شناسهٔ خبر: 54292293 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

افت ستاره های ایرانی در خلیج فارس پست معنادار طارمی درباره وضعیت تیم ملی ورود حراست به اقدام برخی اعضای هیات رئیسه بخاطر مخدوش کردن مصوبات

صاحب‌خبر -

شفقنا _ تعدادی از لژیونرهای ایرانی در لیگ های فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس افت کردند و در صورت تداوم شانس دعوت به تیم ملی را از دست خواهند داد.

به گزارش شفقنا ورزشی، لیگ های کشورهای حاشیه خلیج فارس همیشه شاهد حضور بازیکنان ایرانی بوده است. و در هر فصل تعداد قابل توجهی از بازیکنان ایرانی جذب این تیم ها می شوند. باشگاههای متمول عربی به لحاظ مالی گزینه خوبی برای بازیکنان ایرانی هست. به طوری که بعضی وقت به خاط پیشنهاد وسوسه انگیز این باشگاهها قید پیوستن به تیم های اروپایی را می زنند. در حال حاضر ملی پوشان زیادی در این تیم ها بازی می کنند که متاسفانه تعداد از آنها با پیوستن به این تیم ها با افت محسوسی مواجه شدند.

مهدی قایدی

بدون شک مهدی قایدی یکی از پدیده های فوتبال ایران است که بعد از سالها حضور در استقلال به یک مهاجم تراز اول تبدیل شد. مهاجمی که با آمدن استراماچونی شکوفا شد و به تیم ملی هم دعوت شد. قایدی ناجی استقلال بود و روزی که با افت مواجه می شد کل تیم تحت تاثیر قرار می گرفت. مهاجمی که در آخرین لحظات گل تساوی آبی پوشان را در دربی به ثمر رساند تا استقلال را از شکست در آن بازی نجات دهد.

قایدی چند بار در استانه پیوستن به تیم های خارجی بود اما هر بار مسئولان استقلال مانع انتقال او می شدند. اما بالاخره پیشنهادهای نجومی تیم های عربی نتیجه داد و استقلال با جدایی او موافقت کرد. هر چند که استقلال از انتقال او منابع مالی خوبی به دست آورد و مقاومتی در مقابل جدایی او انجام نداد و اتفاقا راضی به ابن انتقال هم بود. بالاخره او با قراردادی ۵ ساله به شباب الاهلی پیوست.

در اوایل اکثرا به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین می شد و آنچنان نمی توانست قابلیت های خودش را به نمایش بگذارد. اما در یکی از بازیها با به ثمر رساندن ۲ گل سرمربی این تیم را با فشار هواداران مجاب کرد تا او را در ترکیب اصلی قرار دهد. اما قایدی رفته رفته افت کرد و بازهم به عنوان یاز جانشین وارد زمین می شد به طوری که در ادامه به نیمکت نشین محض تبدیل شد. به نظر می رسد با تداوم این وضعیت او شانسی برای حضور در جام جهانی نخواهد داشت.

احمد نوراللهی

نوراللهی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود که با آمدن برانکو به یکی از مهره ثایت و تعیین کننده پرسپولیس تبدیل شد. هافبک دفاعی که در زمین خیلی دیده نمی شود ولی تاثیر این بازیکن در تیم پرسپولیس انکار ناپذیر بود. هواداران پرسپولیس خاطران خوبی از این بازیکن دارند گل او به استقلال و شوت هایش تا مدت ها در ذهن هواداران خواهند ماند. نوراللهی در اواخر حتی به عوان مهاجم هم برای پرسپولیس بازی کرد که باعث شد بیشتر از قبل دیده شود.

او بعد از سالها حضور در پرسپولیس به شباب الاهلی پیوست و با قایدی هم تیمی شد. نوراللهی نسب به قایدی حضور ثابتی در این تیم دارد اما مسلما با روزهای اوج خود در پرسپولیس فاصله زیادی دارد. او انتخاب اول اسکوچیچ در تیم ملی است و این مربی اعتقاد ویژه ای به او دارد. به نظر میرسد با بودن اسکوچیچ، او رادر ترکیب ثایت تبم ملی در جام جهانی خواهیم دید.

سعید عزت اللهی

عزت اللهی یکی از معدود بازیکنان ایرانی است که بدون حضور در سرخابی ها لژیونر شد. او از کشف های بزرگ کی روش است که با توجه به سن کمی که داشت به تیم ملی دعوت شد و یکی از بازیکنان فیکس تیم شد. عزت اللهی در حال حاضر فقط ۲۵ ساله است و لی بازیهای زیادی در ازوپا و تیم ملی در کارنامه او ثبت شده است.

او در مقطعی افت کرد اما خیلی زود با پیوستن به تیم وایله دانمارک دوباره بازیابی شد و در تیم ملی نقش خود را ایفا کرد. عزت اللهی در اواسط فصل به صورت قرض به الغرافه پیوست. مبلغ این قرارداد جالب توجه بود به طوری که باشگاه دانمارکی از سود خوب این انتقال کاملا راضی بود. او در باشگاه قطری در همان اوایل با مصدومیت مواجه شد و نتوانست آنچنان در این باشگاه بازی کند و افت قابل توجهی داشت.  عزت اللهی بعد از پایان قراداد قرضی اش دوباره به وایله برگشت اما این تیم به دسته پایین تر سقوط کرده است. با وجود اینکه از قرارداد عزت اللهی با این باشگاه هنوز یک سال مانده است اما به احتمال زیاد او به باشگاه دیگری که احتمالا اروپایی است خواهد پیوست و در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد او را جام جهانی قطر در ترکیب تیم ملی خواهیم دید.

خبرهای داغ دیگر:

پست معنادار طارمی درباره وضعیت تیم ملی

ورود حراست به اقدام برخی اعضای هیات رئیسه بخاطر مخدوش کردن مصوبات

نظر شما