتقدان او، عجیب‌ترین اشتباه سرمربی تیم ملی، استفاده از امید نورافکن در پست دفاع وسط بود تا حضور یک بازیکن غیرتخصصی در قلب خط دفاع و عدم هماهنگی او با زوجش، فرصت‌های زیادی را برای مهره‌های هجومی الجزایر فراهم کند.

به عقیده آنتی اسکوچیچ‌ها شکل بازی تیم ملی جلوی الجزایر این نگرانی را به وجود آورده که تیم ملی علیرغم داشتن یک نسل طلایی، به خاطر اشتباه‌های سرمربی‌اش، در مرحله گروهی جام جهانی هیچ حرفی برای گفتن جلوی حریفانش نداشته باشد و با نتایجی کابوس‌وار به ایران برگردد.

کار به جایی رسیده که برخی منتقدان اسکوچیچ – که بعد از شکست تیم ملی به کره جنوبی هم شدیدا علیه مرد کروات موضع گرفته بودند – به فدراسیون فوتبال توصیه کرده‌اند که در این مقطع سراغ مربیان قبلی تیم ملی برود! این وسط دوستداران سرمربی تیم ملی هم معتقدند که مربی کروات هیچ نقشی در وضعیت فعلی تیمش ندارد و اگر قرار به انتقاد باشد، باید از مدیریت انتقاد شود نه خودش!

نظر شما