شناسهٔ خبر: 54327908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رییس قوه قضاییه: پروانه ساخت «متروپل» ۲ بار اصلاحیه خورده و به طبقات اضافه شده است/ تخلف احتمالی دستگاه ها در این رابطه سریعاً بررسی شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس قوه قضاییه بر بررسی همه جانبه ابعاد حادثه متروپل برای شناسایی و برخورد با مقصران حادثه تاکید کرد و گفت: پروانه ابتدایی این ساختمان ظاهرا ۲ بار اصلاحیه خورده و به طبقات اضافه شده است، باید بررسی شود که آیا زیرساخت و فنداسیون توان اضافه شدن طبقات را داشته است یا خیر؟ دستگاه‌های مرتبط که باید اظهار نظر و تصمیم گیری می‌کردند، مثل شهرداری، کمیسیون ماده ۱۰۰، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و همه آیا به وظایف خود عمل کرده اند یا خیر؟

به گزارش شفقنا؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست مسئولان عالی قضایی با تسلیت به بازماندگان حادثه متروپل آبادن افزود: این حادثه باید در همه ابعاد بررسی شود و انتظار می‌رود هیئت عالی دادستان کل کشور، دولت و مجلس شورای اسلامی که کمیسیون عمران را مامور به پیگیری کرده است، هر چه زودتر موضوع را بررسی و گزارش‌ها را اعلام کنند.

وی گفت: در این ساختمان قراردادی بین شهرداری و یک فرد حقیقی بسته شده است که باید بررسی شود این قرارداد درست بوده یا خیر؟ در ساخت و ساز مطابق قانون عمل شده یا خیر؟ دستگاه‌های مرتبط که باید اظهار نظر و تصمیم گیری می‌کردند، مثل شهرداری، کمیسیون ماده ۱۰۰، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و همه آیا به وظایف خود عمل کرده اند یا خیر؟

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: یک نکته مهم درباره ساخت و ساز‌ها این است که فلسفه گرفتن پایان کار چیست؟ چرا ساختمان پس از ساخت باید بررسی نهایی شود و سپس پایان کار بدهند؟ در ساختمان متروپل برخی طبقات در حال ساخت بوده و برخی طبقات مثل همکف به بهره برداری رسیده است که طبیعی است پایان کار نداشته است.

وی تاکید کرد: هیئت‌های اعزامی پیگیری متروپل، هم برای این ساختمان و هم برای همه ساختمان‌های در حال ساخت پایان کار را با جدیت پیگیری کنند.

آقای محسنی اژه‌ای افزود: پروانه ابتدایی این ساختمان ظاهرا ۲ بار اصلاحیه خورده و به طبقات اضافه شده است، آیا زیرساخت و فنداسیون توان اضافه شدن طبقات را داشته است یا خیر؟

وی ادامه داد: نظام مهندسی می‌گوید نامه نوشتیم و تذکر دادیم، آیا به مهندس ناظر هم تذکر داده شده است؟ آیا تخلف داشته و کوتاهی کرده است؟

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: ما امیدواریم از لحاظ حقوقی هیئت اعزامی هر چه سریعتر گزارش بدهند تا اقدامات برابر قانون هر چه سریعتر انجام شود.

آقای محسنی اژه‌ای گفت: رسیدگی به این مسائل نمی‌تواند طولانی باشد و باید به سرعت انجام شود.

نظر شما